Autolla vaan ei juuri voi maantielle lähteä jossei pesunestettä saa lasiin.
Et sä kyllä tuulilasia näillä keleillä pese vaikka pesuri toimisikin. Pyyhkjät ihan kohmeessa ja lasoli jäätyy lasiin kiinni.
Joka talvi tarvinnut yli 20 vuotta. En tiedä missä ihmeen pohjoisnavalla sä ajelet, mutta täällä Suomessa kyllä tarvitsee pyyhkijöitä ja ihan hyvin tuntuu pelittävän kun auto lämmin ja sulanut ajaessa.
Mitä sä oikein pyyhit sieltä lasilta -20 kelillä? Meilläpäin ei ainakaan paska lennä tällä säällä. Nollakelit sitten erikseen.
Ei paska lennäkkään mut pöly lentää kyllä ja tarttuu lasiin, että ei se lasi pysy kirkkaana pakkaskelilläkään. Puhdistuu jos lasia joutuu raappaamaan mut omalla kohdalla kun ei tartte raappailla niin välillä joutuu pesemään. Joko kusipojalla tai lämpimässä käsin pesu,ja samalla pesasee led baarin kenellä onnellisella sellainen on. Itsellä ei ikävä kyllä ole
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
harvoin 20 asteen pakkasel tarvii pyyhkiä juu.... sama harhaluulo on näillä led tanko pelleillä hahaha et lisävalo korvaa omat huonot valot
Sellaista Saab -mallia ei edes ole olemassa, jossa olisi OIKEASTI hyvät vakio ajovalot. Nyt yhden reissun tehnyt lappiin lisävalopaneelin kanssa (OG 9-5, jossa vakiona Xenonit) enkä ikinä enää lähde pimeinä vuodenaikoina reissuun ilman lisävaloja.
2001 Saab 9-3 B235 E85 Biopower - Stage 3 1990 Saab 900S B202L 2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
Et sä kyllä tuulilasia näillä keleillä pese vaikka pesuri toimisikin. Pyyhkjät ihan kohmeessa ja lasoli jäätyy lasiin kiinni.
Joka talvi tarvinnut yli 20 vuotta. En tiedä missä ihmeen pohjoisnavalla sä ajelet, mutta täällä Suomessa kyllä tarvitsee pyyhkijöitä ja ihan hyvin tuntuu pelittävän kun auto lämmin ja sulanut ajaessa.
Mitä sä oikein pyyhit sieltä lasilta -20 kelillä? Meilläpäin ei ainakaan paska lennä tällä säällä. Nollakelit sitten erikseen.
Nyt on kyllä aivan pakko kysyä että mistä helvetistä tämä -20 päähänpinttymä on sulle tullut? Onko sun paikkakunnalla talvella joka päivä vähintään -20 pakkasta? Ihme lapsellista suunsoittamista asialliseen aloitukseen ja oletettavasti aikuiselta mieheltä. Mielestäni kysyin pesunestesäiliön vaihdosta enkä sun henkilökohtaista mielipidettä tuulilasin puhdistuksesta kovilla pakkasilla.
Jos auto on rikki, mutta sillä voi ajaa väliaikaisesti ilman korjaamista, se ei muuta sitä faktaa että se auto on rikki, oli sitten pakkasta tai ei. Itse tykkään korjata sitä mukaa kun jotain hajoaa.
2001 Saab 9-3 B235 E85 Biopower - Stage 3 1990 Saab 900S B202L 2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
harvoin 20 asteen pakkasel tarvii pyyhkiä juu.... sama harhaluulo on näillä led tanko pelleillä hahaha et lisävalo korvaa omat huonot valot
Sellaista Saab -mallia ei edes ole olemassa, jossa olisi OIKEASTI hyvät vakio ajovalot. Nyt yhden reissun tehnyt lappiin lisävalopaneelin kanssa (OG 9-5, jossa vakiona Xenonit) enkä ikinä enää lähde pimeinä vuodenaikoina reissuun ilman lisävaloja.
no ne xenonit vasta paskat ovatkin..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
harvoin 20 asteen pakkasel tarvii pyyhkiä juu.... sama harhaluulo on näillä led tanko pelleillä hahaha et lisävalo korvaa omat huonot valot
Sellaista Saab -mallia ei edes ole olemassa, jossa olisi OIKEASTI hyvät vakio ajovalot. Nyt yhden reissun tehnyt lappiin lisävalopaneelin kanssa (OG 9-5, jossa vakiona Xenonit) enkä ikinä enää lähde pimeinä vuodenaikoina reissuun ilman lisävaloja.
no ne xenonit vasta paskat ovatkin..
No juu, kaikki on tietenkin suhteellista. Esimerkiksi OG Kolkin valot vastaa aika tarkasti keulaan nippusiteillä kiinnitettyä myrskylyhtyä, joten siihen verrattuna femman Xenonit onkin jo huomattavasti paremmat
2001 Saab 9-3 B235 E85 Biopower - Stage 3 1990 Saab 900S B202L 2004 Saab 9-5 B235R Aero Wagon
Joka talvi tarvinnut yli 20 vuotta. En tiedä missä ihmeen pohjoisnavalla sä ajelet, mutta täällä Suomessa kyllä tarvitsee pyyhkijöitä ja ihan hyvin tuntuu pelittävän kun auto lämmin ja sulanut ajaessa.
Mitä sä oikein pyyhit sieltä lasilta -20 kelillä? Meilläpäin ei ainakaan paska lennä tällä säällä. Nollakelit sitten erikseen.
Nyt on kyllä aivan pakko kysyä että mistä helvetistä tämä -20 päähänpinttymä on sulle tullut? Onko sun paikkakunnalla talvella joka päivä vähintään -20 pakkasta? Ihme lapsellista suunsoittamista asialliseen aloitukseen ja oletettavasti aikuiselta mieheltä. Mielestäni kysyin pesunestesäiliön vaihdosta enkä sun henkilökohtaista mielipidettä tuulilasin puhdistuksesta kovilla pakkasilla.
Jos auto on rikki, mutta sillä voi ajaa väliaikaisesti ilman korjaamista, se ei muuta sitä faktaa että se auto on rikki, oli sitten pakkasta tai ei. Itse tykkään korjata sitä mukaa kun jotain hajoaa.
Puhuinkin näillä keleillä ajamisesta. Kyllä, täällä ja jokapaikassa muuallakin ollut sen -20 pakkasta tai enempi. Vai asutko jossain saaristossa?
Kyllähän tuulilasi paskoittuu pakkasessakin. Ainakin pihaparkissa kun lämpäri saa sulatettua kuuran lasista, jäljelle jää pölykalvo .
Se on sitten eriasia toimiiko pakkasneste ja jäätyneet sulat tilanteen parantamiseksi. Minulla ainakin sulat on yleensä jäässä ja eivät pyyhi koko pinta alaa jos on pakkasen puolella vähänkään. Tällä leveyspiirillä pakkanen on vaihdellut pluskeleistä -32 välillä. Pitäs ottaa sulat aina irti ja viedä sisälle sulamaan. Toimimaton lasinpesin taitaa olla hylkäysperuste katsastuksessa? Ainakin katsastaja testaa sen aina
Pistän lusikkani soppaan, kaikki 2 senttiä - entäs kun nopeasti (kuten tänä viikonloppuna on oletettavaa, ennusteiden mukaan) - säiliö umpijäässä ja keli nousee plussalle - tai "nolla miinukselle"; Tielle on nykykäytännön mukaan levitetty huolella suolaa ja koska pakkaset, myös ehkä hiekkaa josta on jauhautunut pölyä... Jos tässä vaiheessa siis pissapojan säiliö ja pumppu on tukevasti jäässä, niin ei kyllä naurata... Ja kuitenkin vasta eilen oli -20 graatia pakkasta - tänään 10 - 14.
Itse muistan joskus nuorena poikana, vastaavilla keleillä, kun Golopallon säiliö oli tukevasti jäässä, nollakeleillä piti pysähtyä motarin levikkeille ja lapata puhdasta lunta tuulilasiin, että sai sen edes jotenkin läpinäkyväksi.
Sitten itse asiaan - itselläni vuoti säiliö pikkuhiljaa tyhjäksi - syylliseksi osoittautui pumppu. Niissä on sisäänrakennettu tyhjennysreikä siellä pumpun sähkömoottorin ja pumppupesän välillä - tuo mulla vuosi tankin tyhjäksi. Eli ei se säiliö ole välttämättä halki... vaan pumppu vuotaa - konstruktion perustella, voin oletta että tuo pumpun tyhjennysreijän kohta antaaa aika helposti periksi.
Joo, kyllä jonkin verran sopii pakkasta sietää, että suolamössökelit pärjää, mutta tosiaan suolakeliä kovemmilla pakkasilla aika se ja sama, tuleeko nestettä ulos. Se on toki penseetä jos säiliö halkeaa, kuten kysyjällä mitä ilmeisimmin on käynyt, vaikkei se ihan yleistä olekaan vaikka etanolia sisältävä pesuneste jäätyisikin.
Mitä katsastukseen tulee, niin tähän mennessä inssille on aina kelvannut pakkasen aikuisissa katsastuksissa tieto siitä, että neste on jäässä jos ei sitä tule tuulilasille. Jos joskus meinaa että ei kelpaa, niin minä totean että jäädään tähän halliin odottelemaan että se sulaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla