Konepellin kaasujouset - hengettömiä vai ei?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Konepellin kaasujouset - hengettömiä vai ei?

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Konepellin kaasujouset oli hengettömät - jos vähänkään jääriitettä tms. konepellin pinnassa, niin rupes laskemaan pelti ihan itsestään. Nostaminen myös jotenkin hidasta / vaati voimaa...

Vaihdoin siis kaasujouset... Mielestäni näppituntumalla vaikutus oli hyvin olematon - en tietty vielä ole päässyt kokeilemaan sen ohuen jääriitteen kanssa pysyykö pelti itsekseen pystyssä vai ei...

Eli kymysys: Onko noi viirun konepellin kaasupumput vaan luonnostaan niin hengettömät? (eli mitoitettu päin peetä?)
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: Konepellin kaasujouset - hengettömiä vai ei?

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

SuoTimo kirjoitti:
To Marras 26, 2020 22:35
Eli kymysys: Onko noi viirun konepellin kaasupumput vaan luonnostaan niin hengettömät? (eli mitoitettu päin peetä?)
Eivät ole. Kyllä ne ovat varsin terhakat. Sen huomasin, että kun itselleni vaihdoin uudet tarvikekaasujouset (Monroe) samalla kun pistin takaluukulle uudet, niin meni huonompaan suuntaan. Se vähäinen kokemus mikä minulla on viittaisi vähän siihen suuntaan, että molempiin kohteisiin olisi syytä harkuta alkuperäisiä kaasujousia. Tosin epäilen kyllä, että varmasti tarvikkeistakin löytyy aivan hyviä kun vaan jaksaa vertailla ja etsiä.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Vastaa Viestiin