9-5 2.3t 2007
Re: 9-5 2.3t 2007
Kiitos teille kaikille miljuunasti. Ei kun hommiin sitten vaan.
Re: 9-5 2.3t 2007
Koitin hiukan kattoa noita kampiakselin stefan varaosanumeroita motonet ja sitten katoin vielä autodoc:sta
Löysin motonetista nämä:
Kampiakselintiiviste 27-1719 8,90€
Öljypumpuntiiviste 27-9630 5,90€
Ilmeisesti nämä sopii mun autoon?
Autodocista tämä O-rengas olisi siis sopiva
9130600. 2,83€
Mutta akselitiiviste piti vissiin olla punainen tai oranssin värinen jos on hyvänlaatuinen mut noi näyttää mustilta mitä piti vissiin välttää jos ymmärsin oikein?
Mikä teidän mielestänne olisi autodocista sopiva akselitiivisteeksi mun autoon?
Löysin motonetista nämä:
Kampiakselintiiviste 27-1719 8,90€
Öljypumpuntiiviste 27-9630 5,90€
Ilmeisesti nämä sopii mun autoon?
Autodocista tämä O-rengas olisi siis sopiva
9130600. 2,83€
Mutta akselitiiviste piti vissiin olla punainen tai oranssin värinen jos on hyvänlaatuinen mut noi näyttää mustilta mitä piti vissiin välttää jos ymmärsin oikein?
Mikä teidän mielestänne olisi autodocista sopiva akselitiivisteeksi mun autoon?
Re: 9-5 2.3t 2007
Esim. https://www.autodoc.fi/elring/204852 Myös Reinz,Corteco,Payen on laatumerkkejä.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 9-5 2.3t 2007
Kuten suapas totesi, stefaksi ehdottomasti laadukas merkkituote.
Omakohtainen kokemus tarvikestefasta on sellainen, että falskasi enemmän uutena, kuin se vaihdettu kulunut originaali
Tarkista myös se hihnapyörän koneistettu ulkopinta, mitä vasten stefa tiivistyy. Siinä on mahdollisesti kulumaa, eikä uusikaan stefa paikkaa sitä vuotoa kovin pitkään.
PS. Jos saksan Amazonista tapaat tilailla tavaraa, niin ilmaisten postikulujen ehtojen täyttämiseksi sieltä löytyy ainakin Cortecoa ja Meyleä muutamalla eurolla, kun viimeksi pengoin
Omakohtainen kokemus tarvikestefasta on sellainen, että falskasi enemmän uutena, kuin se vaihdettu kulunut originaali
Tarkista myös se hihnapyörän koneistettu ulkopinta, mitä vasten stefa tiivistyy. Siinä on mahdollisesti kulumaa, eikä uusikaan stefa paikkaa sitä vuotoa kovin pitkään.
PS. Jos saksan Amazonista tapaat tilailla tavaraa, niin ilmaisten postikulujen ehtojen täyttämiseksi sieltä löytyy ainakin Cortecoa ja Meyleä muutamalla eurolla, kun viimeksi pengoin
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 2.3t 2007
Tuosta motonetin kampiakselintiivisteestäkään ei näin sivujen kautta tiedä minkä merkkinen ja väriäkään ei näe onko musta vai mikä että onko hyvä?
Autodocista näkee et minkä merkkinen tiiviste on. Eli voisko tuosta sitten päätellä että varminta olis hankkia jostain muualta kun tietää minkä merkkinen tiiviste on?
Autodocista näkee et minkä merkkinen tiiviste on. Eli voisko tuosta sitten päätellä että varminta olis hankkia jostain muualta kun tietää minkä merkkinen tiiviste on?
Re: 9-5 2.3t 2007
Motonetistä taisi tulla Cortecon stefa, hain n. kuukausi takaperin.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: 9-5 2.3t 2007
Just niinku viimesivulla neuvoin, niin Cortecon laatustefa kyseessä.pekkas-1 kirjoitti: ↑Ma Tammi 11, 2021 11:50Tuosta motonetin kampiakselintiivisteestäkään ei näin sivujen kautta tiedä minkä merkkinen ja väriäkään ei näe onko musta vai mikä että onko hyvä?
Autodocista näkee et minkä merkkinen tiiviste on. Eli voisko tuosta sitten päätellä että varminta olis hankkia jostain muualta kun tietää minkä merkkinen tiiviste on?
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: 9-5 2.3t 2007
Lueskelin foorumilta hiukan tuosta kampiakselin pultin irroituksesta, mutta en saanu ihan tolkkua et millä se nyt on sitten porukalla lähteny auki. Käytössä isokompura ja pulttipyssy ja wd40 laitoin hyvän määrän mut ei painepyssyllä auki edes lupaa. Huomasin et joku olis tehny jonkun lukituksen ettei käsin vääntäessä pääse pyörimään, mut onko joku kätevä lukitustyökalu mahdollista tehdä ja sitten lähteä jollain jatkovarrella tuskissaan vääntämään. Normi auki pyörimis suunta tuossa vissiin siis on?
Re: 9-5 2.3t 2007
18V makitan pulttipyssyllä lähti vaivatta, kun laittoi ns täysille. Pienillä sähkömalleilla ei välttämättä aukea varsinkaan jos tiukat lukitteet kierteillä. Vauhtipyörän suojapelti pois ja hampaista lohkoa vasten "lukkoon" jos jatkovarrella auki. Siihen muistaakseni se lukitustyökalukin tulee kiinni jompaan kumpaan reunaan. Normi kierteellä.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: 9-5 2.3t 2007
Kyllä siinä on normaalit kierteet, aukeaa siis vastapäivään kiertäen - tarpeeksi forcea pulttariin ja rohkeaa liipaisimen painantaa, niin aukeaa ihan helposti. Tosin noita pulttareitakin on sitten niitä jotka tulee kompurapaketin mukana - joilla "ei tee juurikaan mitään". Sitten on niitä yksittäin myytäviä kaksoisiskeviä tms. joissa hinta EI ole pari kymppia ja joilla jo sitten tekee hommat ok. Äläkä käytä pulttien irroitukseen mitään WD40 litkua - vaan haet esmes MoS2 pohjaisen ihan oikean irroitusöljyn - yleensä kait toi kampuran pultti ei ole niin ruosteessa että siihen edes tartteis irroitusöljyä.pekkas-1 kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 17:39Lueskelin foorumilta hiukan tuosta kampiakselin pultin irroituksesta, mutta en saanu ihan tolkkua et millä se nyt on sitten porukalla lähteny auki. Käytössä isokompura ja pulttipyssy ja wd40 laitoin hyvän määrän mut ei painepyssyllä auki edes lupaa. Huomasin et joku olis tehny jonkun lukituksen ettei käsin vääntäessä pääse pyörimään, mut onko joku kätevä lukitustyökalu mahdollista tehdä ja sitten lähteä jollain jatkovarrella tuskissaan vääntämään. Normi auki pyörimis suunta tuossa vissiin siis on?
Ja sit - kunnon pulttari tarttee kunnon, eli tarpeeksi lyhyen ja/tai paksun, syöttöletkun - jos letku ahdistaa, niin pultit ei aukea. Esmes niillä halpis spiraaliletkuilla on ihan turha yrittää...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: 9-5 2.3t 2007
Itse avasin pultin ekalla kerralla kiinnihitsatulla räikkäavaimella, jonka varteen napautin muutaman kerran terävästi vasaralla.
Ei se lujassa ollut, mutta avaaminen vaatii muutaman terävän täräyksen, ettei voima huku kampiakselin pyörittämiseen. Tai esmes löysävartisen rengasavaimen vääntiön takomiseen
Ei se lujassa ollut, mutta avaaminen vaatii muutaman terävän täräyksen, ettei voima huku kampiakselin pyörittämiseen. Tai esmes löysävartisen rengasavaimen vääntiön takomiseen
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 2.3t 2007
Vauhtipyörän suojapelti pois ja hampaista lohkoa vasten lukkoon. Missäs kohtaa tuollainen löytyy? Nimimerkillä ei koskaan tuollaista ennen tehnyt?Mikki2 kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 22:0918V makitan pulttipyssyllä lähti vaivatta, kun laittoi ns täysille. Pienillä sähkömalleilla ei välttämättä aukea varsinkaan jos tiukat lukitteet kierteillä. Vauhtipyörän suojapelti pois ja hampaista lohkoa vasten "lukkoon" jos jatkovarrella auki. Siihen muistaakseni se lukitustyökalukin tulee kiinni jompaan kumpaan reunaan. Normi kierteellä.
Jos joku on tilannut kyseisen lukitustyökalun niin mistä ja onkohan arvokaskin?
Re: 9-5 2.3t 2007
Kattelin että motonetissa ainakin oli mos2 irroitusöljyä 7,99€ onko sitten tosiaan niin paljon parempaa kuin wd40?SuoTimo kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 23:38Kyllä siinä on normaalit kierteet, aukeaa siis vastapäivään kiertäen - tarpeeksi forcea pulttariin ja rohkeaa liipaisimen painantaa, niin aukeaa ihan helposti. Tosin noita pulttareitakin on sitten niitä jotka tulee kompurapaketin mukana - joilla "ei tee juurikaan mitään". Sitten on niitä yksittäin myytäviä kaksoisiskeviä tms. joissa hinta EI ole pari kymppia ja joilla jo sitten tekee hommat ok. Äläkä käytä pulttien irroitukseen mitään WD40 litkua - vaan haet esmes MoS2 pohjaisen ihan oikean irroitusöljyn - yleensä kait toi kampuran pultti ei ole niin ruosteessa että siihen edes tartteis irroitusöljyä.pekkas-1 kirjoitti: ↑Su Tammi 17, 2021 17:39Lueskelin foorumilta hiukan tuosta kampiakselin pultin irroituksesta, mutta en saanu ihan tolkkua et millä se nyt on sitten porukalla lähteny auki. Käytössä isokompura ja pulttipyssy ja wd40 laitoin hyvän määrän mut ei painepyssyllä auki edes lupaa. Huomasin et joku olis tehny jonkun lukituksen ettei käsin vääntäessä pääse pyörimään, mut onko joku kätevä lukitustyökalu mahdollista tehdä ja sitten lähteä jollain jatkovarrella tuskissaan vääntämään. Normi auki pyörimis suunta tuossa vissiin siis on?
Ja sit - kunnon pulttari tarttee kunnon, eli tarpeeksi lyhyen ja/tai paksun, syöttöletkun - jos letku ahdistaa, niin pultit ei aukea. Esmes niillä halpis spiraaliletkuilla on ihan turha yrittää...
Sitten millainen painepyssy olisi sitten sellainen millä tekisi jotain esim tässä hommassa?
Spiraaliletkua mulla ei ole vaan ihan tuollainen paksu paineletku, sisähalkaisijaa en nyt muista ulkoa.
Kompressorina mulla on tällainen.
Herkules Compressor Pro-Line N 59/270 CT5,5
Painepyssynä tällainen vanha biltemarimpula, joka voi olla tässä kohtaa se heikoin lenkki että mutu ei aukea.
https://www.biltema.fi/tyokalut/paineil ... 2000028444
Mutta olisko ehdotuksia millainen painepyssy esim. motonetista kävisi tähän avaustarkoitukseen ja toki vähän sitten muuhunkin. Kunhan hinta ei nyt taivaisiin nousis.
Re: 9-5 2.3t 2007
Omien kokemusteni mukaan halvemmatkin paineilmakäyttöiset mutterimopot saavat uutta puhtia kun niihin laittaa hieman öljyä ja käyttää mahdollisimman lyhyitä ja riittävän isoja letkuja. Toki paremmat työkalut tuottavat saman avauskyvyn pienemmällä paineella ja ilmankulutuksella.
Ihan ensimmäisenä kannattaa katsoa ettei ota ilmaa regulaattorin läpi, sillä sekin yleensä vie hieman tehoa pulttipyssystä.
Ihan ensimmäisenä kannattaa katsoa ettei ota ilmaa regulaattorin läpi, sillä sekin yleensä vie hieman tehoa pulttipyssystä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: 9-5 2.3t 2007
Bilteman 230V pulttipyssyllä lähtee (hinta alle 50€)
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH