Kai se vähän riippuu miksi se hyrrä kosahti? Jos se hajoaa epästabiiliutta/kulumaa/huonon jäähdytyksen seurauksena, ei kai siitä aina suoraan koko moottori hajoa?
Mulla tuli turbo pakoputkesta ulos moottoritienopeudessa veto päällä ylämäessä ja kone toimi ”normaalisti” vielä, tosin öljyä meni enemmän kun viinaa

Ajoin(nilkutin alle 100) sillä useamman kilsan huoltoasemalle, tankkasin reilut 3 litraa öljyä että sain viivoille. Sen jälkeen ajoin vielä muutamia kilometrejä. Sauhu kuitenkin oli senverran sankka, että katsoin parhaaksi kuitenkin tilata hinurin ennenkun der sheriff tulee laittamaan ympäristön turmelemisesta lappua kouraan
Moottorissa on vielä aika runsaasti öljyä, vaikka tikku on ”kuiva” muistelisin että

:ssa 0,5l on tuo merkkien väli, tikun alareunaan ehkä litra? Eli vielä on 2-3l/puolet jäljellä. Joku viisaampi voi tarkempia määriä heittää?
Pajalla äkkiä tutkittuna mottorissa siis ei ollut muuta vikaa, mekaanikon mukaan uusi turbo olisi sen saattanut toimintaan. Ehkä katti olisi myös pitänyt vaihtaa… Eli vain pakopuolella tapahtui ”räjähdys” josta voiteluöljyt suoraan pakoputkeen. Imupuolen siivet oli ehjät, turbo ei ollut jumissa.
Eli kannattaa kyllä vähän ravotella mitä tarvii vaihtaa.
Tässä meidän kylällä on parikin

miestä, varmaan kannattaa niiltä kysyä. € kourassa kun lähestyy, niin voi olla ettei rantakelitkään niin haittaa
