Polttoainemittari temppuilee

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Polttoainemittari temppuilee

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Semmoista kiusallista vikaa, että polttoaine mittari alkaa silloin tällöin vajoamaan todella nopeasti alaspäin ja sidistä jäljellä oleva ajomatka samoin. Sidin kulutusmittari näyttää ihan oikein koko ajan. Aluksi vikaa esiintyin ainoastaan bensantankkauksen jälkeen, mutta nyt myös etanolilla ajellessa. Vika saattaa korjaantua ihan kesken ajonkin eli bensamittari alkaakin kipuamaan hitaasti ylöspäin tai usein virtojen katkaisun jälkeen mittari palautuu oikeaan arvoon, mutta viimeksi useat sammuttamisetkaan ei auttaneet ja mittari jumittui nollaan useaksi sadaksi kilometriksi. Sitten yht'äkkiä palautui muutaman rajuhkon nykäysen saattelemana kesken kaupunkiajon. Sidistä sylinterikohtaiset missit hyppäsi lukemiin 5-7-7-14.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Polttoainemittari temppuilee

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onko bensapumpun kanssa temuttu viimeaikoina ? Ja jos ne beigenväriset loiskelevyt kelluu vapaana tankissa niin ne kannattaa repiä mäkeen sieltä kohoa jumittamasta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Polttoainemittari temppuilee

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Itse asiassa juuri vaihdoin bensapumpun, mutta on vika ollut olemassa aiemminkin. Näitä loiskelevyjä hiukka itsekin olen miettinyt. Mahtuuko ne tulemaan ulos siitä bensapumpun reijästä? Ja löytääkö ne myös sitä kautta?
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Polttoainemittari temppuilee

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Mulla oli just noi loiskelevyt irrallaan siellä ja aiheutti ongelmia, nykäisin ne pois sieltä ja sopi tulemaan just ja just siitä pumpun aukosta kun vähän väänteli, toki mulla oli kahdessa palassa lohennut :D
Saab 9-5 2.3T Aero biopower my:2005
VectorKombi9-5-02
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
Paikkakunta: Kokkola

Re: Polttoainemittari temppuilee

Viesti Kirjoittaja VectorKombi9-5-02 »

Moro!
Griffin BIoPowerissa täyteen tankatessa mittari nousi heti kyllä täyteen. Romahti kumminkin heti ja 30 litran jälkeen valo syttyi. Tripin ja keskikulutuksen mukaan pääsee aina päässälaskulla 2 litran sisään seuraavassa tankkauksessa :mrgreen:. Muijalla on vaan " ongelmaa" kun tuo tankkivalo palaa :twisted: . Pitkästä aikaa taas 98 tankkiin kun oli noita pakkasia, mittari toimii niinkuin pitääkin 8O . Eli etanolilla jumittaa :roll:.

Mille tehoille tuo BP pumppu riittää ja onko se suodatin tankin päällä vai onko ollenkaan :?: :oops:
T. @ri
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Vastaa Viestiin