Jakoketjun kiristäjästä hampaat
Jakoketjun kiristäjästä hampaat
Kaveri kerkesi ajella konerempan jälkeen muutaman sata kilsaa kun käynti muuttui kuin diesel motti olisi keulassa.
Syyksi osoittautui uuden ketjunkiristäjän hampaiden häipyminen reilu sentin matkalta.
Kiinnostaisi mikä syy. Vain korkeilla kierroksilla vähän väheni ääni eli eikö oljyn paine riitä pitämään ketjua kireällä matalilla kierroksilla.
Hampaidenhan pitäisi lukita kiristäjä paikalleen ettei koneen seisoessa pääse ketju löystymään.
Mikä voi rasittaa uutta kiristäjää noinkin paljon. Toki kiristäjä oli piraatti osa..
Öljy paine riittävä ainakin pitämään nostajat hiljaisena ja mittari asennettuna ja linjassa tyhjäkäynti paine n.1bar.
Vanha kiristäjä paikalleen ja käynti ääni hiljainen..
-Arska-
Syyksi osoittautui uuden ketjunkiristäjän hampaiden häipyminen reilu sentin matkalta.
Kiinnostaisi mikä syy. Vain korkeilla kierroksilla vähän väheni ääni eli eikö oljyn paine riitä pitämään ketjua kireällä matalilla kierroksilla.
Hampaidenhan pitäisi lukita kiristäjä paikalleen ettei koneen seisoessa pääse ketju löystymään.
Mikä voi rasittaa uutta kiristäjää noinkin paljon. Toki kiristäjä oli piraatti osa..
Öljy paine riittävä ainakin pitämään nostajat hiljaisena ja mittari asennettuna ja linjassa tyhjäkäynti paine n.1bar.
Vanha kiristäjä paikalleen ja käynti ääni hiljainen..
-Arska-
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Jakoketjun kiristäjästä hampaat
kuten kirjoitit
piraattiosa.
piraattiosa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Jakoketjun kiristäjästä hampaat
Kuten jo nalleolut totesikin niin tuo on niitä osia, joita ei kannata remontissa vaihtaa ainakaan tarvikkeosaan. Orkkissatsissa jossa tulee kaikki tarvittava ei ole kiristäjää.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Jakoketjun kiristäjästä hampaat
Juu, alkuperäinen kiristin ei ole vaihdettava osa, vaan huollettava. Se puhidstetaan, nollataan, tarkastetaan ja pistetään paikoilleen. Jos orkkis kiristin on mennyt rikki, niin se on erittäin harvinaista. Kiristin vaihdetaan siinä tapauksessa vain alkuperäiseen Saab osaan. Niitä saa luonnollisesti merkkitiskiltä, mutta myös vaikkapa Motonetistä.
https://motonet.fi/fi/tuote/255218?ajoneuvo=501
https://motonet.fi/fi/tuote/255218?ajoneuvo=501
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Jakoketjun kiristäjästä hampaat
Oliko mistä ostettu piraatti? Mulla löysäs vajaa 100km ajettu neobrotherssilta ostettu kiristin tänään (tuli sarjan mukana). ei ollu hampaat sileänä, mutta lukituksen hoitava jousi oli kaput.
ääni on voimaa
Re: Jakoketjun kiristäjästä hampaat
Tulipan mieleeni että parikin kertaa vastaavanlainen juttu. Mutta molemissa oli syynä asennus virhe, kiristäjä oli väännetty väkisin paikalleen ulkoasennossa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Jakoketjun kiristäjästä hampaat
Ainakaan mun tapauksessa ei ole kyse asennus virheestä.
ääni on voimaa
Re: Jakoketjun kiristäjästä hampaat
Ainakin joskus oli scan tech pakettien kiristimet kuraa
Mistä hampaat petti, molemmat autot pelitti vanhallla
Orkkis kiristimellä, ja ne BGA valmistajan jakopää
Sarjat kannattaa kiertää kaukaa, ja yleensä BGA
Valmistajan muutkin osat.
Mistä hampaat petti, molemmat autot pelitti vanhallla
Orkkis kiristimellä, ja ne BGA valmistajan jakopää
Sarjat kannattaa kiertää kaukaa, ja yleensä BGA
Valmistajan muutkin osat.
Re: Jakoketjun kiristäjästä hampaat
Pakko kysyä miksi kiristin on uusittu?
Mielestäni myöskään tämä ei ole kuluva osa..
Mielestäni myöskään tämä ei ole kuluva osa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Jakoketjun kiristäjästä hampaat
Oli vanhassa jälkiä parissa hampaassa ja uus hyvän näköinen osa tuli sarjan mukana niin paikoilleenhan se meni.
ääni on voimaa
Re: Jakoketjun kiristäjästä hampaat
Sama kaverilla. Tuli uusi kiristäjä jakopää paketin mukana.
Vaihdoin vanhan takaisin.. Toimii..
-Arska-
Vaihdoin vanhan takaisin.. Toimii..
-Arska-