Alipaineletkun irrotus
Alipaineletkun irrotus
Juuri ennen kaasuläppäkoteloa ahtoputkeen liittyy se kovamuovinen alipaine(?)letku jossa on sellainen punainen laippa juuressa, ilmeisesti jokin pikalukko tmv. Kertokaahan toverit miten sen liitoksen saa ehjänä auki? Piti ottaa sylinterinkansi irti viikonloppuna ja olis kyllä mukava jos sen liitoksen sais auki, pystyis sen ahtoputken nostamaan syrjään ja pois tieltä kunnollisesti.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Alipaineletkun irrotus
Paina punaista kaulusta sisäänpäin ja vedä yhtä aikaa putkea ulos. Pitäisi lähteä kevyesti.
Re: Alipaineletkun irrotus
No niinpä tietenki . Kokeilen tätä jahka saan kannen koneistamolta ja pääsen jatkaan ropaamista.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Alipaineletkun irrotus
Viikonlopun aikana asentelin kannen takasin paikoilleen mutta edelleenkään en saanut yllämainittua liitosta auki. Voipi olla että olis vaatinu lisää voimaa mutta en kehdannut alkaa urheilemaan (viikonloppu, auto 30km kaupungista) ja työ onnistui kuitenkin. Ilmeisesti kovamuoviset letkut oli sen verran jo muotoutuneet odotusaikana että eivät enää halunneet haitata hommia.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 174
- Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06
Re: Alipaineletkun irrotus
Meillä sama ongelma, paitsi että pistin paremmaksi.
Kovamuovinen "letku" halkesi siitä liitoskohdasta. Kun varovasti käänsin ahtoputkea pois tieltä, että pääsen paremmin vaihtamaan vaihteensiirtovivuston, kuului naps..
Kaksi tuntia myöhemmin se tx40 oli edelleen pyöreä ja totesin ettei näillä vehkeillä saada vaihdettua.
Mistä uusi osa ja mitkä kaikki kannattaa uusia? Laitoin vain teipillä takaisin kiinni ja ajoin rauhallisesti pari kilsaa kotio. Meneekö se ahtoputken liitinkin uusiksi? Mikä letku-/putkisarja pitää keksiä tuohon? Auto on -06 Aero.
Perus remppaa taas. Kolmen vartin hommaan meni kolme tuntia ja ihan eri osa rikki..
Kovamuovinen "letku" halkesi siitä liitoskohdasta. Kun varovasti käänsin ahtoputkea pois tieltä, että pääsen paremmin vaihtamaan vaihteensiirtovivuston, kuului naps..
Kaksi tuntia myöhemmin se tx40 oli edelleen pyöreä ja totesin ettei näillä vehkeillä saada vaihdettua.
Mistä uusi osa ja mitkä kaikki kannattaa uusia? Laitoin vain teipillä takaisin kiinni ja ajoin rauhallisesti pari kilsaa kotio. Meneekö se ahtoputken liitinkin uusiksi? Mikä letku-/putkisarja pitää keksiä tuohon? Auto on -06 Aero.
Perus remppaa taas. Kolmen vartin hommaan meni kolme tuntia ja ihan eri osa rikki..
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02