jarrutehostimen alipaineletkut

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
odeee
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Syys 24, 2020 16:39

jarrutehostimen alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja odeee »

Moi!

Tosiaan oma femma alkoi lämpimänä heittämään p1181 koodia, ja viimeaikoina on useampaan kertaan syttynyt myös moottorin vikavalo.
Oma saabi on siis 2003 9-5 sedan 2.3t koneella ja automaatti lootalla.

Epäilen jarrutehostimen vuotamista, koska kun jarrua painaa kovaa kun auto on paikallaan ja P tai N asennossa, niin auto meinaa sammua. Kierrokset tippuvat noin 400-600rpm tienoille ja auto tärisee, jonka jälkeen kierrokset nousevat takaisin ylös.

Kysymys kuuluukin, että voiko kovan letkun joka lähtee kaasuläppäkotelolta, ja haarautuu jarrutehostimelle vaihtaa pehmeään silikooniseen. Mielestäni letku näytti haparolta ja halkeilleelta. Muut alipaineletkut on vaihdettu, mutta ei vaikuttanut asiaan.

Jos kovan alipaineletkun vaihto ei auta, niin onko muita kikkoja kokeilla että vuotaako itse jarrutehostin?

Kiitos jo etukäteen!
Saab 9-5 2.3t 2003
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: jarrutehostimen alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Uusi osakaan ei paljoa maksa joten ei tarvii ranettaa. Raumalla ois ehjä varaosa testattavaksi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
odeee
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Syys 24, 2020 16:39

Re: jarrutehostimen alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja odeee »

nalleolut kirjoitti:
Ke Kesä 16, 2021 14:24
Uusi osakaan ei paljoa maksa joten ei tarvii ranettaa. Raumalla ois ehjä varaosa testattavaksi
Tosiaan unohdin sanoa että auto sekä omistaja sijaitsevat nurmijärvellä, joten raumalle ehkä vähän liian pitkä matka. Ja intti budjetilla mennään, joten mahdollisimman halvalla olisi tarkoitus päästä.
Saab 9-5 2.3t 2003
Vastaa Viestiin