Vetoakseleiden sopivuus.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Kinski01
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 20:59

Vetoakseleiden sopivuus.

Viesti Kirjoittaja Kinski01 »

Käykö 2000-2009 9-5:siin samat vetoakselit, vai onko ”viiruissa” omanlaisensa?
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Vetoakseleiden sopivuus.

Viesti Kirjoittaja suapas »

Boorit on erilaiset noissa alkusarjan autoissa. Vaihtukohan just tuossa 2000 korvilla... Uudemmat pitäis kyllä käydä viiruunkin.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Vetoakseleiden sopivuus.

Viesti Kirjoittaja Termos »

Ainakin -06 ja -08 viiruissa oli erilaiset mutterit, kierre kyllä oli sama. Vaihdoin meidän -06 viiruun tuollaisen uudemman vetoakselin, käytin sen mukana tullutta mutteria.
Sitä en tiedä, että aiheuttaako muttereiden ja akselien sekoittaminen jotain probleemaa :?:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1461
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Vetoakseleiden sopivuus.

Viesti Kirjoittaja ippe »

Onko automaatin ja manuaalin vetoakseleissa eroja?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Vetoakseleiden sopivuus.

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Vetareita on ainakin tosi monella eri numerolla eri vuosimalleissa ja vaihteistoissa. Mm. 2005 manuaalissa ja automaatissa on samat, mutta vasen ja oikea ovat ristissä.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Jyrmo
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Elo 27, 2020 07:12

Re: Vetoakseleiden sopivuus.

Viesti Kirjoittaja Jyrmo »

ippe kirjoitti:
Ti Joulu 29, 2020 09:36
Onko automaatin ja manuaalin vetoakseleissa eroja?
Ei ainakaan uusia ostaessa mainittu että olisi eroja auto/man, saati sitten oik/vas. Yks ja sama pätkä meni kummallekki puolen.
9-5 2.0t biopower wagon -06
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Vetoakseleiden sopivuus.

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Onko nyt siis kyse vetonivelestä vai akselista?
Akselihan on ainakin eri eri puolilla, apparin puolella kun on pitkä malli kannatinlaakerilla.
Vai olikohan siellä kannatinlaakerin päässä kuppi johon sitten sopii sama vetoakseli kuin kuskin puolelle??

Juuri jumppasin muistaakseni -04 vuotisesta automaatista vetoakselin -06 viirusilmä tomaattiin, meni suoraan ja oli helppo vaihtaa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Vetoakseleiden sopivuus.

Viesti Kirjoittaja TTH »

MY98-01 on eri ulompi nivel kuin MY02->, kuiten tuo uudempi nivel sopii myös vanhempaan akseliin. Pyöränlaakeri/napa on sama kaikissa MY02-> joten ei siinä vuosimallien välillä voi kamalaa eroa tuossa ulkopään nivelessä silloin olla.

Vasen ja oikea vetoakseli taitaisi muuten olla samanlaisia/saman mittaisia, mutta sisemmän tripodin kupin spoori on erilainen. Jos viitsii naputella sen päälipellin siitä kupista niin, että tripodin saa pihalle niin silloin nuo akselit voisi vaihtaa ristiin.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1461
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Vetoakseleiden sopivuus.

Viesti Kirjoittaja ippe »

mikkoimp kirjoitti:
La Tammi 30, 2021 21:10
Onko nyt siis kyse vetonivelestä vai akselista?
Akselihan on ainakin eri eri puolilla, apparin puolella kun on pitkä malli kannatinlaakerilla.
Vai olikohan siellä kannatinlaakerin päässä kuppi johon sitten sopii sama vetoakseli kuin kuskin puolelle??

Juuri jumppasin muistaakseni -04 vuotisesta automaatista vetoakselin -06 viirusilmä tomaattiin, meni suoraan ja oli helppo vaihtaa.
Kannatinlaakerin jälkeen on kuppi, josta akseli irtoaa vetämällä. Eli akselin alkupätkä ja kannatinlaakeri ovat erillisiä osia.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin