*PÄIVITYS 25.10.2021
- Kaasuläppäkotelolta (ilmeisesti apparin etulokarin sisällä sijaitsevalle hiilisuodattimelle) lähtevä letku oli revennyt.
"Long term fuel trim additive. Max value. Air/Fuel too lean."
Syttyi moottorinvikavalo kauppareissun aikana yhtäkkiä. Ei vaikutusta auton käyttäytymiseen. Koodit luettu. Googlailut ei varsinaisesti auttanut, koska sieltä saadun tiedon mukaan voi olla mitä vain alipaineletkuista kansivikaan ja väljään turboon. Eli puhdasta arvailua.
Näkyvät aliapaineletkut uusia ja paikoillaan kunnolla, Lambda vaihdettu uuteen 3" putkiston vaihdon yhteydessä alkukesästä. Etujarrulevyt + palat tehty alle 1000tkm sitten. Muuta ei ole tehty lähiaikoina. Autolla ajettu 210tkm, 2004 Aero malli. Uskaltaako tällä nyt ajaa ilman että koko laitos haukkaa paskaa ja menee solmuun?
P1181
-
- "Ruisku"
- Viestit: 141
- Liittynyt: To Maalis 19, 2020 20:22
P1181
Viimeksi muokannut TurboSaab98, Ma Marras 01, 2021 20:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
2001 Saab 9-3 B235 E85 Biopower - Stage 3
1990 Saab 900S B202L
2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
1990 Saab 900S B202L
2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
Re: P1181 Vikakoodi OG 9-5
Itellä anto tuollaisen vikakoodin kun bensapumppu oli hajoamassa, sen vaihdolla hävisi.
9-5 Aero Sedan -01 (-04/05 facelift ja 5v automaatti swappi)
9000 CSE -97 "Melkein Aero" (Jubilee Aeron sisustalla ja tekniikalla)
9-5 Aero Wagon -01
9-3 Aero SS -05
Osia löytyy 9-5/9-3/9000 malleihin, Tech 2 turvapääsyllä
9000 CSE -97 "Melkein Aero" (Jubilee Aeron sisustalla ja tekniikalla)
9-5 Aero Wagon -01
9-3 Aero SS -05
Osia löytyy 9-5/9-3/9000 malleihin, Tech 2 turvapääsyllä
Re: P1181 Vikakoodi OG 9-5
Sen verran epämääräinen vikakoodi, että arvailuahan se on myös täällä niin kauan kun itse ajoneuvoa ei pääse fyysisesti diagnosoimaan. Auto on sitä mieltä, että kone käy laihalla, joko se ei saa soppaa tai sitten on ilmavuoto jossain. Joku imuputki, letku, jarrutehostin, PA-pumppu, suodatin, tai voi kai se MAF-anturikin olla viallinen ja mittaa ilmamassan vaan pieleen, jolloin ei se välttämättä taas olekaan oikeasti laihalla.
Re: P1181 Vikakoodi OG 9-5
ilmamassamittari on meillä aiheuttanut kerran saman koodin.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: P1181 Vikakoodi OG 9-5
Onhan lambda Boschin tekemä? Jos IMM on alkuperäinen niin ei sen vaihto noilla kilometreillä hukkaan mene vaikka vika ei siinä olisikaan, ja jos vaihdat sen niin hommaa alkuperäinen
Re: P1181 - OSANUMERO ETSINNÄSSÄ!
Ei tietoa liittyykö mitenkään mainittuun vikakoodiin vaan yksi helppo asia tarkistaaNäkyvät aliapaineletkut uusia ja paikoillaan kunnolla
ovatko alipaineletkujen takaiskuventtiiilit Ok. viirufemmassa 2.3T 2kpl takaiskuventtiili meni katkipoikki peräjälkeen, CEL tuli molemmista ajon aikana.
Eli moottorin päällä olevan muovin takana ja tulipellin äärellä oleva.
Pystyy vaihtamaan itse, yrittäen välttää rikkomasta kovamuovi letkunpätkää.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..