Automaattilootan vikavalo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
kolokki3
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 29, 2017 15:43
Paikkakunta: Kuopio

Automaattilootan vikavalo

Viesti Kirjoittaja kolokki3 »

Viikonloppuna kaveri lainasi saabia käydessään motonetissä, noh, sehän oli sitten jättäny sinne parkkikselle, ei ollut lähteny käyntiin. Oli kaasuläppäkotelo vetässyt limppiin. No paikanpäällä sain sitten saabin käyntiin ottamalla kaasuläpäkotelolta sen 10 napasen sähköliittimen irti ja sitten kytkemällä sen takaisin.

Ajeltiin sitten limpillä takasin pihaan ja korjasin sen kaasuläppäkotelon vaihtamalla sen sisällä olevat johdot uusiin, osa takas paikalleen ja auto käyntiin. Hyvin skulaa ei siinä mitään, mutta nyt polttaa vaihteiston vikavaloa sekä moottorinvikavaloa. openSid ei anna mitään vikakoodeja, kaikki arvot näytti hyvälle, vaihtaa vaihteet nätisti ja valittu vaihde näkyy mittaritaulussa sekä openSidissä.

Tarkistelin johdotuksia ja letkuja konehuoneen puolelta, enkä löytänyt mitään sen kummempaa. Vaihteistoöljyt on vaihdettu n. 40tkm sitten huuhtelemalla ja öljymäärä tikusta katsottuna MIN-MAX välissä. Koittanut nollata niitä valoja ottamalla akun kenkiä irti mutta aina jää molemmat vikavalot palamaan startin jälestä.

Osaiskohan joku antaa jotain vinkkiä miten seuraavaksi edetä, hyvin paljoa en oo uskaltanu ajaa saabilla koska ei ne vikavalot tähän mennessä turhaan ole palanut :D
Tosiaan auto on MY02 5-lovinen automaatti ajettu reilu 230tkm
9k CSE
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Loka 01, 2006 08:33
Paikkakunta: Vörå

Re: Automaattilootan vikavalo

Viesti Kirjoittaja 9k CSE »

Tarkista vielä kerran ettäs Läppäkotelo ei ole limpissä, Jos ei samalla nollaa vikakoodit ennenkun resetoi kaasuläppää, niin menee uudestaan limpiin. (Vikakoodien nollaus irroittamalla sulake nr 17 noin 10-15min)
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Automaattilootan vikavalo

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Auttaisko tech..

Paikkakunta??
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Automaattilootan vikavalo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vikakoodien nollaus obd2 palikalla ja kännykkäsoftalla nollaa meidän femmassa myös automaattilaatikon vikakoodin ja vikavalon. Sillä ei siis voi lukea koodeja, mutta nollaus onnistuu. Eli jos on obd2 Bluetooth - sovitin (esim. ELM 327), nollaa koodit sillä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kolokki3
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 29, 2017 15:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: Automaattilootan vikavalo

Viesti Kirjoittaja kolokki3 »

Kiitoksia vastauksista, pitänee rueta etsimään techiä täältä Kuopion paikkeilta. Taispa nuita olla jokunen täälläkin päin.

Tarkistin tosiaan kaasuläpän ja ei ole mennyt takaisin limppiin. Laitoin käyntiin ja n. 10 min annoin pyöriä niin yhen äkkiä sammui. Auto lähti nätisti takaisin käyntiin, mutta kun antaa kaasua niin aluksi rötää ennenkun pääsee ns. kaasuun mukaan.

Tutkitaan..
kolokki3
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Loka 29, 2017 15:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: Automaattilootan vikavalo

Viesti Kirjoittaja kolokki3 »

Päivitystä hieman tähän. Elikkäs kaasuläppäkotelo oli syypää varmaankin. Alkuviikosta koitin käyntiin ja ei lähtenyt, antoi vikakoodin P1230. Ostin uuden kotelon ja iskin paikoilleen, koodien nollaus, auto käyntiin ja testi lenkille. Vaihteiston vikavalo paloi kokoajan lenkin aikana mutta auto pelasi ihan normaalisti. Vedin auton parkkiin ja sammuksiin, sitten uudelleen käyntiin ja vikavalot kaikki poissa. Oiskohan polttanut sitä vikavaloa sen limpin jäljiltä vaikka vanhallakin korjatulla kotelolla saapas pelasi aikansa.

Mutta eniveis, nyt auto pelaa ja liikkuminen on rivakkaa verrattuna tuohon käyttöharrastehiluxiin, millä joutunut ajamaan hetkisen :D :saab:
Vastaa Viestiin