9-5 2007 2.3t

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pekkas-1
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 08, 2019 20:22

9-5 2007 2.3t

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

Olen vaihtamassa etupään jarrulevyjä ja paloja ja oudon näköinen pultti pitää satulan kiinni.
Joku Torx tyyppinen näyttää olevaan, onko kellään tietoa mikä Torx e-hylsy tuohon sopii?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 2007 2.3t

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 9-5 2007 2.3t

Viesti Kirjoittaja suapas »

Ja suosittelen käyttämään iskumeisseliä jarrulevyn ruuveihin,jos ruuvin kannat on ehjät.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
pekkas-1
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 08, 2019 20:22

Re: 9-5 2007 2.3t

Viesti Kirjoittaja pekkas-1 »

Kiitos. Joku oli kertonut että olis ollut e18 mutta onneksi tuli kysyttyä täältä että onkin e20.
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-5 2007 2.3tr

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Vähän off topic - mutta en voi olla puuttumatta tähän... Termistöt oikein, nyt!

Torx on vääntöpää. Niitä kahta lajia:
- yleisesti viitattu Tx; Esim. tx 15, tx 20, tx 25, tx 27, tx 30 jne. Noista :saab: tille on tärkeintä että löytyy sarjasta se tx27. Nämä ovat siis niitä "Ruuvivääntimen päitä", eli ruuvissa on kolo johon tuo ruuvipää sopii. (Vrt. terassiruuvit)...
- yleisesti viitattu E-torx: nämä ovat sitten niitä pulttikantoja - näihin tarvitaan siis hylsyt, ei ruuvimeisseliin käyvät ruuvauspäät.

Eli siis, kääntäen, tuossa jarrulevyn napaan kiinnittävässä ruuvissa ei voi olla E toxia - tai sitten jotain on ranetettu oikein kunnolla... Ja se on torx pultti.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
aero
-
Viestit: 8682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-5 2007 2.3tr

Viesti Kirjoittaja aero »

SuoTimo kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 00:33
Eli siis, kääntäen, tuossa jarrulevyn napaan kiinnittävässä ruuvissa ei voi olla E toxia - tai sitten jotain on ranetettu oikein kunnolla...
Ei voikaan, alkuperäinen kysymys koskikin satulan kiinnityspultteja, joissa tuo E20 esiintyy. Tämän selvittyä on ketjussa vielä kehotettu käyttämään iskumeisseliä levyn kiinnitysruuviin, jonka kantaa ei ketjussa ole mainittu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: 9-5 2007 2.3t

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

SuoTimo kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 00:33
Noista :saab: tille on tärkeintä että löytyy sarjasta se tx27
Kerrotko vielä miksi on tärkeää löytää juuri tx27? Hassua että minä en ole vielä noin 30 saabin ja 10 vuoden korjaamoalan kokemuksen perusteella ole yhdestäkään autosta enkä mistään muustakaan vehkeestä löytänyt tx27 kantaa?
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-5 2007 2.3t

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

pvdriver kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 11:23
SuoTimo kirjoitti:
Su Marras 21, 2021 00:33
Noista :saab: tille on tärkeintä että löytyy sarjasta se tx27
Kerrotko vielä miksi on tärkeää löytää juuri tx27? Hassua että minä en ole vielä noin 30 saabin ja 10 vuoden korjaamoalan kokemuksen perusteella ole yhdestäkään autosta enkä mistään muustakaan vehkeestä löytänyt tx27 kantaa?
Kyllä mulle on tullut vastaan montakin tx27 kantaa Saabeissa, sekä Tonnarissa, että Femmassa... Ei niitä paljon ole, mutta on kyllä. Onhan se 25 lähellä ja aukee se 27 silläkin - jos ei ole piukasti kiinni ja pääsee päältä painamaan biittiä, jottei lipsahda...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: 9-5 2007 2.3t

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Anna toki esimerkki siitä tx27 kannasta :wink:
Vastaa Viestiin