2.3t/2.3T/aero jarrut: koko erot?
2.3t/2.3T/aero jarrut: koko erot?
Ymmärtääkseni 2.3t on ainakin pienemmillä(280?mm?). Koot ja vaihdettavuus kiinnostaa? Ja onko 2.3T ja aero samoilla jarruilla(levyt/satulat), ilmeisesti 300?mm? Ja onko missä 9-3:ssa noita isoja jarruja ja ovatko nekin samaa tavaraa (plug&play)..
Haulla en löytänyt tietoa..eli jos sopiva topicci on niin voipi linkinkin vaan laittaa.
Haulla en löytänyt tietoa..eli jos sopiva topicci on niin voipi linkinkin vaan laittaa.
Frostgrey kirjoitti:Pistin juuri omaani -00 lpt nuo Aeron (208mm) jarrut ja homma oli aika simppeli.
Satulat romuttamolta ja uudet Saabin levyt/palat Seijarilta
308 mm vissiin.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Kävin mittaamassa 2.3T:n ja näyttäisi olevan se isompi jarrulevy. Auton manuaalissakin mainitaan seuraavaa:
15" vanteita ei saa asentaa malliin 2.3 Turbo, 2.3T tai 3.0 TiD, koska jarrulevyjen läpimitta ei tätä salli.
Manuaali tietää myös koot: edessä 308mm ja takana 300mm.
Tässä viime syksynähän minulle kävi juuri sillä tavalla että ajattelin säästää talvivanteissa ja ostin 15" peltivanteet renkaineen. Renkaat sain kaupaksi mutta vanteet nököttävät vielä nurkissa .
15" vanteita ei saa asentaa malliin 2.3 Turbo, 2.3T tai 3.0 TiD, koska jarrulevyjen läpimitta ei tätä salli.
Manuaali tietää myös koot: edessä 308mm ja takana 300mm.
Tässä viime syksynähän minulle kävi juuri sillä tavalla että ajattelin säästää talvivanteissa ja ostin 15" peltivanteet renkaineen. Renkaat sain kaupaksi mutta vanteet nököttävät vielä nurkissa .
Tulikos jarrutustehoon eroa? Mitkä palat laitoit?Frostgrey kirjoitti:Pistin juuri omaani -00 lpt nuo Aeron (208mm) jarrut ja homma oli aika simppeli.
Satulat romuttamolta ja uudet Saabin levyt/palat Seijarilta
Mulla on vielä noi 900 alkuperäiset 284mm levyt, mutta viggenin 308 levyt odottaa asennusta ja satuloiden saapumista sveduista, luulis ainakin näiden levyjen välillä olevan tuntuva ero
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Sori, hieman OT mutta ainakin tuossa meidän -98 2.0t:ssä on jarrut täysin riittävät auton painoon ja tehoihin nähden, ja uskoisin noiden riittävän kovemmassakin ajossa ja isommillakin tehoilla.
Pikemminkin potuttaa noiden jarrujen muu konstruktio, kuten käsijarrusysteemi ja maailman ehkäpä huonoiten toimiva (ok, Fiat Ducatossa oli vielä hitaampi) ABS-järjestelmä.
Pikemminkin potuttaa noiden jarrujen muu konstruktio, kuten käsijarrusysteemi ja maailman ehkäpä huonoiten toimiva (ok, Fiat Ducatossa oli vielä hitaampi) ABS-järjestelmä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No eipä liene ainakaan kitinöiden kanssa ongelmia orkkiksillaFrostgrey kirjoitti:Kyllä ehkä hieman herkemmiksi, oli kyllä vanhat levyt ja palat loppu, joten voi kyllä johtua tuostakin. Tyydyin tuohon budjetti ratkaisuun eli tilasin Seijarilta uudet Saabin orkkis palat ja levyt
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Joka tapauksessa jotain eroa esim -01 ja -04 aerojen jarruissa kuitenkin on, koska jouduin metsästämään tähän ng900:n nimenomaan vm 99-01 aeron satulat jotka menee kiinni heittämällä, ja ovat samat kuin viggenissä.9-5T kirjoitti:Kaikissa 2.3T malleissa, tarkoitti sillä sitten konetta taimerkintää. Aeron kone ilmoitetaan usein 2.3T ja -04-> tuli saman niminen kone eli 220hvpine kirjoitti:Eli onko siis missä 2.3T mallissa nyt nuo isommat, vuosimalli -04? Vai oliko vanhempiakin?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Kyllä nuo 288mm jarrut on aika onnettoman kokoiset liki 2000kg painavassa autossa, ei tarvitse kun muutama hieman kovempi jarrutus niin tuntuu kuin ne hävisivät vallan. Tämä on tullut koettua hyvin esim. Alastaron radalla, ei kierrosta pääse, kun ovat jo jarrut ihan hukassa.ng900aero kirjoitti:Sori, hieman OT mutta ainakin tuossa meidän -98 2.0t:ssä on jarrut täysin riittävät auton painoon ja tehoihin nähden, ja uskoisin noiden riittävän kovemmassakin ajossa ja isommillakin tehoilla.
Pikemminkin potuttaa noiden jarrujen muu konstruktio, kuten käsijarrusysteemi ja maailman ehkäpä huonoiten toimiva (ok, Fiat Ducatossa oli vielä hitaampi) ABS-järjestelmä.
No joo!! onhan nuo normiliikenteessä aivan riittävät ja teho on ihan ok
Saab 9-3 TTID Vector 2008
neuvoja?
Tonnarin 2.3T vm 1994 jarrylevyt ja -palat alkavat olla entiset, samoin kuin etupään puslatkin ). Voiko tuohon tonnariin asentaa minkälaisia eri levyjä? Ja vaikuttaako mitään kun talvirenkaat ovat 15" vanteella ja nyt uudet tallissa olevat kesäkumit olisivat 16". Eli onko otettava tai ainakin hyvä ottaa huomioon? Minkä verran tonnarin levyissä muuten yleensä on kulumisvaraa (riippuu varmaan levyistä)? Joku nimittäin väitti, ettei ole kuin milli alunperinkään... ei kait se voi pitää paikkaansa, mitäs itu silloin olisi (jos on muutenkaan) romuttamojen käytetyissä levyissä... niin tämä viimeinen ei koske omaa tonnariani, siinä jarrulevyt (ja -palatkin) ovat kyllä lähes täysin kaput. On muuten yllättävä ongelma tämäkin, kun tähän asti on tullut toimeen ostamalla varaosapuolella kotteroihinsa juuri sitä mitä helpoimmalla ja halvimmalla saa...
Re: 2.3t/2.3T/aero jarrut: koko erot?
Mitä eroa eri vuosimalleissa on takajarrujen osalta? Tilasin omaan 00 Aeroon levyt ja taakse tuli jäähdytetyt. Tänään sitten huomasin, että mulla on kyllä jäähdyttämättömät takana. Eipä onnistu vaihto nyt viikonloppuna niinkuin oli tarkoitus.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero