Oireili pidemmän aikaa niin, että palautti vaan 3/4 josta sitten jalalla nostaen loput. Palautui kuitenkin aina uudestaan normaaliksi. Taannoin jäi pohjaan niin että kytkimen toiminta-aluesta oli enää noin 1/4 osaa jäljellä, mutta vaihteita sai jotenkuten vielä hieman rusahdellen vaihdettua. Jarrunestettä ei häviä mihinkään ,eikä vuoda kytkinkopasta, joten voisi olettaa ettei ole työsylinterissä vika tai ei ainakaan vuoda. Huomasin myös joskus sellaisen säksättävän äänen, joka tulee kun painaa kytkinpolkimen pohjaan, ääni tulee satunnaisesti.
Auto seisoi pari päivää ja menin vähän venkslaamaan sen jälkeen kun toiminta-alue oli jämähtänyt tuohon 1/4 tilaan. Pumppasin jarrua, kokeillen jospa jarrupaineet palauttaisivat kytkimen toiminnan, ja palautuihan se normaaliksi. Ensimmäinen mietintö, että ilmaahan siellä, mutta en olis ollenkaan vakuuttunut kuitenkaan. Uusi pääsylinteri on jo tulossa.. mietin vaan että voiko työsylinteri jumittaa, vai onko asetelmassa mahdollisesti joku vika tms?
Kytkimen oikuttelut
Kytkimen oikuttelut
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Kytkimen oikuttelut
Säksättävä tmv. ääni kytkintä painaessa viittaa painelaakeriin. Ja sehän on sitten samassa työsylinterin kanssa, joten eiköhän se vika sieltä löydy.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89