-03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
-03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
Moottorin vikavalo on muutaman kerran syttynyt, geneerisellä OBD-lukijalla vikakoodina "P0116 Engine Coolant Temperature Sensor 1 Circuit Range / Perormance". Mikäli en ole ihan väärin katsonut, vikakoodin ilmestyessä moottorin lämpömittarin viisari on tippunut nollille.
Termostaatin ja nesteet vaihdoin (termostaatti oli myös kypsä), mittarin toimiessa normaalisti termarin vaihdon jälkeen lämmöt on normaalit niin mittarissa kuin OBD:n kautta luettuna. Eli anturi lienee tulossa teknisen käyttöikänsä päähän.
Vinkkiä, mistä tämä anturi löytyy konehuoneen puolella, ja mistä kannattaa kysellä uutta anturia? Yritin haulla kaivella, mutta en onnistunut löytämään relevanttia vastausta, joten kiitokset jo etukäteen!
Termostaatin ja nesteet vaihdoin (termostaatti oli myös kypsä), mittarin toimiessa normaalisti termarin vaihdon jälkeen lämmöt on normaalit niin mittarissa kuin OBD:n kautta luettuna. Eli anturi lienee tulossa teknisen käyttöikänsä päähän.
Vinkkiä, mistä tämä anturi löytyy konehuoneen puolella, ja mistä kannattaa kysellä uutta anturia? Yritin haulla kaivella, mutta en onnistunut löytämään relevanttia vastausta, joten kiitokset jo etukäteen!
1. Mitsu Outlander PHEV MY15, 2. 9-5 2.0t -03 Wagon
Re: -03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
Onko tehnyt tuota enää uudella termostaatilla? Jos ei, niin tuo mittarin nollille meno ja vikakoodi on johtunut huonosta termostaatista.
Re: -03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
Anturin sijainti voi löytyä
https://saabwisonline.com/c6/9-5/2003/2 ... ant-202-6/
https://saabwisonline.com/images/9600/img-e2/e2et34.jpg
https://saabwisonline.com/c6/9-5/2003/2 ... ant-202-6/
https://saabwisonline.com/images/9600/img-e2/e2et34.jpg
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: -03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
Joo, termarin vaihto tosiaan ratkaisi ropleeman maaliskuussa. Nyt ei taas jaksa pakkasten tultua neula nousta keskialueelle, vaan jää vähän sinisen yläpuolelle roikkumaan. Noinkohan oli Motonetin termari niinkin hyvä, että 8kk kesti käytössä?
1. Mitsu Outlander PHEV MY15, 2. 9-5 2.0t -03 Wagon
Re: -03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
Kyllä. Hanki 20e alkuperäinen tai tilaa wahler euroopasta. Molemmat yhtä hyvä.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: -03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
No perkeles. Oliko vielä vinkkiä, mistä hankkia alkuperäinen tai wahler?
1. Mitsu Outlander PHEV MY15, 2. 9-5 2.0t -03 Wagon
Re: -03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
Wahlereissakin ilmennyt väsymistä ajan saatossa, joten suosittelen alkuperäistä lähimmältä merkkitiskiltä tai esim Procar Serviceen soittamalla ja matkahuollolla toimitettuna.
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: -03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
Tai autodoc/aeromotors ihan yhtä laadukas mahle tai gates.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: -03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
Se alkuperäinenkin vain väsyi mulla. 2v/20tkm kestää nuo termarit keskimäärin ennenkun kovilla pakkasilla alkaa lämmöt pyörimään 80c tuntumassa tai jopa alle.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: -03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
Missä vaiheessa tuo termari kannattaa vaihtaa, jos koneen käyntilämpötilaa ja kulutusta miettii?
Ei mitään käryä, että mikä termari tuossa -09 ulkomaantuontifemmassa on, lämmöt se nostaa kyllä pelialueelle nopeasti. Ehkä jopa nopeammin, kuin -06 Aero manuaaliaskilla ja originaalilla termarilla (tuontifemma on automaatti).
Jäähdytinnesteen lämpötila jää kuitenkin matka-ajossa tuonne 82 asteen tuntumaan, riippumatta ulkolämpötilasta.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: -03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
Mulle ainakin riitti se että rapakammalla pakkasella kulunut orkkistermari aukesi jo 85 asteen tienoilla ja lämmöt kyykkäsi 75-80 lukemiin ja kipusivat hitaasti sieltä takaisin sinne 85 tuntumaan. Suurin osa ajasta oltiin 80 tuntumassa, se näkyy jo viisarissakin. Mulle syy vaihtoon oli myös kopin lämpötila, 80c kone ei riitä tuottamaan riittävän kuumaa ilmaa että saisi kabiinin etenkään lyhyemmillä pätkillä riittävän lämpöiseksi.Termos kirjoitti: ↑Ma Joulu 12, 2022 23:45Missä vaiheessa tuo termari kannattaa vaihtaa, jos koneen käyntilämpötilaa ja kulutusta miettii?
Ei mitään käryä, että mikä termari tuossa -09 ulkomaantuontifemmassa on, lämmöt se nostaa kyllä pelialueelle nopeasti. Ehkä jopa nopeammin, kuin -06 Aero manuaaliaskilla ja originaalilla termarilla (tuontifemma on automaatti).
Jäähdytinnesteen lämpötila jää kuitenkin matka-ajossa tuonne 82 asteen tuntumaan, riippumatta ulkolämpötilasta.
Niin orkkista kuin wahleria on leimannut sama ongelma vuosien mittaan, uusi aukeaa hienosti ~92-98c lämpötilassa ja lämmöt asettuu 88-90 akselille. Kuluessaan tuo aukeaminen alkaa siirtyä alemmas ja alemmas, parhain on tainnut aueta jo 80 korvilla ja kyyti oli kylmää.
Kunnossa oleva termari on niin koneen kuin kuskinkin kannalta hyvä tekijä. Ärsyttää vaan kun lähes joka syksy saa heittää uuden termarin sisään, kun nuo laiskistuu noin nopeasti. Muissa vehkeissä kestäävät sen 10x pidempään...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: -03 2.0t moottorin lämpötila-anturi
Väsynyt termari nostaa kulutustakin ihan tuntuvasti.
9-5 aero A -08 biopower, ex 9-5 aero A -07 biopower , ex 9-5 2.3t SE A -00 biopower, ex 9000 CD turbo A -89, ex 900 turbo 4d -83, ex 900 turbo 5d -84