Jarrut

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Jarrut

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

Nytpä tuli tallainen eteen valoissa seistessä ,että jarrupoljin rupesi painumaan kohti pohjaa ja joku vinkuminen alkoi samalla ja katsoin konehuoneessa sitä alipaineputkea joka on koneensuojan alla ja siinä oli jo railoa minkä se koneensuoja oli siihen kuluttanut, mutta sitten huomasin myös nestesäiliön olevan vajaa ja täytin sen mutta neste katoaa johonkin eikä vuotoja näy päällepäin missään ,pääsylinterin kumit on varmaan sököt mutta mihin se neste oikein katoaa ?
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Tommile »

Olisko taakse menevistä jarruputkista jompikumpi antautunut?
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

Eipä löytynyt minkäänlaisia vuotoja jarruputkista eikä asetelmista eli olisiko kellään ideoita mihin se neste katoaa.pääsylinterin kumit olen nyt ainakin vaihtamassa vaikka eikös ne huonot kumit vaan vatkaa sylinterissä nestettä eestaas vai pääsisikö tehostimeen vuotamaan?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Katsoppas vielä kertaalleen ja polttoainesuodattimen päältä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Silloin kun antautuu jarruputki, ei se näy aina kovin selkeästi. Pyydä joku polkemaan, laita suojalasit päähän, ja kurkkaa auton alle. Nimittäin saattanee näkyä jännää sumua jostakin kohti (varmaan nimenomaan sieltä polttoainesuodattimen takaa).
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

Eipä näy vuotoja missään ,mutta onko kukaan purkanut tuota pääsylinteriä kun loppu ideat millä konstilla saisi tuo seekerin irti kun se ei ole mikään normaali seekeri vaan siinä on semmoiset lätkät päässä ja niissäkään ei mitään kulmia mistä voisi ottaa pihdeillä otteen.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja anv »

Pääsylinteri voi vuotaa kahdella tavalla. Suoraan pihalle, eli näkyvä vuoto. Tai sitten takaisin säiliöön, mutta tällöin nesteet eivät katoa. Eli, jos tuolla seudulla ei näy nestettä, hakisin tuota vuotoa letkuliitoksista ja työsylintereistä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

juu kyllä tuo pääsylinteri on vuotanut ulos kun tehostajan pinta kostea ja maali kuorinut sylinterin alapuolelta pois tehostajan pinnalta,no koitan nyt purkaa ja kunnostaa tuon sylinterin ja vaihtaa nesteet koko systeemiin myös kytkimeen niin katsotaan sitten kuinka käy.
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

No niin taas mentiin vähän eteenpäin jarruhommassa mutta nyt kun tuo seekeri on irti ja etummainen palikka on käsissä mutta milläs tuon taaimmaisen saisi pois kun ei näy mitään mikä sitä syliterissä pidättelee vaan se kolahtaa johonkin kiinteään eikä suostu tulemaan ulos?ihan kuin siellä olisi joku stoppari vaan ei osu silmiin,olen koittanut kiertääkin sitä ympäri vaan ei vaan suostu tulemaan ulos.
hamala10
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 05, 2014 19:05

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja hamala10 »

Noniin ajattelin päivittää vielä joutessani tätä topiikkia eli jarrupääsylinteri ei kuulemma ole tarkoitettukaan korjattavaksi vaan aina uusitaan tarvittaessa.(kai sen jotenkin saa purettua kun löytää sen lukituspinnin mikä sitä takimmaista mäntää pidättelee)ja tommile kyllä se takaoikea jarruputki päästi nesteet pihalle kun oikein kunnolla junttas polkimen pohjaan,hyvä että tallissa eikä liikenteessä.No nyt on kaikki ok molemmat taakse menevät vaihdettu rintapelliltä pyörille vanhoja reittejä seuraten.Kiitos kaikille osallistuneille.
Vastaa Viestiin