Jarrukilven laitto ja tukivarren pusla ennen katsastusta
Jarrukilven laitto ja tukivarren pusla ennen katsastusta
No niin, Saab-harrastus meni uusile kierroksille, kun hankin katsastamatta jääneen 9-5 2.3 v. 2000 farkun.
Tästä pitäisi saada korvaava auto tyttären perheelle, kun meni peurakolarissa auto alta. Onneksi ei kukaan loukkaantunut.
Edellisessä katsastuksessa oli huomautus puuttuvasta jarrukilvestä ja vanha korjausmies tiesi takapään uloimman ja ylemmän puslan huomautuksestakin olleen puhetta.
Auto on Perttelissä, Salon pohjoispuolella, ja pitäisi löytää läheltä kaveri-apuja, paja tai korjaaja (Salossa on internetin mukaan kaksi Saabiakin mainostavaa korjauspajaa), jotta nuo viat ainakin saataisiin katsastuskuntoon ja voisi yrittää saada leiman (tai paljastuisi, mitä muuta korjattavaa olisi). Nyt tarvitsisi neuvoja, kun ei viitsisi hinata kovin pitkälle ja kuljetus on arvokas tai hankala, kun omalla autolla ei voi noin painavaa kuskata vuokraperäkärryllä. Tai sitten on vaan tilattava kuljetus ja maksettava.
Oma 96 sähköautoksi -projekti ("Sähkömoottorin ja vaihteiston ensikokeilu 96:n moottoritilaan" foorumin 96 osiossa) Padasjoen Arrakoskella joutuu nyt vähäksi aikaa syrjään.
Puslia (Opel Vectra B) menen ny Motonetistä katsomaan ja jarrukilpi pitäisi olla tulossa postilla Ruotsista.
Tästä pitäisi saada korvaava auto tyttären perheelle, kun meni peurakolarissa auto alta. Onneksi ei kukaan loukkaantunut.
Edellisessä katsastuksessa oli huomautus puuttuvasta jarrukilvestä ja vanha korjausmies tiesi takapään uloimman ja ylemmän puslan huomautuksestakin olleen puhetta.
Auto on Perttelissä, Salon pohjoispuolella, ja pitäisi löytää läheltä kaveri-apuja, paja tai korjaaja (Salossa on internetin mukaan kaksi Saabiakin mainostavaa korjauspajaa), jotta nuo viat ainakin saataisiin katsastuskuntoon ja voisi yrittää saada leiman (tai paljastuisi, mitä muuta korjattavaa olisi). Nyt tarvitsisi neuvoja, kun ei viitsisi hinata kovin pitkälle ja kuljetus on arvokas tai hankala, kun omalla autolla ei voi noin painavaa kuskata vuokraperäkärryllä. Tai sitten on vaan tilattava kuljetus ja maksettava.
Oma 96 sähköautoksi -projekti ("Sähkömoottorin ja vaihteiston ensikokeilu 96:n moottoritilaan" foorumin 96 osiossa) Padasjoen Arrakoskella joutuu nyt vähäksi aikaa syrjään.
Puslia (Opel Vectra B) menen ny Motonetistä katsomaan ja jarrukilpi pitäisi olla tulossa postilla Ruotsista.
Re: Jarrukilven laitto ja tukivarren pusla ennen katsastusta
Jos auto on ajokunnossa,niin siirtokilvillä voit ajella remonttipaikkaan. Edullisin ja helpoin vaihtoehto.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Jarrukilven laitto ja tukivarren pusla ennen katsastusta
Ilman siirtokilpiä ei saa myöskään hinata ja mikäli automaatti, niin kannattaa myös vältellä hinausta.
Jarrukilpi ei estä katsastusta, aiheuttaa ainoastaan korjauskehoituksen.
Kannattaa ottaa siirtokilvet, kuten ylläoleva jo ehdottaakin ja siirrellä niillä. Samalla saa testattua auton kuntoa katsastusta silmälläpitäen.
Jarrukilpi ei estä katsastusta, aiheuttaa ainoastaan korjauskehoituksen.
Kannattaa ottaa siirtokilvet, kuten ylläoleva jo ehdottaakin ja siirrellä niillä. Samalla saa testattua auton kuntoa katsastusta silmälläpitäen.
9-5 -07 2.3T STW
9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
Re: Jarrukilven laitto ja tukivarren pusla ennen katsastusta
Jep ns. touhukilvet on paras - mutta paikasta riippuen - sinne pitää sitten ilmoittaa koko reitti mitä ja milloin ajellaan... Kait tässä menee sitten sekin että ajan paikkaan a -jossa korjataan se ja tää - sit paikkaan b jossa korjataan se ja se - sitten koeajoa välillä b-d-e-d ja katsastuksen paikalla f... Mutta paras siis: lavettia ei tarvita.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Jarrukilven laitto ja tukivarren pusla ennen katsastusta
kiitos hyvistä ohjeista. Hankin siirtokilvet ja jatkan siitä. Kerron myöhemmin tuloksia.
Re: Jarrukilven laitto ja tukivarren pusla ennen katsastusta
Peruin kaupan, auto ei vastannut myynti-ilmoitusta, korjauskulut olisivat nousseet liian suuriksi.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Jarrukilven laitto ja tukivarren pusla ennen katsastusta
linkkiä kyseiseen autoon..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Jarrukilven laitto ja tukivarren pusla ennen katsastusta
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Jarrukilven laitto ja tukivarren pusla ennen katsastusta
Peruin kaupan, auto ei vastannut myynti-ilmoitusta, korjauskulut olisivat nousseet liian suuriksi.
Tuliko peruminen kalliiksi?
https://huutokaupat.com/arvon-alentuminen
Tuliko peruminen kalliiksi?
https://huutokaupat.com/arvon-alentuminen
9-5 Aero Wagon A -03
Re: Jarrukilven laitto ja tukivarren pusla ennen katsastusta
Arvonalentuman määrittäminen tuolle huutokaupan läjälle
Ei kai kukaan minuuttiakaan siihen kuluttaisi aikaa, paitsi ihan vain v*ttuillessaan
Noh, ehkä se on tekniikaltaan vimpan päälle hiottu sleeper, nyt speksit ei näy.
Ei kai kukaan minuuttiakaan siihen kuluttaisi aikaa, paitsi ihan vain v*ttuillessaan
Noh, ehkä se on tekniikaltaan vimpan päälle hiottu sleeper, nyt speksit ei näy.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen