fcod 4864 ja 4882. Ei pätki tai muutakaan?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

fcod 4864 ja 4882. Ei pätki tai muutakaan?

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Aikaisemmin ennenkuin vaihdoin uuden immun ja lainatun "ehjän" kasetin tuli tuo 4864, vikavalo vilkkui satunnaisesti kun otti vetoja 2-4 vaihteella, ei aiheuttanut tehojen häviämistä,rötäämistä eikä mitään muutakaan, mitä tuntuu lähes kaikille aiheuttavan. Noh uusi immu ja tämä ehjä tai "ehjä" kasetti kaverilta lainaan, taas kohtaa Mreq/mair, mutta tänään startatessa tuli tuo 4882, eli taas samaa "multiple missfires" mutta ei sytyttänyt vikavaloa, ei myöskään pätkinyt tai rötännyt vedoissa. Tuolla mun omalla kasetilla millä tuli tuota 4864, kertyi nakuja 1-2 pyttyihin 15-25 ja vain pari muihin, mifiä ei kovallakaan polkemisella tunnin aikana yli 10. No tällä toisella kasetilla taas EI kerry nakuja mihinkään pyttyyn ollenkaan ja tunnin aikana N.10 mifiä. Auto kulkee RE85. Uusilla tulpilla ajettu ehkä 300km, bensapumppua epäilin, mutta pitää vedossa paineet 4 bar pintaan, en tiedä mikä pumppu, joku vakiota hieman isompi ja ajettu yhteensä 60tkm josta 40tkm retkulla.

Eli mitäs tässä nyt sitten tekee tai päättelee, ei tuo sinällään haittaa kun "ei vaikuta" mihinkään, mutta pitääköhän kokeilla vielä 3 kasetilla asiaa.

Edittiä: Mietiskelyn jälkeen vaikka pumppu pitää 4 bar vedossa, eihän se tarkoita että tuotto olisi enään kunnossa..
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: fcod 4864 ja 4882. Ei pätki tai muutakaan?

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Kannattaa tarkistaa maadoituspisteet ja liittimet. Saattaa olla, että jossain on vain huono kontakti. Termostaatin läheisyydessä on ainakin yksi yleinen paikka missä maadoituspiuhan liitin on usein hapettunut.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Vastaa Viestiin