9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
Ostin auton pari vk sitten (2003vm, 2.0t) ja olen huomannut kun lämpimällä koneella lyö kaasun pohjaan alkaa auto rötäämään noin 3-4k kierrosten kohdalla. Jos kaasua antaa esim noin 80%/ ei ihan täys kaasua, kiihtyy auto normaalisti ilman pätkintää. Tänään sitten vaihdoin tulpat ja huomasin että kaikki tulpat olivat suht valkoisia, joka viittaa liikaan kuumuuteen? kiinni oli BCPR6ES-11 ja laitoin uusiksi BCPR7ES-11. Pätkiminen väheni ja auto käy hiukan paremmin. Ajattelin että voisiko olla esim ilmamassamittari rikki vai mistähän johtuu? bensapumppu ja sytkäkasetti suht uusia eli luulisi niiden olevan ehjät. Jos jollain on ollut samaa ongelmaa tai on muuten vaan tietoa missä vika voisi olla niin saa vastata.
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
Jos tulpat on nyt vaihdettuna oikeisiin niin seuraavana kokeilisin varmasti toimivalla DI kasetilla. Onko uusittu kasetti mallia alkuperäinen vai tarvike? Tarvikekasetit on tupanneet olemaan ihan susia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
Vaaleat tulpat ovat merkki laihalla käymisestä. Tutki ensin kaikki mahdolliset imuvuodot, ja niistä pienistä alipaineletkuista on hyvä lähteä liikkeelle. Ilmamassamittari on aina vaihdettava uuteen alkuperäiseen ja sekin kannattaa uusia pikimmiten. Ei kannata polkea autoa ennen kuin on kunnossa. Näitä moottoreita on hajoitettu lukemattomia noilla oireilla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
Taitaa olla tarvike kasetti. Täytyy pikimmiten kattella jostai uutta tilalle ja koittaa jospa toimis sillä.
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
Jees, pitää tänään kattella noita letkuja. Vaikka en mikään ammattilainen ole niin silti itsekin epäilen jonkinlaista imuvuotoa tai juuri tuota illmamassamittariaPakari kirjoitti: ↑La Tammi 15, 2022 20:45Vaaleat tulpat ovat merkki laihalla käymisestä. Tutki ensin kaikki mahdolliset imuvuodot, ja niistä pienistä alipaineletkuista on hyvä lähteä liikkeelle. Ilmamassamittari on aina vaihdettava uuteen alkuperäiseen ja sekin kannattaa uusia pikimmiten. Ei kannata polkea autoa ennen kuin on kunnossa. Näitä moottoreita on hajoitettu lukemattomia noilla oireilla.
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
Ahtovuoto ei aiheuta laihalle menemistä koska happeahan karkaa.
Vanha immu aiheuttaa poikkeuksetta laihan täyskaasuseoksen, samoin huono bensapumppu. Tuliko laitettua edullisin bilteman pumppu vai joku laatuvaihtoehto ?
Kasetikaan ei aiheuta laihaa seosta, pikemminkin mustata tulpat jos ei sytytä kunnolla. Toki palamaton polttoaine sekoittaa lambdasäätöä...
Vanha immu aiheuttaa poikkeuksetta laihan täyskaasuseoksen, samoin huono bensapumppu. Tuliko laitettua edullisin bilteman pumppu vai joku laatuvaihtoehto ?
Kasetikaan ei aiheuta laihaa seosta, pikemminkin mustata tulpat jos ei sytytä kunnolla. Toki palamaton polttoaine sekoittaa lambdasäätöä...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
Pohdin lähinnä sen mahdollisuutta, että valtaosa ajosta on kuitenkin "alipaineella ajoa" jolloin vuotaa sisään päin.. eli myös silloinkin on seos pielessä. mutta varmaan tämäkin vika koostuu useammasta vikapaikasta. Ylipaineella laiha seos on lähes varmuudella ilmamassamittari vika.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
Tasavauhtisessa arkiajossa imuvuodot kompensoidaan lambdasäädön kautta ja jos vuoto on riitävä niin siitä tulee kyllä vikakoodiakin mutta niistä ei tässä ollut mitään puhetta.
Ja aina voi olla päällekkäisiä vikoja jotka joko yhdessä pahentaa tilannetta (pumppu + immu) tai kompensoi toisiaan (immu ja ahtovuoto). Yksi kerrallaan todettava, korjattava ja verifioitava
Ja aina voi olla päällekkäisiä vikoja jotka joko yhdessä pahentaa tilannetta (pumppu + immu) tai kompensoi toisiaan (immu ja ahtovuoto). Yksi kerrallaan todettava, korjattava ja verifioitava
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
Elikkäis ei löytynyt imuvuotoja kun niitä koitettiin kattella. Foorumin aiemmista viesteistä päätellen ajattelin ensin vaihtaa ilmamassamittarin, joka on vanha ja mahdollisesti alkuperäinen, ainakin sen verran rujon näköinen. Kuitenkin kun bensapumpun pitäisi olla uusi ja joidenkin mukaan rikkinäinen kasetti aiheuttaa mustia tulppia, ajattelin että eniten kävisi järkeen tuo imm.vesa67 kirjoitti: ↑Su Tammi 16, 2022 15:01Tasavauhtisessa arkiajossa imuvuodot kompensoidaan lambdasäädön kautta ja jos vuoto on riitävä niin siitä tulee kyllä vikakoodiakin mutta niistä ei tässä ollut mitään puhetta.
Ja aina voi olla päällekkäisiä vikoja jotka joko yhdessä pahentaa tilannetta (pumppu + immu) tai kompensoi toisiaan (immu ja ahtovuoto). Yksi kerrallaan todettava, korjattava ja verifioitava
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
Hei, jos jollain olisi lainata testattavaksi ilmamassamittaria kanta-hämeen aluella niin saa laittaa koodia!!!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
uusi ei maksa paljoa ni kannattaako edes testata käytettyä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9-5 rötää ja pätkii kiihdytyksessä
Mites muuten onko tietoa miten käyttäytyy jos ottaa mafista johdon irti ja kokeilee silleen? Meneeköhän käynti iha vituiks vai onko toivoa saada sillä kokeilua mafin toimintaanalleolut kirjoitti: ↑Ma Tammi 24, 2022 13:01no mä tilaisin ennemmin...
https://www.trollparts.fi/tuote/ilmamas ... -55557008/