Tiivisteprikan vaihto
Tiivisteprikan vaihto
Moro! Olis tuollainen kysymys: Tarvii vaihtaa pari kuparitiivistettä
tuohon banjoliittimeen mistä lähtee jäähdytysputki turbolle.
Tuleeko paljon jäähdytysnestettä? Riittääkö muutaman desin kuppi alle?
Tuskin on painetta takana? -vm 06 2,3
tuohon banjoliittimeen mistä lähtee jäähdytysputki turbolle.
Tuleeko paljon jäähdytysnestettä? Riittääkö muutaman desin kuppi alle?
Tuskin on painetta takana? -vm 06 2,3
Jartsi
Re: Tiivisteprikan vaihto
Tulee paljon just vaihoin. Aika paljon saa purkaa että pääsee käsiksi tuohon.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Tiivisteprikan vaihto
Mä taisin selittää väärin tämä Banjo-ruuvi on ylävesiletkun alapuolella
moottorin yläosassa. Osa numero 28 Sopii -vm 06 vaikka tuossa on -vm 1990-1993
Tuota liitintä meinasin ei sieltä varmaan kauheasti nestettä tule ja aika helpossa paikkaa
ei muuten mutta kerrostalon pihalla kun päästelee nesteitä niin ei katsota suopein silmin
https://www.esaabparts.com/saab/parts/92150435
moottorin yläosassa. Osa numero 28 Sopii -vm 06 vaikka tuossa on -vm 1990-1993
Tuota liitintä meinasin ei sieltä varmaan kauheasti nestettä tule ja aika helpossa paikkaa
ei muuten mutta kerrostalon pihalla kun päästelee nesteitä niin ei katsota suopein silmin
https://www.esaabparts.com/saab/parts/92150435
Jartsi
Re: Tiivisteprikan vaihto
Kyllä sieltä pari litraa ainakin tulee, syylärin yläosa ja kansi ja paisari tyhjenee. Laske suosiolla propusta nesteet ulos astiaan.
Re: Tiivisteprikan vaihto
Ei sieltä välttämättä paljon tule. Paineet pois , ja korkki takaisin kiinni. Kun ei saa ilmaa niin ei tule paljon 10mm reiästä . Joskus muinaisuudessa laitettiin pikkupösöjen moottorinlämmittimiä samalla menetelmällä. Tulppa lyötiin moottorin takaa poikittain ja pihdeillä pois ja lämmitin reikään. homma kesti n10 sek,ja vettä tuli korkeintaan kahvikupillinen. Homma kehitettiin sentakia kun tyhjennetyn systeemin ilmaus oli joskus aika kinkkinen.
Re: Tiivisteprikan vaihto
Kaveri pitää sormea tulppana sen aikaa, kun banjosta ottaa prikat pois ja laittaa uudet tilalle. Vati auton alla, niin ei kukaan voi valittaa ympäristön saastuttamisesta.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Tiivisteprikan vaihto
Luulin että tarkoitit sitä vesipumpulta lähtevää ja alavesi letkun alla olevaa banjoa
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Tiivisteprikan vaihto
Nyt on 2 kpl. Tiivisteprikkoja vaihdettu banjolittimen moleminpuolin, oli turbon vaihdon yhteydessä
vaihdettu tiivisteprikat, muta olivat hiukan reijältänsä isompia mitä alkuperäiset ovat
kun niitä vertailin. Vaihdoin prikat ja vuoto loppui. Eikä jäähdytysnestettä tullut liittimen kautta ulos kun
hieman päälle litran. Onko joku sopiva pakkasen kestävyyden astemäärä meinaan tulevaa
talvea odotellessa ja varmaan kesälläkin on hyvä olla sopiva "sekoitus." Että jäähdytys toimii oikein.
vaihdettu tiivisteprikat, muta olivat hiukan reijältänsä isompia mitä alkuperäiset ovat
kun niitä vertailin. Vaihdoin prikat ja vuoto loppui. Eikä jäähdytysnestettä tullut liittimen kautta ulos kun
hieman päälle litran. Onko joku sopiva pakkasen kestävyyden astemäärä meinaan tulevaa
talvea odotellessa ja varmaan kesälläkin on hyvä olla sopiva "sekoitus." Että jäähdytys toimii oikein.
Jartsi
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: Tiivisteprikan vaihto
Kuha on kala
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)