noniin, Matkahuollosta tuli ilmoitus että paketti saapunut. Ilahduttavan nopea toimitus sieltä, 3vkoa.
Nyt pitää vaan odottaa sopivaa työskentelyolosuhdetta jotta pääsee vaihdon tekemään.
Parkkitutkan anturi
Re: Parkkitutkan anturi
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Parkkitutkan anturi
Tuo on kyllä huippunopea toimitus kiinasta ja vielä tuohon hintaan. Ite tilasin uk.sta kesällä kännykän kuoret.. Kesti n.5 vk,josta suurin osa varmaan täällä kotomaassa.. Piti tehä tulliselvitys 4 eken kuorista. Eihän niistä mitään veroja menny,mutta aikaa ja vaivaa moisen summan takia..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Parkkitutkan anturi
^En tiedä liittyikö viive brexitiin tai poistettu 22€ arvonlisäveron vapautus.
Tuli pehmustetussa pienessä kuoressa. Katsoin osoitelappua niin jostain syystä tullut Viron kautta, vaan oli siinä jotain kaukomaan merkintää ja lähettäjän nimi.
OT. Kerran tilasin emolevyn yhteen kotikoneeseen täkäläisestä verkkokaupasta ja heillä varastossa loppu kyseistä levyä.
Ajattelin että kyllä siinä sen 4 vk menee kaukomaalta tuoda. Väärin, alle yksi viikko ja "ole hyvä ja nouda" verkkokaupalla oli oma noutopiste.
Katsoin leimaa emolevyllä ja pv oli niin tuore että pakko tullut "suoraan" tehtaalta ja ei lojunut jossain välivarastossa.
Tuli pehmustetussa pienessä kuoressa. Katsoin osoitelappua niin jostain syystä tullut Viron kautta, vaan oli siinä jotain kaukomaan merkintää ja lähettäjän nimi.
OT. Kerran tilasin emolevyn yhteen kotikoneeseen täkäläisestä verkkokaupasta ja heillä varastossa loppu kyseistä levyä.
Ajattelin että kyllä siinä sen 4 vk menee kaukomaalta tuoda. Väärin, alle yksi viikko ja "ole hyvä ja nouda" verkkokaupalla oli oma noutopiste.
Katsoin leimaa emolevyllä ja pv oli niin tuore että pakko tullut "suoraan" tehtaalta ja ei lojunut jossain välivarastossa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Parkkitutkan anturi
Hyvin nuo aikanaan parinkympin anturit ovat minullakin pelanneet; toiselle tuli kesällä 7 vuotta täyteen takapuskurissa, eli reilusti enemmän kuin mitä sillä alkuperäisellä napilla oli ikää hajotessaan. Ja tänä vaihdokki siis toimii edelleen.
Sen verran tuohon antureiden testaamiseen ja mykän napin tunnistamiseen, että Saabissa se ei liene mene ihan noin vaikka periaate onkin oikea. Onko sitten kyseessä jälkimarrkinabisneksen maksimointi vai vilpitön järjestelmän suojeleminen, mutta SPAhan antaa anturin mykistyessä virheilmoituksen SIDiin, ja silloin on kaikki anturit jo off-tilassa. En ole assistentin kanssa kokeillut, onko siinä välissä jotain sekunnin osia aikaa tunnustella antureita, mutta tuo joka tapauksessa hankaloittaa oma-aloitteista vianhakua jonkinverran.
Vai onko jollain kokemuksia, jonka perusteella minun olisi syytä muuttaa käsitystäni? Senkin teen ilomielin jos on aihetta.
Sen verran tuohon antureiden testaamiseen ja mykän napin tunnistamiseen, että Saabissa se ei liene mene ihan noin vaikka periaate onkin oikea. Onko sitten kyseessä jälkimarrkinabisneksen maksimointi vai vilpitön järjestelmän suojeleminen, mutta SPAhan antaa anturin mykistyessä virheilmoituksen SIDiin, ja silloin on kaikki anturit jo off-tilassa. En ole assistentin kanssa kokeillut, onko siinä välissä jotain sekunnin osia aikaa tunnustella antureita, mutta tuo joka tapauksessa hankaloittaa oma-aloitteista vianhakua jonkinverran.
Vai onko jollain kokemuksia, jonka perusteella minun olisi syytä muuttaa käsitystäni? Senkin teen ilomielin jos on aihetta.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Parkkitutkan anturi
Helpoiten viallisen löytää tecillä. Omassa kävi tuuri, kun oli reunimmainen sökö. Oli helppo testata vara-anturilla.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Parkkitutkan anturi
ok, hyvä jos näinkin voi testata. Olikohan näin että kilahdus tulee noin 1-2sek viiveellä kun laittaa automaagin vipua asentoon "R", eli joutuu vekslaaman kun käy 4kpl anturia tunnistamassa.Sen verran tuohon antureiden testaamiseen ja mykän napin tunnistamiseen, että Saabissa se ei liene mene ihan noin vaikka periaate onkin oikea. Onko sitten kyseessä jälkimarrkinabisneksen maksimointi vai vilpitön järjestelmän suojeleminen, mutta SPAhan antaa anturin mykistyessä virheilmoituksen SIDiin, ja silloin on kaikki anturit jo off-tilassa. En ole assistentin kanssa kokeillut, onko siinä välissä jotain sekunnin osia aikaa tunnustella antureita, mutta tuo joka tapauksessa hankaloittaa oma-aloitteista vianhakua jonkinverran.
Pitääpä kokeilla kun assistentti ehtii, oishan se kiva tietää etukäteen mikä anturi(t) feilaa. Tekki on minusta hieman "overkill" tähän hommaan, jos nyt ei muuta vikaa selvittämässä samalla.
Ajatus olisi vaihtaa kaikki 4kpl kun kerta tähän ryhtyy, men man får se. Ehjät saa mennä varaosalaatikkoon.
OffTopic: mennee hieman kategoriaan GPS'lla ajo, saattaa kertoa että siellä on tie, vaan ei ollutkaanmutta SPAhan antaa anturin mykistyessä virheilmoituksen SIDiin, ja silloin on kaikki anturit jo off-tilassa
Eli jos tilaa on niukasti niin auton peruutuspeilejä saa katsoa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Parkkitutkan anturi
Tänään vaivasin assitenttiä sen verran että selvisi mikä antureista on kaputt.
Ihmis assistentin kännykkään ääninauhoitus päälle ja mikki anturin kohdalle, autoon sähköt päälle, vaihde peruutukselle, blin-blom ja seuraava anturi kohdalle, toistaen sähköt+R-vaihde. "Nauhalta" totesimme että anturi nro 2 vasemmalla on mykkä, muut tikitti sekunnin ennenkuin tutka sammutti. Eli kolme anturia menee vielä varaosalaatikkoon jos vaihdan kaikki 4kpl uusiin.
Ihmis assistentin kännykkään ääninauhoitus päälle ja mikki anturin kohdalle, autoon sähköt päälle, vaihde peruutukselle, blin-blom ja seuraava anturi kohdalle, toistaen sähköt+R-vaihde. "Nauhalta" totesimme että anturi nro 2 vasemmalla on mykkä, muut tikitti sekunnin ennenkuin tutka sammutti. Eli kolme anturia menee vielä varaosalaatikkoon jos vaihdan kaikki 4kpl uusiin.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..