2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
henelol
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Touko 03, 2022 16:07

2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja henelol »

moro, omassa vatkaimessa jotain hyvin ongelmallista menos?! antaa vikakoodia p0300 eli missfire joka sylinterille.
ahtojen noustessa 1.5bar nii nykii maan perkeleesti, eli katkoo sytkää.
tyhjäkäynnillä myös pientä pätkimistä

autossa on vasta vaihettu immu, kasetti, bensapumppu ja suodatin. tulpat toissa kesänä vaa auto seissy 2v

Edit: Mikä aiheuttaa tämän?
Viimeksi muokannut henelol, La Elo 06, 2022 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja Julle »

Ok.
9-5 Aero - 00
henelol
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Touko 03, 2022 16:07

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja henelol »

Julle kirjoitti:
La Elo 06, 2022 17:24
Ok.
tosi hyödyllinen kommentti
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja mikan »

Olis kiva kuulla vähän muutakin, eli millainen setuppi sulla on moottorissa, kun noin reippailla paineilla kuitenkin ajetaan.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2644
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Ja mitkä tulpat, paljonko kärkiväli, paljonko ajettu, mitä tankkissa...toissa kesäiset bensat?
henelol
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Touko 03, 2022 16:07

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja henelol »

CDTA kirjoitti:
Su Elo 07, 2022 11:55
Ja mitkä tulpat, paljonko kärkiväli, paljonko ajettu, mitä tankkissa...toissa kesäiset bensat?
auto seisoi 2v ennen takaisin ajoon ottoa, aijemmin vikaa ei ollut. bpr7es tulpat vakio kärkiväli. 355tkm. eilen tankkasin täytee tyhjästä tankista täyteen Re85.
henelol
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Touko 03, 2022 16:07

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja henelol »

mikan kirjoitti:
La Elo 06, 2022 18:56
Olis kiva kuulla vähän muutakin, eli millainen setuppi sulla on moottorissa, kun noin reippailla paineilla kuitenkin ajetaan.
OBD lukijan kautta katsottu ahdot, mut JC performance e85 softa. Voi olla et ahtaa liikaakin. B235L
henelol
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Touko 03, 2022 16:07

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja henelol »

jaa nyt kun tankki on täynnä missfiret on kadonnu, mut jäljelle on jääny P1300 eli boost calibration fault
raimsshi
"Aero"
Viestit: 374
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

P1300 on kyllä oikeasti multiple misfires. Jos vakioturbo autossa, niin 1,5 bar on liikaa ja ilmamassamittari ehkä viallinen.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vastaavassa tilanteessa meidän femman ahtopainetta ohjaavaan magneettiventtiiliin oli mennyt roska ja ahdin ahtoi "fuel cuttiin" saakka ihan suoriltaan.

Toinen saman tyylinen tilanne oli, kun kompressorin kotelosta magneettiventtiiliin menevä letku oli katkennut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2644
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja CDTA »

henelol kirjoitti:
Su Elo 07, 2022 12:06
bpr7es tulpat vakio kärkiväli. 355tkm.
bpr7es on 0,7mm kärkiväli ja tarvii ison hylsyn. Tarkoitit varmaan bCpr7es ja lopussa vielä -11, tai jos ei ole niin itse suurennettu kärkiväli siihen 1,1mm.
Onko tietoa lambdan iästä?
Edellisten viestien lisäksi kato vielä ettei hukkaportti ole jumissa, sellainenkin on mahdollista ainakin Garretissa, mutta jos tämä on oikeasti iso T niin ei ehkä niinkään.
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Miksi ahtaa 1.5bar? Mikä turbo ja suuttimet?

0.9 barilla päästään 2.3T:llä lukemiin 270hp jos on softaa tehty vähänkään sinne päin. 1.1 bar lienee jo 290hp jossa on jo ulosmitattu sekä vakioturbo että vakiosuuttimet.

Tosin jos ahtais liikaa niin pitäis tulla automaagisesti fuelcuttia, joskus aikanaan laittanu mankkuvenalle menevät letkut väärinpäin.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.3T -06 1.5bar ja katkee sytkä

Viesti Kirjoittaja mikan »

henelol kirjoitti:
Su Elo 07, 2022 12:10
mikan kirjoitti:
La Elo 06, 2022 18:56
Olis kiva kuulla vähän muutakin, eli millainen setuppi sulla on moottorissa, kun noin reippailla paineilla kuitenkin ajetaan.
OBD lukijan kautta katsottu ahdot, mut JC performance e85 softa. Voi olla et ahtaa liikaakin. B235L
Siellä on sitten vikaa ahtopaineen ohjauksessa, hukkaportti, portin kello, magneettiventtiili tai letkut. JC:n normaali stg1 E85 softalla ei ahdot ole 1,5 bar. Jonkun vian takia ahdot siis karkaa ja tulee fuel cut. Mulla oli Aerossa JC:n softa ja raskaalla kuormituksella ahdot saattoi käväistä 1,2 bar, mutta normaalisti siinä 1 - 1,1 bar kiihdyttäessä. Tämä siis SIDistä katsottuna.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin