2.3t/2.3T/aero jarrut: koko erot?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
pine
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 11:49

2.3t/2.3T/aero jarrut: koko erot?

Viesti Kirjoittaja pine »

Ymmärtääkseni 2.3t on ainakin pienemmillä(280?mm?). Koot ja vaihdettavuus kiinnostaa? Ja onko 2.3T ja aero samoilla jarruilla(levyt/satulat), ilmeisesti 300?mm? Ja onko missä 9-3:ssa noita isoja jarruja ja ovatko nekin samaa tavaraa (plug&play)..
Haulla en löytänyt tietoa..eli jos sopiva topicci on niin voipi linkinkin vaan laittaa.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Mimmi kirjoitti: 9-5 Aero ja 9-3 Viggenin jarrut samat.
Viggen levyissä uritus :wink:
#1730
500whp.net member
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Pistin juuri omaani -00 lpt nuo Aeron (208mm) jarrut ja homma oli aika simppeli.

Satulat romuttamolta ja uudet Saabin levyt/palat Seijarilta :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Frostgrey kirjoitti:Pistin juuri omaani -00 lpt nuo Aeron (208mm) jarrut ja homma oli aika simppeli.

Satulat romuttamolta ja uudet Saabin levyt/palat Seijarilta :wink:

308 mm vissiin. :wink:
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ja taas painovirhe paholainen, onneksi täällä on tarkkoja silmiä :wink: :D :oops:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Fossiili
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 07:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Kävin mittaamassa 2.3T:n ja näyttäisi olevan se isompi jarrulevy. Auton manuaalissakin mainitaan seuraavaa:
15" vanteita ei saa asentaa malliin 2.3 Turbo, 2.3T tai 3.0 TiD, koska jarrulevyjen läpimitta ei tätä salli.
Manuaali tietää myös koot: edessä 308mm ja takana 300mm.

Tässä viime syksynähän minulle kävi juuri sillä tavalla että ajattelin säästää talvivanteissa ja ostin 15" peltivanteet renkaineen. Renkaat sain kaupaksi mutta vanteet nököttävät vielä nurkissa :? .
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Frostgrey kirjoitti:Pistin juuri omaani -00 lpt nuo Aeron (208mm) jarrut ja homma oli aika simppeli.

Satulat romuttamolta ja uudet Saabin levyt/palat Seijarilta :wink:
Tulikos jarrutustehoon eroa? Mitkä palat laitoit?

Mulla on vielä noi 900 alkuperäiset 284mm levyt, mutta viggenin 308 levyt odottaa asennusta ja satuloiden saapumista sveduista, luulis ainakin näiden levyjen välillä olevan tuntuva ero
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä ehkä hieman herkemmiksi, oli kyllä vanhat levyt ja palat loppu, joten voi kyllä johtua tuostakin. Tyydyin tuohon budjetti ratkaisuun eli tilasin Seijarilta uudet Saabin orkkis palat ja levyt :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
pine
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja pine »

Eli onko siis missä 2.3T mallissa nyt nuo isommat, vuosimalli -04? Vai oliko vanhempiakin?
Onkos vuosimalleissa eroa satuloiden kiinnityksen pulttijaossa? Jossain topicissa joku tuollaisesta mainitsi..
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sori, hieman OT mutta ainakin tuossa meidän -98 2.0t:ssä on jarrut täysin riittävät auton painoon ja tehoihin nähden, ja uskoisin noiden riittävän kovemmassakin ajossa ja isommillakin tehoilla.
Pikemminkin potuttaa noiden jarrujen muu konstruktio, kuten käsijarrusysteemi ja maailman ehkäpä huonoiten toimiva (ok, Fiat Ducatossa oli vielä hitaampi) ABS-järjestelmä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Frostgrey kirjoitti:Kyllä ehkä hieman herkemmiksi, oli kyllä vanhat levyt ja palat loppu, joten voi kyllä johtua tuostakin. Tyydyin tuohon budjetti ratkaisuun eli tilasin Seijarilta uudet Saabin orkkis palat ja levyt :wink:
No eipä liene ainakaan kitinöiden kanssa ongelmia orkkiksilla :wink:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

9-5T kirjoitti:
pine kirjoitti:Eli onko siis missä 2.3T mallissa nyt nuo isommat, vuosimalli -04? Vai oliko vanhempiakin?
Kaikissa 2.3T malleissa, tarkoitti sillä sitten konetta taimerkintää. Aeron kone ilmoitetaan usein 2.3T ja -04-> tuli saman niminen kone eli 220hv
Joka tapauksessa jotain eroa esim -01 ja -04 aerojen jarruissa kuitenkin on, koska jouduin metsästämään tähän ng900:n nimenomaan vm 99-01 aeron satulat jotka menee kiinni heittämällä, ja ovat samat kuin viggenissä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

ng900aero kirjoitti:Sori, hieman OT mutta ainakin tuossa meidän -98 2.0t:ssä on jarrut täysin riittävät auton painoon ja tehoihin nähden, ja uskoisin noiden riittävän kovemmassakin ajossa ja isommillakin tehoilla.
Pikemminkin potuttaa noiden jarrujen muu konstruktio, kuten käsijarrusysteemi ja maailman ehkäpä huonoiten toimiva (ok, Fiat Ducatossa oli vielä hitaampi) ABS-järjestelmä.
Kyllä nuo 288mm jarrut on aika onnettoman kokoiset liki 2000kg painavassa autossa, ei tarvitse kun muutama hieman kovempi jarrutus niin tuntuu kuin ne hävisivät vallan. Tämä on tullut koettua hyvin esim. Alastaron radalla, ei kierrosta pääse, kun ovat jo jarrut ihan hukassa.

No joo!! onhan nuo normiliikenteessä aivan riittävät ja teho on ihan ok :wink: :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

neuvoja?

Viesti Kirjoittaja gis »

Tonnarin 2.3T vm 1994 jarrylevyt ja -palat alkavat olla entiset, samoin kuin etupään puslatkin :evil:). Voiko tuohon tonnariin asentaa minkälaisia eri levyjä? Ja vaikuttaako mitään kun talvirenkaat ovat 15" vanteella ja nyt uudet tallissa olevat kesäkumit olisivat 16". Eli onko otettava tai ainakin hyvä ottaa huomioon? Minkä verran tonnarin levyissä muuten yleensä on kulumisvaraa (riippuu varmaan levyistä)? Joku nimittäin väitti, ettei ole kuin milli alunperinkään... ei kait se voi pitää paikkaansa, mitäs itu silloin olisi (jos on muutenkaan) romuttamojen käytetyissä levyissä... niin tämä viimeinen ei koske omaa tonnariani, siinä jarrulevyt (ja -palatkin) ovat kyllä lähes täysin kaput. On muuten yllättävä ongelma tämäkin, kun tähän asti on tullut toimeen ostamalla varaosapuolella kotteroihinsa juuri sitä mitä helpoimmalla ja halvimmalla saa...
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1800
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.3t/2.3T/aero jarrut: koko erot?

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mitä eroa eri vuosimalleissa on takajarrujen osalta? Tilasin omaan 00 Aeroon levyt ja taakse tuli jäähdytetyt. Tänään sitten huomasin, että mulla on kyllä jäähdyttämättömät takana. Eipä onnistu vaihto nyt viikonloppuna niinkuin oli tarkoitus. :(

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin