2.3t Mreq/Mair matala (115-125) tyhjäkäynnillä, normaalia?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Mursuu
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Syys 06, 2020 21:52

2.3t Mreq/Mair matala (115-125) tyhjäkäynnillä, normaalia?

Viesti Kirjoittaja Mursuu »

Terve,

Alla 2.3t -01 manuaali jossa Stage 1 softa. Turbona Bilteman Gt17.

Minua ihmetyttävä asia on käyntilämpöisellä (87C) koneella matalahko Mreq/Mair arvo, noin 115-125. Ymmärtääkseni tämän pitäisi olla ainakin 10% enemmän (130 tai yli)
- Myös Ad85 jätättää hieman todellisuudesta, OpenSID näyttää noin 750-800 kun ajetaan kymmenettä tankkia E85:lla.

Auto toimii erinomaisesti ajossa, vetää täysin puhtaasti ja Amul-arvot pysyvät ajossa nätisti +/-100 rangessa. Myös tulppien väri on normaali. Tyhjäkäyntikierrokset noin 830+/-15 tms. Haluaisin kuitenkin varmistua, että piileviä imuvuotoja ei ole.

Seuraavia juttuja on tehty:

- IMM uusittu täysin uuteen
- Kaikki kaasuläppäkoteloon johtavat alipaineletkut sekä takaiskut on vaihdettu ja tarkistettu
- Imuvuodot on testattu paineistamalla kompuralla koko IMM:n jälkeinen järjestelmä kaasuläpälle asti. Ei vuotoja.
- Jarrutehostimen putki kokeiltu tulpata eikä vaikuttanut Mreq/Mair arvoon. Kuitenkin jarrupolkimen pumppaaminen nostaa hieman Mreqia/Mairia.
- Varmistettu että öljytikku on kiinni. Huohotinpäivitys tehty.

Onko tästä asiasta huolestuminen täysin turhaa, vai voiko olla että jostain vuotaa kuitenkin koneeseen ilmaa, jota IMM ei "näe"? Mielipiteet welcome
Saab 9-5 2.0t Sedan '03 Linear Stage 1
Opel Astra 1.4T ecoFLEX Wagon '16

Ex: Saab 9-5 2.3T Sedan '04 Vector Stage 3
Ex: Saab 9-5 2.3t Sedan '01 SE
Purde
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Maalis 24, 2019 16:02
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 2.3t Mreq/Mair matala (115-125) tyhjäkäynnillä, normaalia?

Viesti Kirjoittaja Purde »

Voisi olla koppuraksi mennyt o-rengas imusarjalla. Nipasta, josta lähtee letkut bensapaineensäätimelle ja kohti liekkipeltiä, on omakohtainen kokemus, että näin on päässyt käymään. Tehostajan putken nippa ja paineanturin o-rengas myös mahdolliset.
9-5 aero A -08 biopower, ex 9-5 aero A -07 biopower , ex 9-5 2.3t SE A -00 biopower, ex 9000 CD turbo A -89, ex 900 turbo 4d -83, ex 900 turbo 5d -84
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 2.3t Mreq/Mair matala (115-125) tyhjäkäynnillä, normaalia?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kylmä ulkoilma, joten ilmastoinnin kompuraa ei käytetä, siis pyyntökin alhaisempi. Opensid kiinni vaan, niin on hyvä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Mursuu
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Syys 06, 2020 21:52

Re: 2.3t Mreq/Mair matala (115-125) tyhjäkäynnillä, normaalia?

Viesti Kirjoittaja Mursuu »

Purde kirjoitti:
Ti Marras 09, 2021 06:52
Voisi olla koppuraksi mennyt o-rengas imusarjalla. Nipasta, josta lähtee letkut bensapaineensäätimelle ja kohti liekkipeltiä, on omakohtainen kokemus, että näin on päässyt käymään. Tehostajan putken nippa ja paineanturin o-rengas myös mahdolliset.
Kiitos, pitääpä tosiaan vielä tutkia nuo suoraan imusarjaan menevät yhteet!
Saab 9-5 2.0t Sedan '03 Linear Stage 1
Opel Astra 1.4T ecoFLEX Wagon '16

Ex: Saab 9-5 2.3T Sedan '04 Vector Stage 3
Ex: Saab 9-5 2.3t Sedan '01 SE
Vastaa Viestiin