Lisävalois mun mielestä vain ja ainoastaan kuvio ja teho suhtees omiin valoihin ratkasee. Kolmella Bilteman 9" kattilalla 65W polttimoin sai K Astran valoihin täydellisen jatkeen. Ja ne oli halogeenit, niin värisävyki täsmäs. Aluksi oli pistevalo keskellä, mutta aika pian vaihdoin sen leveään. En kaivannut enempää valoa ja ainoa vika oli kattiloiden "pohjat" joihin kerääntyi sohjoa.
Nyt kolkin bi-xenonien jatkeena on X-Vision Genesis 600 gen2 hybridi-kuviolla. Se on sillä katulaillisella teholla niin ikään täydellinen jatke omiin valoihin, etenkin kun ei ole siniset vaan 4X00 K eli lähelle xenonin sävyä. On mutulla ja parin vuoden takaisella muistelulla huomattavasti tehokkaampi kuin Bilteman kannut, toisaalta en tiä oliski Astran surkeisiin omiin valoihin sitten taas ollut liian tehokas.
Molemmissa siis onnistuin testikuvia tutkimalla löytämään valon, jolla on tasainen kuvio ja kirkkaus stemmaa myös lähivalojen kanssa, jolloin ei iske sokeus lyhkäsillä. Ton ledipalkin osalta vähän pelkäsin liikaa tehoa, mutta hyvä siitä tuli. Rajotinlanka katkastuna todennäköisesti olis liian kirkas. Ja toisaalta nytki jos sais valita, niin keilan pituudesta sais ottaa pois jos vaihdos sais lisää leveyttä.
Kolkkihan on xenoneilla siitä erinomainen lähtökohta, että omat valot sekä lyhkäsillä että pitkillä on niin hyvät, ettei lisävaloja kolmekymppisen silmin oikeastaan edes tartte. Ei edes sillä vesisateella mustaa asfalttia vasten. Ja erinomainen siis siksi, että sitä valotehoa voi sinne kauas lisätä surutta, kun sokeus ei iske lyhkäsillä.
Lisävalot??
Re: Lisävalot??
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Lisävalot??
LAsiumpioisessa femmassa on omien valojen referenssiluku jo 75 ja sallitulla 25:n referenssillä ei käytännössä saa pitkälle näyttävää lisävaloa, vaan enemmän näitä valopalloja. Og-kolkkiin laitoin tuollaisen 40:n referenssillä ja siinä on kyllä tähänastisista halvoista miellyttävin kuvio. voi jopa sateella käyttää, toisin kuin 10-15 referenssin halpiksia.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Lisävalot??
Hommasin 105 W ledbarin keulalle rekisterikilven taakse tulevalla kiinnityslevyllä. Releen herätteelle virta pitkien piuhasta ja toimii, näyttää puoli kilometriä eteenpäin eikä voi kyllä mitenkään verrata noihin surkeisiin vakiokynttilöihin. Ainoa harmi on se valtava ero lähivalojen ja pitkien välillä nyt, tuntuu kuin sammuisi kaikki valot kerralla kun painaa pitkät pois takaisin lyhyille.
Jos vähän huomaamattomammat valot haluaa kannattaa katsella aurausvaloja. Itse tilasin toiset 6" ledbarit Diode Dynamicsilta toiseen autoon, mutta ne nyt tulee jenkeistä jo toista kuukautta
Jos vähän huomaamattomammat valot haluaa kannattaa katsella aurausvaloja. Itse tilasin toiset 6" ledbarit Diode Dynamicsilta toiseen autoon, mutta ne nyt tulee jenkeistä jo toista kuukautta
Re: Lisävalot??
Tulihan sitä keskustelua, kun vähän sohaisin
Mun pimeäajot osuvat lähes poikkeuksitta reiteille, joissa pitkästä kantamasta ei ole juurikaan hyötyä (mutkia ja mäkiä), ne pidemmät suoratkin sattuvat peltoaukioille.
Mulla on vakiokeikka viikossa, 200km/sivu, jonka osaisin ajaa pimeässä vaikka pelkillä parkkivaloilla. Ongelmana ovatkin ne pimeässä tielle pomppivat luontokappaleet, joten kaipaan valoilta leveyttä hätäjarrutusmatkan alueelle.
EOEA: Jussinmäki julkaisi taas hiljattain valovertailun tämän sesongin valoista. Vertailusta saa mielestäni tosi hyvin osviittaa siitä, että millaista valoa autonsa eteen haluaa.
https://valovertailu.com/valovertailu-2021-2022/
Justiinsa näin, kumpa muutkin kanssa-autolijat ajattelisivat samoin.aero kirjoitti: ↑To Joulu 16, 2021 14:46itte edelleen painotan lisävalovalinnassa sitä, että mietitään mihin autoon sekä käyttöön se/ne on tulossa ja mihin sitä valoa oikeasti tällä kertaa kaivataan ja katteleen valokuviota sillä silmällä. Kun kuten todettu, on niitä hyviäkin lisävaloja (eikä se riipu koteloinnin muodosta) - ne vaan harvoin on ihan halvimpia.
Mun pimeäajot osuvat lähes poikkeuksitta reiteille, joissa pitkästä kantamasta ei ole juurikaan hyötyä (mutkia ja mäkiä), ne pidemmät suoratkin sattuvat peltoaukioille.
Mulla on vakiokeikka viikossa, 200km/sivu, jonka osaisin ajaa pimeässä vaikka pelkillä parkkivaloilla. Ongelmana ovatkin ne pimeässä tielle pomppivat luontokappaleet, joten kaipaan valoilta leveyttä hätäjarrutusmatkan alueelle.
EOEA: Jussinmäki julkaisi taas hiljattain valovertailun tämän sesongin valoista. Vertailusta saa mielestäni tosi hyvin osviittaa siitä, että millaista valoa autonsa eteen haluaa.
https://valovertailu.com/valovertailu-2021-2022/
Aissaatana kun tämä asia osaakin pänniäNumba kirjoitti: ↑To Joulu 16, 2021 11:33Toinen perkele on valoautomatiikka. Kone tietää missä sitä valoa tarvitaan. Kaikki kohteliaisuus muita kohtaan on muisto vaan. Ennen kohtaavat autot vaihtoivat valot ennen mäen huippua tai mutkan takaa. Ei enää tänään, ei se kone sitä ymmärrä ja kuski ei enää asiaa mieti, paitsi minä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen