9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

rvni kirjoitti:
Ma Touko 30, 2022 18:47
Jjoo o, ei kampiakselin asentotunnistimmellakaan mitään vaikutusta, putsasin myös kaasuläpän mut ei siitäkään mitään hyötyä ollut.. tuntu vaan että huonontu tuolla anturinvaihdolla kun akunkengät oli tunnin irti.. löi 5min kiihdyttely-hidasajon aikana 80 mifiä ykkösestä ja muista 30~, nelosesta tuli kanssa nyt huomattavasti enemmän, 50~. :oops: Kaiken lisäksi yhdet nakut tuli kakkosesta ja nelosesta, mutta tuskin haittaa?

Kannattaakohan näitä misfire arvoja oikeasti seurata vai kovaa ajoa ja sitten kun sanoo ittesä irti jokin niin sitten vaan korjaillaan sitämukaa..? :|
Manuaalivaihteisissa tulee kovan rasituksen vaihteen vaihtotilanteissa mifejä jokaiseen sylinteriin kaasuläpän nopeasta liikkeestä johtuen. Ns. transienttitilojen mifeillä ei ole merkitystä, mutta vedossa/veto päällä niitä ei saa tulla. Eli nyt pitää seurata se, että missä tilanteessa ne mifit tulevat. Vedossa mifit tuntuvat pätkimisenä/rötäämisenä
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
rvni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Touko 26, 2022 22:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä

Viesti Kirjoittaja rvni »

Pakari kirjoitti:
Ma Touko 30, 2022 21:04
rvni kirjoitti:
Ma Touko 30, 2022 18:47
Jjoo o, ei kampiakselin asentotunnistimmellakaan mitään vaikutusta, putsasin myös kaasuläpän mut ei siitäkään mitään hyötyä ollut.. tuntu vaan että huonontu tuolla anturinvaihdolla kun akunkengät oli tunnin irti.. löi 5min kiihdyttely-hidasajon aikana 80 mifiä ykkösestä ja muista 30~, nelosesta tuli kanssa nyt huomattavasti enemmän, 50~. :oops: Kaiken lisäksi yhdet nakut tuli kakkosesta ja nelosesta, mutta tuskin haittaa?

Kannattaakohan näitä misfire arvoja oikeasti seurata vai kovaa ajoa ja sitten kun sanoo ittesä irti jokin niin sitten vaan korjaillaan sitämukaa..? :|
Manuaalivaihteisissa tulee kovan rasituksen vaihteen vaihtotilanteissa mifejä jokaiseen sylinteriin kaasuläpän nopeasta liikkeestä johtuen. Ns. transienttitilojen mifeillä ei ole merkitystä, mutta vedossa/veto päällä niitä ei saa tulla. Eli nyt pitää seurata se, että missä tilanteessa ne mifit tulevat. Vedossa mifit tuntuvat pätkimisenä/rötäämisenä
Jees, kiitos tästä. Ikinä ei vedossa tule. Mutta juuri kun joutuu vedättämään vähänkään alle 2000rpm jollain kakkosvaihteella niin alkaa niitä paukkumaan, esimerkkinä tilanne kun ajan keskustassa 30-40kmh vauhtia jonkun perässä. Myös tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella, kun alkaa vähänkään hakemaan hyvää tyhjäkäyntiä niin pomppii kiekot 700-900 välillä ja tällöin usein alkaa misfirejä tekemään juuri ykkös sylinterissä.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mitä tarkoittaa vedättäminen alle 2000rpm? Koska minä ymmärrän vedättämisen rajoittimelle asti kiihdyttämisenä.

Tuo kierrosten seilaaminen ei ole normaalia. Saabissa on tasainen kierrosnopeus ilman seilaamista. Suutinvika ykkösessä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
rvni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Touko 26, 2022 22:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä

Viesti Kirjoittaja rvni »

Pakari kirjoitti:
Ti Touko 31, 2022 15:35
Mitä tarkoittaa vedättäminen alle 2000rpm? Koska minä ymmärrän vedättämisen rajoittimelle asti kiihdyttämisenä.

Tuo kierrosten seilaaminen ei ole normaalia. Saabissa on tasainen kierrosnopeus ilman seilaamista. Suutinvika ykkösessä.
Äh.. entiä mitä lie tarkotankaan, alhaisilla kierroksilla pienemmillä vaihteilla. Eniveis, joo suuttimiinhan se sitten viittaisi. Onko vinkkejä miten lähteä tutkimaan?
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä

Viesti Kirjoittaja torque »

^ Suuttimen paikkaa vaihtaen, siirtyykö misfiret toiseen sylinteriin?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
2228
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 22:46
Paikkakunta: Orivesi

Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä

Viesti Kirjoittaja 2228 »

Oliko alkuperäiset sytkäkasetit uusia? Veljen autosta
Etin käyntivikaa ja testerin kanssa tutkin lähes kaikki sytkäkasetit mitä suvusta löyty, heitin 5 kpl roskiin ja
Uudella alkuperäisellä vasta lähti toimiin, tarvike
Merkeistä ainut toimiva on HITACHI millä 5v takuu,

Mulla oli -05 2.3 femmassa puristus paineet 14 molemmin puolin, mut söi silti öljyä kivasti, uusilla
Männärenkailla ja kannen koneistamo käynnillä loppu
Öljyn kulutus tyystin ja satunnainen pöllyttely aamusin.
rvni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Touko 26, 2022 22:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä

Viesti Kirjoittaja rvni »

2228 kirjoitti:
Ti Touko 31, 2022 22:10
Oliko alkuperäiset sytkäkasetit uusia? Veljen autosta
Etin käyntivikaa ja testerin kanssa tutkin lähes kaikki sytkäkasetit mitä suvusta löyty, heitin 5 kpl roskiin ja
Uudella alkuperäisellä vasta lähti toimiin, tarvike
Merkeistä ainut toimiva on HITACHI millä 5v takuu,

Mulla oli -05 2.3 femmassa puristus paineet 14 molemmin puolin, mut söi silti öljyä kivasti, uusilla
Männärenkailla ja kannen koneistamo käynnillä loppu
Öljyn kulutus tyystin ja satunnainen pöllyttely aamusin.
Eei ollu uusia vaan toimivista autoista, mut kuitenkin alkuperäisiä. Jännä jos vaikuttaa se että onko uusi vai ei 8O
Mut pitää nyt ekana ainakin tutkia nuo suuttimet kunhan vapailla oon. Paskaa tässä on se että edellinen omistaja teetättänyt aina kaiken pajalla joten ei varsinaista tietoa mitkä suuttimet sisällä on, pitäs olla 750-1000cc ja merkistä ei tietoo... mut kiitos kuitenkin vastauksesta :D
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä

Viesti Kirjoittaja Termos »

Aika epätodennäköistä, että vika olisi kasetissa, koskapa ykköspytty oireilee riippumatta kasetista.

Se on totta, että rikkinäinen kasetti (ei niin mahottoman vanha alkuperäinenkin) voi valehdella Trionicille misseistä, vaikka ainoa vika on siinä kasetissa itsessään. Kokemusta on :)

Kappas, Vaasa mainittu :lol:
Jos lähistöllä vielä kurvailet, niin täältä joutaa vielä testiin varmasti toimiva kasetti abaut samantehoisesta -06 Aerosta.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
rvni
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Touko 26, 2022 22:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä

Viesti Kirjoittaja rvni »

Termos kirjoitti:
Ti Touko 31, 2022 22:43
Aika epätodennäköistä, että vika olisi kasetissa, koskapa ykköspytty oireilee riippumatta kasetista.

Se on totta, että rikkinäinen kasetti (ei niin mahottoman vanha alkuperäinenkin) voi valehdella Trionicille misseistä, vaikka ainoa vika on siinä kasetissa itsessään. Kokemusta on :)

Kappas, Vaasa mainittu :lol:
Jos lähistöllä vielä kurvailet, niin täältä joutaa vielä testiin varmasti toimiva kasetti abaut samantehoisesta -06 Aerosta.
Hahah :D Tuskimpa tulee, pohjois-karjalassa asun, tosiaan sieltä asti tuli haettua tommonen 315 heppanen yksilö. :) Mutta joo, täytyy tutkia nuo suuttimet tosiaan ja kokeilla muutamaa kasettia vielä jotka löytyy noista tutun pihassa olevista autoista. Tosi nätti toi sun punanen 9-5 muuten 8)
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-5 -02 misfiret 1 sylinteristä

Viesti Kirjoittaja Termos »

rvni kirjoitti:
Ke Kesä 01, 2022 00:33
Tosi nätti toi sun punanen 9-5 muuten 8)
Kiitti :) Aika harvoin näitä Chili Red -femmoja tulee vastaan, niin on ainakin kerran kesässä motivaatiota hieroa auto kuvan mukaiseen kuntoon :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin