9-5 2.3 Aero -06 tekniikka --> 9-5 2.0t -06

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

9-5 2.3 Aero -06 tekniikka --> 9-5 2.0t -06

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

Aeron takapyöräkotelot ja helmat kaipaavat uutta peltiä. Ovista saumat pullistelee. Mätähommia ei enään jaksa, joten mielummin vaihdetaan tekniikkaa parempaan koppaan.

Tekniikan luovuttaja 2006 9-5 2,3 Aero wagon aut., tekniikan vastaanottaja 2006 9-5 2.0t vector sedan aut..

Tarkoitus pudottaa aerosta voimapaketti, alusta ja jarrut hallin lattialle ja siirtää ne tuohon terve koppaiseen.
Etupäässä ei varmaan mitään ihmeellistä, apurunko, tekniikkapaketti ja etutolpat jarruineen menee varmaan heittämällä paikallaan sedanin koppaan. Mitenkäs takapään iskari/jousipaketti, meneekö ihan vain vaihtamalla wagonista sedaniin?
ECU Aerosta ajoneston koodauksen kautta sedaniin, samoin mittaristo (turbo viisari pitää olla). Onko jotain muuta mitä pitää vaihtaa tai huomioida?
Sähköt, jäähdyttimet ja kaikki muu samaa? Onko automaattilootan kanssa jotain erikoista? Sekin siirtyy wagonista sedaniin luonnollisesti.
ECUn ja mittarin sopeutus uuteen koppaan onnistunee osaajalta lähettämällä?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9k CSE
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Loka 01, 2006 08:33
Paikkakunta: Vörå

Re: 9-5 2.3 Aero -06 tekniikka --> 9-5 2.0t -06

Viesti Kirjoittaja 9k CSE »

Ecu voi muokata lähettämällä, mutta mittariston vaihto luultavasti tech2:n vaatima paikan päällä, dice pitää huijata aeron vinkoodilla ja immobilaisaatio (ajoneston paritus ).
Saab og 900 -80 -82 -90
Saab 9000 cse -93
Saab 9000 cse lpt 2.0 1996
Saab 9-5 2,3 lpt -98 (St1-mackan biopower)
Saab 9-5 2,3 Vector -04 (St1-mackan biopower) Käyttis
Saab 9-5 Aero 2005 Hirshin 280 hp softalla
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: 9-5 2.3 Aero -06 tekniikka --> 9-5 2.0t -06

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

Ok, eli tech2 olisi hyvä lisä itsellekin. Tarvinnee paljon puhutun turvapääsyn?
Mitenkäs Aeron ilmastoidut penkit, löytyyköhän johtosarjat, sulakepaikat jne. valmiina tuosta vectorista? Tai sadetunnistin, se taitaa olla jotenkin mukana myös tuulilasissa.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Pee
"Hirsch"
Viestit: 897
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: 9-5 2.3 Aero -06 tekniikka --> 9-5 2.0t -06

Viesti Kirjoittaja Pee »

Todennäköisesti ei löydy johtoja.
viewtopic.php?t=160687
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
tomiix
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2020 13:15
Paikkakunta: JNS

Re: 9-5 2.3 Aero -06 tekniikka --> 9-5 2.0t -06

Viesti Kirjoittaja tomiix »

Kannattaisiko - kun johtosarjatkin pitää siirtää - siirtää koko tekniikka täydellisenä sähköineen ja bokseineen ja ajonestoineen, sedanista vain kori. Näin olisi ihan bolt on, eikä tarvitsisi muuta kuin ruuvata paikalleen.

Tuolla työmäärällä voi tietysti miettiä, olisiko hitsaus ja maalaus kuitenkin helpompi vaihtoehto. Lisäksi jäisi aito Aero jäljelle.
9-5 -07 2.3T STW
9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: 9-5 2.3 Aero -06 tekniikka --> 9-5 2.0t -06

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

Kiitos vastauksista. Nyt kun on tuota korinluovutus yksilöä tutkinut ja sen vikoihin tutustunut, niin näyttää että siinä ei mitään ihmeellistä / erikoista / kallista vikaa ole. Rikkinäinen vaihdelaatikko / vikainen kone ei pitänyt paikkaansa vain pientä hienosäätöä ja varaosat löytyy itseltä varaosa-autosta. Toisin sanoen sedan taitaa jäädä sellaisenaan ajoon tai myytäväksi ja Aeron kanssa yritetään kerätä motivaatiota pellin uusimiseen ja maalaukseen. Käytännössä koko auto pitäisi siis maalata yli.

Mieluusti 2.0t vaatisi Aeron turbon ja suuttimet sekä ohjelmoinnin tuon jälkeen. Jos löytyy ylimääräistä Mitsua nurkista niin laittaa yv:ä.
Myös suorat, ruosteettomat ja edulliset wagonin ovet voisi kiinnostaa.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: 9-5 2.3 Aero -06 tekniikka --> 9-5 2.0t -06

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

Varakori Saab nyt katsastettuna. Imukobra löysällä, takaiskuja murteilla ja väsynyt lambda. Näiden korjaamiselle palautui laatikon toimintakin normaaliksi. Uusi ohjaustehostimenpumppu jonka edellinen omistaja oli vaihtanut oli myös ilmeisesti uutena rikki.
Nyt myös Aero ahdin ja ecu softattu. Hyvä peli tuosta tuli. Kesällä vielä pieni korroosio huolto takapyörien koteloihin mutta ei mitään mahdotonta.
Pari erikoista sähkövikaa vielä kiusaa. Rattivaihdenapeista molemmista vaihtaa vain alaspäin, eli myös + napilla menee pienempää.
Kuskinpenkinlämmitin menee itsestään pois päältä n. 5 sekunnin sisällä, mutta jos pistää toisen päälle menee myös kuskinpenkinlämmitin takaisin päälle ja taas pois n. 5 sekunnin päästä.
Lisäksi night Panel ei palaute mittareita päälle uudestaan painamalla. Avaimen kautta virta pois niin taas toimii.
Varashälyttimessä jokin vika päällä, tulee ilmoitus SID näyttöön.
Mitään ideoita?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Vastaa Viestiin