B234 + T7 kansi, puristukset?
B234 + T7 kansi, puristukset?
Osaisko joku kertoa mitä on puristukset yhdistelmällä.
B234 alakerta vm-96
T7 vakio kansi
T5 kansipahvi
Tälläsellä kokoonpanolla tullut nyt muutama tonni ajettua ja tuntuu että menovesi maistuu aika reippaasti. (2005 farkku Aero automaatti)
Miettinyt vaan että onko nyt puristukset matalemmat mitä orkkis T7 koneessa. Joten voisko tohon laittaa hieman agressivisemman sytkäkartan?
Muuten tuntus kaikki olevan kohallaan/kunnossa, mitä OpenSID:stä olen koittanut vakoilla.
B234 alakerta vm-96
T7 vakio kansi
T5 kansipahvi
Tälläsellä kokoonpanolla tullut nyt muutama tonni ajettua ja tuntuu että menovesi maistuu aika reippaasti. (2005 farkku Aero automaatti)
Miettinyt vaan että onko nyt puristukset matalemmat mitä orkkis T7 koneessa. Joten voisko tohon laittaa hieman agressivisemman sytkäkartan?
Muuten tuntus kaikki olevan kohallaan/kunnossa, mitä OpenSID:stä olen koittanut vakoilla.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: B234 + T7 kansi, puristukset?
Mikäli olen oikein ymmärtänyt ja vastaava kokoonpano oli aemmin itselläkin, niin ei pitäisi merkittävästi olla alhaisemmat. Siellä ysin nurkilla pitäisi olla ja vakiona taisi olla 9,2:1.
Ei selitä polttoaineenkulutuksen merkittävää nousua.
Missäs kunnossa lambda ja immut ovat? Usein polttoaineenkulutuksen nousut johtavat vanhaan lambda-anturiin ja/tai immuun.
Ei selitä polttoaineenkulutuksen merkittävää nousua.
Missäs kunnossa lambda ja immut ovat? Usein polttoaineenkulutuksen nousut johtavat vanhaan lambda-anturiin ja/tai immuun.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B234 + T7 kansi, puristukset?
Immu tuli uusittua samalla kun kone vaihdettiin..
Lambdan kunnosta ei kyllä ole tietoa, eipä toi nyt kauhee investointi olis vaihtaa..
Lambdan kunnosta ei kyllä ole tietoa, eipä toi nyt kauhee investointi olis vaihtaa..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: B234 + T7 kansi, puristukset?
Bosch valmistajana antaa vaihtoväliksi lambda-anturille ja suosittaa uusimista 160tkm välein.
Satkun päälle taitaa Suomessa olla tuo Bosch T7 lambda. Eli ei sinäänsä paha hinta. Äkkiä hankkii itsensä takaisin, jos polttoaineen kulutus on koholla siitä syystä.
Itse vaihdan lambdan 120tkm välein ja immun 150tkm välein vaikka niissä ei mitään vikaa vielä olisikaan.
Satkun päälle taitaa Suomessa olla tuo Bosch T7 lambda. Eli ei sinäänsä paha hinta. Äkkiä hankkii itsensä takaisin, jos polttoaineen kulutus on koholla siitä syystä.
Itse vaihdan lambdan 120tkm välein ja immun 150tkm välein vaikka niissä ei mitään vikaa vielä olisikaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B234 + T7 kansi, puristukset?
T5 sisuskaluilla nousee kyllä kulutus. Ei ne ihan huvikseen niitä keventäneet b2x5 moottoriin.
9-5 2.3T 1998, 9-5 2.3t 2003
Re: B234 + T7 kansi, puristukset?
Kuinkahan pitkään tuota legendaa jaksetaan höpistä? Jos edellä mainittu kulutuksen nousu pitäisi paikkaansa, niin se kaikki hukkaan mennyt energia muuttuisi lämmöksi. Puhutaan sen verran suuresta erosta, että mahtaisi siinä jäähdytysjärjestelmäkin olla kovilla. Näin ei kuitenkaan käytännössä ole, eivätkä T5/T7 hybridikoneet käy yhtään sen lämpimämpänä kuin tavallinen T5 tai tavallinen T7.
Itse pääsen jos haluan T5/T7 hybridimoottorilla alhaisempiin kulutuslukemiin kuin vakiolla T7:lla. Että se siitä kulutuksen noususta T5-sisuskaluilla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B234 + T7 kansi, puristukset?
Meinaatko, että huomattavasti painavammat männät ja kiertokanget, lisäksi vielä jäykemmät männänrenkaat eivät vaikuta kulutukseen? Hukkaan on sitten mennyt saabilla moottorin kehitys.Pakari kirjoitti: ↑La Huhti 24, 2021 21:23Kuinkahan pitkään tuota legendaa jaksetaan höpistä? Jos edellä mainittu kulutuksen nousu pitäisi paikkaansa, niin se kaikki hukkaan mennyt energia muuttuisi lämmöksi. Puhutaan sen verran suuresta erosta, että mahtaisi siinä jäähdytysjärjestelmäkin olla kovilla. Näin ei kuitenkaan käytännössä ole, eivätkä T5/T7 hybridikoneet käy yhtään sen lämpimämpänä kuin tavallinen T5 tai tavallinen T7.
Itse pääsen jos haluan T5/T7 hybridimoottorilla alhaisempiin kulutuslukemiin kuin vakiolla T7:lla. Että se siitä kulutuksen noususta T5-sisuskaluilla.
9-5 2.3T 1998, 9-5 2.3t 2003
Re: B234 + T7 kansi, puristukset?
On kai mahdollista että etanolilla pääseekin pienempiin kulutuksiin ainakin E85:lla jos vakiokoneesta puristukset on nousseet ja ajetaan hyötysuhdealueella.
Ei nuo T5-hilut siellä ratkaisevasti enempää kulutusta tuo. Käsittääkseni on raportoitu jostain 0.2-0.5l/100km kulutuksen nousuista pääsääntöisesti.
Ei nuo T5-hilut siellä ratkaisevasti enempää kulutusta tuo. Käsittääkseni on raportoitu jostain 0.2-0.5l/100km kulutuksen nousuista pääsääntöisesti.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)