9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Moi
Tälläinen ongelma tullut esiin, että ahtaa liikaa. Kiihdytykset pitää tehdä puolella kaasulla jos ei halua, että menee sen turbo mittarin mukaan punaiselle ja rötäisee. liikkuu tuolla puolella kaasullakin todella livakkaan tuntuisesti. Sitten kun on ajellut jonkun aikaa joskus 10-50km niin tapahtuu kummia ja meno halut vähenee ja voi kiihdyttää kaasu pohjassakin ilman murheita. Sitten kun joskus sammutat ei mitään, mutta kun käynnistää niin saattaa heti olla moottorin vikavalo päällä ja siellä ilmoitusta bybassista. Sen olen ottanut käteenkin ja pyöritellyt ja ihmetellyt ja omasta mielestä siinä ei ole ongelmaa.
Tälläinen ongelma tullut esiin, että ahtaa liikaa. Kiihdytykset pitää tehdä puolella kaasulla jos ei halua, että menee sen turbo mittarin mukaan punaiselle ja rötäisee. liikkuu tuolla puolella kaasullakin todella livakkaan tuntuisesti. Sitten kun on ajellut jonkun aikaa joskus 10-50km niin tapahtuu kummia ja meno halut vähenee ja voi kiihdyttää kaasu pohjassakin ilman murheita. Sitten kun joskus sammutat ei mitään, mutta kun käynnistää niin saattaa heti olla moottorin vikavalo päällä ja siellä ilmoitusta bybassista. Sen olen ottanut käteenkin ja pyöritellyt ja ihmetellyt ja omasta mielestä siinä ei ole ongelmaa.
Re: 9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Jokin letku irti ahtopaineen hallinnan puolelta? Magneettiventtiilin kolme letkua imukärsän vierellä, yksi menee ahtimen ahtopuolelle, toinen hukkaportille ja kolmas taisi mennä imukärsään?
Myös hukkaportin ohjausventtiilin toimimattomuus tai juuttunut hukkaportti sopisi vikakuvaukseen.
Myös hukkaportin ohjausventtiilin toimimattomuus tai juuttunut hukkaportti sopisi vikakuvaukseen.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: 9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Hmm kaikki kolme letkua näytti olevan paikoillaan ja yhtäkkiä katsottuna ehjiä. Hukkaportti jutut on vielä katsomatta
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: 9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Kädessä pyörittelemällä et bypassin vikaa tunnista.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: 9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Magneettiventtiilin jumittuminen on tullut joskus vastaan, koputtamalla ruuvimeisselin kahvalla t7-venttiilin runkoon on taas alkanut toimia..., ainakin helppo testata
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Re: 9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Meidän Femma ahtoi fuel cut :lle asti ja vika oli välillä päällä, välillä ei. Alkoi jo epätoivo tulla, kun ei vika löytynyt. Hukkaportin kellon vaihdoin jne. lopulta vika löytyi. Turbon magneettiventtiilin reikään oli mennyt roska. En voinut olla täysin varma, miten syvälle se oli uinut kanavaan. Vaihdoin toisen venttiilin ja vika poistui.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Hukkaporttia ei availe riittävästi, johtuu mistä johtuu.
Itselläni oli toiseen suuntaan vika, että ei ahtanut riittävästi niin vika oli hukkaportin akselin jumittuminen jatkuvasti auki.
Voit vähän notkistaa hukkaportin liikkeitä irrottamalla magneettiventtiililtä sen hukkaportin kellon letkun (keskimmäinen) ja painat pistoolilla paineilmaa sinne, sitä veivaat eestaas muutaman kerran niin luulis ainakin sen akselin herkistyvän jos ei tahdo aueta muuten
Itselläni oli toiseen suuntaan vika, että ei ahtanut riittävästi niin vika oli hukkaportin akselin jumittuminen jatkuvasti auki.
Voit vähän notkistaa hukkaportin liikkeitä irrottamalla magneettiventtiililtä sen hukkaportin kellon letkun (keskimmäinen) ja painat pistoolilla paineilmaa sinne, sitä veivaat eestaas muutaman kerran niin luulis ainakin sen akselin herkistyvän jos ei tahdo aueta muuten
Re: 9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Noniin nyt on vaihdettu bybassi ja turbo, mutta ongelma edelleen sama ahtaa liikaa.. tiedä sitten mitä seuraavaksi kokeilisi. Ahdin oli jo elämänsä päässä muutenkin söi öljyä ja sitä rataa
Re: 9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Meillä on vaihdettu kaikkiin femmoihin uusi tarvike garretin kopio, ahtimet ovat toimineet hyvin mutta hukkaportin kellot on pitänyt vaihtaa vanhoista alkuperäisistä garreteista koska tarvike turbojen hukkaportit ovat olleet ns liian jäykkiä, ei ala ahtamaan helpolla. Vaikuttaa ajo mukavuuteen merkittävästi.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: 9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Palataan ihan alkuun. Bypassiltä lähtee alipaineletku, ja mihin se menee? Sen pitäisi mennä magneettiventtiilille rintapellissä suoraan keskelle mankkuvenaa ja mankkuvenalta lähteä vasemmalle ja oikealle yhteensä kaksi letkua. Toinen kaasuläppäkotelolle(repsikan puoleinen) ja toinen imusarjaan(kuskin puoleinen) . Onko sulla näin?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Eipä ollut oli yksi letkuista poikki nyt korvattu uudella ja toimii kiitos vielä
Re: 9-5 2.3t biopower -08 ahtaa liikaa
Hyvä kun tuli kuntoon!
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89