Lambdojen 1 ja 2 erot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Yxvaan
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 09:06

Lambdojen 1 ja 2 erot

Viesti Kirjoittaja Yxvaan »

Aihe on varmaan tuttu ja moneen kertaan käsitelty mutta en löytänyt vastausta siispä kysäisen vielä kerran.
Mikä ero on 1 ja 2 lambdan välillä.
Tiedän tehtävien erot ja että liittimet on peilikuvia toisitaan ja värit toisessa musta ja toisessa harmaa.
Osanumeroissa on ero mutta onko se vain noista ulkoisista syistä ettei vahigossa liitä esim. ykkös lambdaa kakkosen liittimeen jolloin säätö ei toimi oikein koska on katalysaattorin takapuolella jne.
Eli onko lambdojen sisäkaluissa eroja. Useinhan 2 lambda otetaan etanoli vehkeessä pois käytöstä joten voisko kakkosen lambda siirtää ykkösen paikalle ja vähän liitintä vuoleskelemalla saada sopimaan ykkösen liittimeen..
Toinen juttu on lämmitysvastuksen ohmit. Missä arvoissa pitää olla jotta rele vetää ja lämmittää.
-Arska-
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Lambdojen 1 ja 2 erot

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

https://saabwisonline.com/c5/wis/9-5/20 ... -t7-4-cyl/
Wis:istä löytyy speksejä. Tuon mukaan tyypiltään ainakin tuossa vuosimallissa ovat käytännössä samoja antureita.
Ainakin lämmitysvastuksen resistanssi muuttuu jossain vuosimallissa.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Vastaa Viestiin