9-5 cobra

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Ufferi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Loka 24, 2020 23:12

9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja Ufferi »

Hei
Löytyisiköhän noita King Cobra putkia vielä uutena jostain ja mitähän hinta mahtaa olla? itse koittanut etsiä Googlen avulla mutten mistään ole löytänyt.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Ufferi kirjoitti:
Ma Maalis 08, 2021 10:53
Hei
Löytyisiköhän noita King Cobra putkia vielä uutena jostain ja mitähän hinta mahtaa olla? itse koittanut etsiä Googlen avulla mutten mistään ole löytänyt.
Kyseessä on kuitenkin osa joka ei todellakaan kulu käytössä niin jostakin purkufemmasta löytynee kivasti. Se mitä joku Saabisti (tm) saa päähänsä moisestä pyytää niin onkin eri tarina , ohan se sentään Aero Approved osa :P
Ufferi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Loka 24, 2020 23:12

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja Ufferi »

Juurikin näin.. monesti tuntuu olevan käytetyissä osissa tunnetta mukana niin että hinnat kovempia kuin uusilla
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kysynnän ja tarjonnan laki määrää hinnat. Jos uusia ei saa, niin jos sellaisen haluaa niin joutuu maksamaan tai pärjäämään vanhalla. Yksinkertaista.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mites tuollainen kuningasmalli eroaa tavallisesta ja onko kunkku ollut jossain versiossa vakiona?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Se on suurempi poikkipinta-alaltaan ja virtausteknisesti aiempia versioita selvästi parempi. Mutta täysin tarpeeton alle 300hv sovelluksissa. Hyöty tulee esiin vasta, kun menään vakiokokoisista ahtimista suurempiin kokoluokkiin.

King kobra on ollut ainakin MY06 Aeroista eteenpäin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Eikös tuota kuningas cobraa tarvita, kun vaihdetaan esim. 2.3t:n Garretti Mitsun turboon (se ns. lyhytkaulainen)...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja Termos »

Ei välttämättä, mutta vaatii askartelua yläkiinnikkeen kanssa, jos pitkäkaulaisen kärsän asentaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja Gothika »

Pakarin kanssa samaa mieltä.

Multa voi poistaa aeron cobran kunhan saan autoon laitettua siihen kuuluvan Hirsch cobran.
900 T8 Special
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Miten Hirsch-cobra eroaa aeron cobrasta ja onko sillä oikeasti merkitystä?
always BB
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 13:17
Paikkakunta: PK-seutu

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja always BB »

Kuva

Näissä on oikea ero, valu osissa näennäinen.
EBR garage

Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Jos jotakuta kiinnostaa, niin meriporista löytyisi kuvan kaltainen rosterinen käyttämätön cobra, ei näköjään speedparts enää sitä myy...
Hän lähestyköön yyveellä jota kiinnostaa ettei sotketa topiccia..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

always BB kirjoitti:
Su Maalis 14, 2021 10:42
Kuva

Näissä on oikea ero, valu osissa näennäinen.
Isommallehan tuo näyttää, mutta millainen on käytännön ero? Lisää tehoa? Alempaa vääntö? Turbon nopeampi reagointi?
Entäpä sopiiko tuo mitsuun vai pitääkö olla Hirschin Garrett?
always BB
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Su Joulu 15, 2013 13:17
Paikkakunta: PK-seutu

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja always BB »

Itsellä ei kokemusta kun on riittänyt ihan perinteinen, enempi toi putkisto on se pullon kaula., mitsuja on sekä pitkä että lyhytkaulaisia itse garretin vaihdoin pitkäkaulaseen.mitsuun Öljyputket uudet mutta ne ei ollut kalliit.

On ollut ajatuksia vaihtaa tuo ahdin johonkin muuhun
EBR garage

Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-5 cobra

Viesti Kirjoittaja Termos »

always BB kirjoitti:
Su Maalis 14, 2021 10:42
Kuva

Näissä on oikea ero, valu osissa näennäinen.
En nyt sanoisi noin, vaikka sivuvinkkelistä katsoen siltä saattaakin näyttää. Kun katsoo sitä kriittistä alamutkaa toiselta kantilta, niin king kobra näyttääkin aika hyvältä, aftermarket kobraankin verrattuna:

Kuva

Ylhäällä siis normi uudempi kobra (ei se pienin -98-2000? lpt), keskellä kingi ja alinna joku Speedparts/Maptun yms.

Edit: Ja muistutuksena, king kobra sopii paikoilleen vain lyhytkaulaisen Aeron Mitsun kanssa. Tai sitten lyhyemmäksi sorvatun pitkäkaulaisen kanssa, muistaakseni sellainenkin projekti foorumilla aikoinaan oli.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin