Löytyykö Helsingin/Uudenmaan alueelta henkilöä joka osaa ohjelmoida Saab 9-5 vm.2009 siihen kuntoon, että menee päästöistä läpi?Autoon asennettu uusi PDF pönttö joka ohjelmoinnilla poistettiin/ohitettiin, se kulkee 160 lappu lattiassa ja tumman puhuvan pölläyksen päästää putkesta kun vähänkin reippaammin kaasua painaa.
Kyseessä on auto, joka ns. ohjelmalla viritetty vuosi sitten, No se paja joka homman teki ei vastaa reklamaatiosta. Auto tarvisi saada siihen tilaan, että menee saastemääräyksistä läpi. Kyseessä on siis Saab 9-5 vm.2009 TiD, 1, 9 litrasella koneella.
Ohjelmointi Saab 9-5 vm. 2009
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Maalis 31, 2021 15:22
Re: Ohjelmointi Saab 9-5 vm. 2009
Varmimmin saat asiaan selvyyttä, kun otat yhteyttä: jcarlson(at)gmail.com
Hän ei asu uudenmaan alueella, mutta tietää henkilöt, jotka voisivat olla avuksi.
Tuossa referenssiä:
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=60&t=165983
Hän ei asu uudenmaan alueella, mutta tietää henkilöt, jotka voisivat olla avuksi.
Tuossa referenssiä:
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=60&t=165983
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ohjelmointi Saab 9-5 vm. 2009
Eli softassa on disabloitu pdf-pönttö, mutta se on kuitenkin tyhjentämättömänä paikoillaan? Ei kuulosta järkevältä mun mielestä. Paljonko tuolla on ajettu ohjelmoinnin jälkeen? Taitaa olla tukossa...
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Ohjelmointi Saab 9-5 vm. 2009
Jep, pönttö on tyhjennettävä, jos se on poistettu softasta. Se pitää tehdä siten, että sitä ei huomata katsastuksessa, eli hitsisauma ei saa näkyä alapuolelta...
Eski
Eski
Re: Ohjelmointi Saab 9-5 vm. 2009
Jos SAAB on arjeen käytössä sitten semmöinen -DPF pois pönttöstä ja softasta on ihan saatanasta toimintaa. Juu , miilin tai varttimiilin ajossa ei väliä ehkä pari x vuodesta minkäläinen savu pakoputkesta ulos pääse. Mutta jos toiset kuskit joutuvat henkitämään semmöistä "musta" pakokaasua sisään on tää kusipäideen toiminta. Ahdin ja swirl kuntoon ja uusi pakoputkisto DPF kans ja kyllä SAAB toimii 110 KW orkkissoftalla. Jos joku halua enempää potkua on järkevä vaihtaa semmöinen diiselimenopeli takapuolen alle missä 3 tai enempää litrainen mootori. Eli ohjelmointi ei auttaa , pitäis laittaa "rauta" kuntoon.