Morjens. -01 2.3t automaatti carlsonin softalla. Moottori kun on käyntilämpöinen niin alkanut öljynpaineen merkkivalo väpättää tyhjäkäynnillä. Sihdin tukkeutumista olen miettinyt mutta moottori täysin läpi käyty entisen omistajan toimesta ja tuon jälkeen varmaankin kilometrejä minulla kertynyt varmaan 30tuhatta km.
Aluksi halvan re85 aikaan ajelin pari tankillista etanoolilla van bensapumppi sanoi itsensä irti ja siihen lopetin viinalla läträyksen. Mitään ihmeellistä ääntä ei moottorista kuulu.
Öljynpaineethan ne olisi varmaan hyvä mitata van ei minulla semmosia vehkeitä ole. Öljyn ja suodattimen vaihto ei auttanut asiaan.
2.3t aut öljynpaineen merkki lämpimänä ja tyhjäkäynnillä
Re: 2.3t aut öljynpaineen merkki lämpimänä ja tyhjäkäynnillä
Vaihda se öljyn paineensäätimen jousen ja männän. Samalla putsaa kunnolla alue.
http://www.saabwiki.info/index.php?titl ... cing_Valve
Siitä aloittaisin koska joka tapauksessa tuo on fiksu homma vaihtaa, ja on melko helpossa paikassa.
http://www.saabwiki.info/index.php?titl ... cing_Valve
Siitä aloittaisin koska joka tapauksessa tuo on fiksu homma vaihtaa, ja on melko helpossa paikassa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: 2.3t aut öljynpaineen merkki lämpimänä ja tyhjäkäynnillä
Yks on tosiaan kuulemma luulemma ne mäntien öljysumut, joiden pitäs vasta aueta päälle barin öljypaineilla, mutta saattaa vanhuuttaan valskata. Niitä ei ehkä ole hoksattu tarkistaa vaikka kone olisi läpi käytykin? Ja joku taisi toisessa topicissa mainita siitäkin, että on jotkut tarvikekellot tuota merkkivaloa räpsyttänyt ns. turhaankin tyhjäkäynnillä? Täytyis olla mittari, että siitä osaisi varmistua.