konepellin kaasujouset

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23966
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mitä raati suosittelee..

orggis n.98e/kpl
vai
toimiiko 11e/kpl tarvike.. ??
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
spade
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Loka 24, 2007 15:28
Paikkakunta: Espoo

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja spade »

Itse erehdyin tuohon halpikseen ja nyt joutuu auttamaan konepeltiä aukeamaan nostamalla käsin puolen välin jälkeen, pysyy kyllä ylhäällä omin avuin kunhan sinne pääsee
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08

Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja koistha »

Eikös noita enää saa hinnan suhteen välimallin versiona ?
Aikoinaan ostin (silloin kun oli femma) muistaakseni Kilenin kaasujouset ja toimivat ainakin niin kauan (useamman vuoden), kun auto oli minulla. Hinta oli juuri tuollainen välimalli, molemmat uusiksi marmorin kappalehinnalla.
edit: eikös nuo mätänetin Stabilukset ole yhtä kuin originaalit ? 27.90 kappale.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23966
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

En tiedä jos marmoril maksaa liki 100e kpl
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Omaan ostin autodockista takakontin kaasut wagoniin 7€/kpl, 2v ovat pelanneet kesät talvet
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23966
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mitä merkkiä mahtoivat olla???

en toki ole tilaamassa autodoc
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

koistha kirjoitti:
Pe Helmi 12, 2021 11:25
edit: eikös nuo mätänetin Stabilukset ole yhtä kuin originaalit ? 27.90 kappale.
Ite laitoin just noi - ja tilanne on mullakin tämä:
spade kirjoitti:
Pe Helmi 12, 2021 08:00
Itse erehdyin tuohon halpikseen ja nyt joutuu auttamaan konepeltiä aukeamaan nostamalla käsin puolen välin jälkeen, pysyy kyllä ylhäällä omin avuin kunhan sinne pääsee
Kyl noilla pärjää, mutta aina jotenkin on takaraivossa että milloin pelti paukahtaa ryminällä kiinni... :roll:
Siksi kyselinkin tästä asiasta aiemmin, että onko ne kaasujouset jo alunperin hengettömät https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=196251
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Stabilukset toiminu hyvin muutaman vuoden

IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Saab86/95
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 15:07

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja Saab86/95 »

Kaveri osti Puuiilosta jenkki autoon,sano että oli vähän turhan jäykät,mutta toimi.
defu
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja defu »

Itse ostin Alvadista femman takaluukkuun ja konepeltiin Polcarin kaasujouset, niitä kun kehuttiin jossain foorumin ketjussa. :D
Hyvin ovat toimineet, konepelti aukeaa alhaalta asti melkein itsestään ja takaluukkuakaan ei tarvi enää auttaa käsivoimin.

https://alvadi.fi/kataloog/varuosa/30839435/11342
https://alvadi.fi/kataloog/varuosa/30839431/11342

Näköjään sen verran haluttuja, että varastosaldot näyttää nollaa.
SAAB 9-5 Aero Sedan MY02
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Eikös uudemmissa femmoissa ole vain yksi kaasujousi ja vanhemmissa kaksi. Kun itse jousi on fyysisiltä mitoiltaan sama ja Saab on päivittänyt uuden mallin eli on tullut uusi varaosanumero, niin eri valmistajat tekevät todennäköisesti nyt uusimman numeron mukaista jousta. Sitten lopputulos on se, että kun yhden jousen mallista ratkaisua laitetaan vanhempiin, joissa on kaksi jousta, niin konepeltiä joutuu itse nostamaan...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja aero »

^Eiks tuo järjellä menis toistepäin? Sen yhden jousen pitää jaksaa kantaa pelti yksin, kun tuplatut jouset voi olla heikompia, joten kun laitetaan tuplajousiin yksistäänkin kantavat jouset niin enemmänhän siellä pitäisi olla jerkkua peltiä nostamaan ja pitämään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Niin, yksittäisessä jousessa newtoneita on enemmän ku tuplajousellisessa. Ja nyt kun valmistajat valmistavat todennäköisesti vaan sitä uusinta mallia, eli yksijousista.. Ja niitä yksijousisia kun laitetaan nyt malleihin molemmin puolin, niin kyllä ainalin mulla Lesjöforsim kaasujousilla joutuu nostamaan peltiä, että saa auki ja vastaavasti painamaan kunnolla kiinni.

Ehkä vois irrottaa toisen kokonaan..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Ex og kolkkiin aikanaan laitoin tuplajousien tilalle yksijousiseen tarkotetut jouset(muuttuu vm 00-01 tupla jousesta yks jousiseks) kun motonetissä väittivät ettei tuplajousiseen tarkotettuja enää valmisteta—> konepelti suorastaan lensi auki ja kiinni joutu painamaan voimalla. Palautin jouset takas motonettiin ja ostin muualta oikeenlaiset jouset, millä toimiki hyvin niin kauan kun auto mulla oli

IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23966
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: konepellin kaasujouset

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

no tilasin 11e kpl. katsotaan mitä tulee ja jos ei toimi ni lakki kourassa marmorille..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin