Moottorin vaihto saabiin 9-5?
Moottorin vaihto saabiin 9-5?
Omasta saab 9-5 hajosi moottori vaihtokuntoon, joten ajattelin vaihtaa moottorin nykyisestä kaksilitraisesta 2.3-litraiseen. Kaikki muu on suunnilleen selvää paitsi se, että oma autoni on manuaali, mutta vaihtomoottori olisi automaatti. Miten tällaisessa menee? Haluaisin pitää auton manuaalina eli onnistuuko laatikoiden vaihto vain päikseen vai onko homma isompi?
Re: Moottorin vaihto saabiin 9-5?
Jep, koneet on samanlaisia, automaatissa on vetolevy koneen ja lootan välissä ja manuaalissa vauhtipyörä ja kytkin.
Eli poistat tuon vetolevyn kampuran päästä ja laitat vauhtipyörän tilalle...
Eski
Eli poistat tuon vetolevyn kampuran päästä ja laitat vauhtipyörän tilalle...
Eski
Re: Moottorin vaihto saabiin 9-5?
Automaateissa on vetolevy jossa turbiini kiinni, manuaalissa vauhtipyörä. Kampaikselit on samat eli ne vaihtaa.
Lisäksi vuosimallista riippuen automaatin tapauksessa knanesta saattaa löytyä alipainepumppu jota mnauaaliauto ei tarvitse. Siinäpä vaihteistoriippuvaiset erot.
Litratilavuuden muutos tatvitsee mielellään softapäivityksen ja jos imusarja/suuttimet siirtyy vanhasta koneesta niin homma ok. Toivottavasti huohottimen kokoonpano on samaa ai on aikakautta ettet senkin modausta joudu pähkimään.
Eli tehtävissä on kun tarkkailee eroja
Lisäksi vuosimallista riippuen automaatin tapauksessa knanesta saattaa löytyä alipainepumppu jota mnauaaliauto ei tarvitse. Siinäpä vaihteistoriippuvaiset erot.
Litratilavuuden muutos tatvitsee mielellään softapäivityksen ja jos imusarja/suuttimet siirtyy vanhasta koneesta niin homma ok. Toivottavasti huohottimen kokoonpano on samaa ai on aikakautta ettet senkin modausta joudu pähkimään.
Eli tehtävissä on kun tarkkailee eroja
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit