Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Hei! Mulla on 470 000 km ajettu 9-5, johon vaihdoin käytetyn kaasuläppäkotelon. Sekin renaa aika ajoin, mutta buuttaaminen jälkeen toimii taas 1000-5000 km oireetta, joten en aio tälle asialle tehdä mitään. Tarvitsisin kuitenkin apua siihen, kuinka ottaa resetointia varten virrat pois akunkenkää irroittamatta niiltä osilta ohjausjärjestelmää, jotka vaikuttavat kaasuläppäkotelon toimintaan. Syy on se, että radion koodista ei ole mitään tietoa. Radio pitää käydä sen takia nollaamassa autosähköliikkeessä joka kerta kun akunkenkä on otettu irti, mikä vituttaa.
Kiitos etukäteen tiedosta, jos sellainen on saatavissa!
Kiitos etukäteen tiedosta, jos sellainen on saatavissa!
Re: Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Ecu:n sulake. En muista sulakkeen numeroa, mutta se löytyy siitä sulaketaulun sulakekartasta. Vikakoodi kaasuläppäkotelosta laukaisee mekaanisen limb-homen. Eli ensin ecu:n sulake irti, sitten limb-homen nollaus kaasuläppäkotelolta.
Eikä akunkengän irroitus vaikuta radion koodiin, jos kaikki on kunnossa.
Eikä akunkengän irroitus vaikuta radion koodiin, jos kaikki on kunnossa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Kiitos! Näin vähän arvelinkin.
Ei se koodiin vaikutakaan, mutta mulla ei ole sitä. Siksi olen joutunut liikkeessä käymään avaamassa ration..
Ei se koodiin vaikutakaan, mutta mulla ei ole sitä. Siksi olen joutunut liikkeessä käymään avaamassa ration..
Re: Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Eipä sitä "koodia" ole kenelläkään varsinaisesti - tavallaan. Se on Tech2:lla liitetty tiettyyn autoon kuuluvaksi se komponentti, eikä sen parituksen pitäisi hukkua missään tilanteessa. Ainoastaan Tech2:lla voi purkaa sen parituksen, esimerkiksi jos komponentti pitää siirtää toiseen autoon, niin sen paritus pitää ensin purkaa ennen kuin laitteen voi saada toimimaan toisessa autossa. Näin mutkia oikoen ja yksinkertaistettuna.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Tietysti olennainen kysymys on, että onko radio mallia vai jonkinlainen jälkiasennus? Joka tapauksessa tuohon luulisi olevan sellainen ratkaisu olemassa, ettei tarvitse ravata liikkeessä sen takia.
Re: Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Se on kyllä paljon ajetun 9-5 kohdalla mahdollista että radio lakkaa toimimasta kun akun irrottaa, koettu perhepiirissä 450000 ajetun 2005 vuosimallin kohdalla.
Itse hankin kiinasta(saa varmaan suomestakin) sellaisen pikkupalikan jolla voi ajaa 12V OBD2 porttiin, sekä jonkun pikkuakun motonetistä a' 15,-.
Itse hankin kiinasta(saa varmaan suomestakin) sellaisen pikkupalikan jolla voi ajaa 12V OBD2 porttiin, sekä jonkun pikkuakun motonetistä a' 15,-.
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
Re: Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Autolla on ajettu 460 tkm ja Saabin on radio. Auto on Ruotsista haettu. Kun virtakatkon jälkeen avaa ration, se kysyy koodia, jota minulla ei ole. Sen jälkeen Huoltokeskus Nokialle, jossa pätevä mekaanikko olis mun mielestä kyllä kertonut, miten homman coii tehdä itse, jos olisi tehtävissä kotikonstein.
Ei ollut muutrn koodia bussikuskillakaan, jolta auton ostin 6 vuotta sitten 360 tkm ajettuna.
Radion cd-soitin lakkasi palauttamasta vuosi sitten, että olishan ton voinut vaihtaa, mutta kun autolla on enää arvoa 1000 euroa, en ole investoinut asiaan.
Toissa viikolla kävin katsastamassa, viimeistä kertaa, mutta niin olen toisaalta tehnyt jo kaksi edellistäkin kertaa. Auto kuitenkin kestää ja kestää. Tällä kertaa hylkysyynä ei ollut muuta kuin liikaa öljyä vuotava kone. Ei uskonut katsastaja, kun väitin että kyllä vanha nyt vähän jo falskata saa...
Ei ollut muutrn koodia bussikuskillakaan, jolta auton ostin 6 vuotta sitten 360 tkm ajettuna.
Radion cd-soitin lakkasi palauttamasta vuosi sitten, että olishan ton voinut vaihtaa, mutta kun autolla on enää arvoa 1000 euroa, en ole investoinut asiaan.
Toissa viikolla kävin katsastamassa, viimeistä kertaa, mutta niin olen toisaalta tehnyt jo kaksi edellistäkin kertaa. Auto kuitenkin kestää ja kestää. Tällä kertaa hylkysyynä ei ollut muuta kuin liikaa öljyä vuotava kone. Ei uskonut katsastaja, kun väitin että kyllä vanha nyt vähän jo falskata saa...
Re: Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Voisiko limb - solenoidin piuhan vaan ottaa irti?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Taitaa limppi laueta sen seurauksena.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Jos sen tekee, silloin pitäisi mennä limbiin myös akunkenkää irroittaessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Minkä sulakkeiden takana on kaasuläppäkotelon limb moden aiheuttavat härpäkkeet?
Eikä pitäisi. Virtojen päällä ollessa, siis avain on-asennossa pitää solenoidin piuhan olla kiinni. Jos limppi olisi noin helposti johdon irroittamisella kierrettävissä, niin se olisi varmaan ollut tiedossa jo 20 vuotta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89