9-5 Nykiminen vedättäessä
Re: 9-5 Nykiminen vedättäessä
Ilmamassamittari, puolakasetti ja tulpat.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 Nykiminen vedättäessä
Samantyyppisiä oireita OG 9-5 2.3t vm -98, paikallaan kiertää kone normaalisti, mutta kuormalla häviää tehot/nykii kone. Ainoa virhekoodi ollut P0171 eli laiha seos. EVAP systeemiin laitoin uudet letkut ja päivitin uudemmissa malleissa olevaan versioon, jossa turbon suuntaan ei mene letkua. Kaasuläpän päässä oli letku hapristunut ja takaiskuventtiili oli jumittunut auki. Tuon jälkeen käynnistyy nyt paremmin, mutta vetoon ei vaikuttanut.
Autolla mittarissa reilu 300t km, kannattaisiko tuohon ensi alkuun lähteä kokeilemaan uutta ilmamassamittaria, kun on varmaan vielä alkuperäinen? Ja kannattaako lambdaa vaihtaa ilman vikakoodeja? Helppoa tapaa todeta sytytyskasetin kuntoa ilman laitteita? OpenSIDiä ei ole käytössä. Vai pajalle lukemaan arvoja?
Aeromotorsilta katselin seuraavia osia:
MAF https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 0-pierburg
Lambda https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -by-vernet
Autolla mittarissa reilu 300t km, kannattaisiko tuohon ensi alkuun lähteä kokeilemaan uutta ilmamassamittaria, kun on varmaan vielä alkuperäinen? Ja kannattaako lambdaa vaihtaa ilman vikakoodeja? Helppoa tapaa todeta sytytyskasetin kuntoa ilman laitteita? OpenSIDiä ei ole käytössä. Vai pajalle lukemaan arvoja?
Aeromotorsilta katselin seuraavia osia:
MAF https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 0-pierburg
Lambda https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -by-vernet
Re: 9-5 Nykiminen vedättäessä
300 tkm ajettu ilmamassamittari kannattaa vaihtaa. Ei ole kuitenkaan iso investointi. Tietysti jos löytyy läheltä joku jolta lainata koekäyttöön.
Sytkäkasetista kannattaa katsoa ainakin onko siinä halkeamia. Jos on, niin todennäköisesti sekin kannattaa vaihtaa.
Mä suosittelisin koko EVAP-systeemi käytöstä poistoa. Vähän pitää letkuja tulpata ja vaihtaa kolmitie-liitos suoraan liitokseen. Täältä foorumista pitäisi löytyä ohje kuvan kera.
Sytkäkasetista kannattaa katsoa ainakin onko siinä halkeamia. Jos on, niin todennäköisesti sekin kannattaa vaihtaa.
Mä suosittelisin koko EVAP-systeemi käytöstä poistoa. Vähän pitää letkuja tulpata ja vaihtaa kolmitie-liitos suoraan liitokseen. Täältä foorumista pitäisi löytyä ohje kuvan kera.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-5 Nykiminen vedättäessä
Sytytyskasetissa oli yksi halkeama, joten kai se on tuokin laitettava tilaukseen. Sytytystulpat ilmeisesti Skandixinkin suosittelemat tälle mallille NGK BCPR6ES-11 (ja jotka asennettuna tällä hetkellä). Tuo EVAP on nyt tuolla päivitys versiolla, jossa edessä turbon luona suora liitos ja EVAP venttiililtä menee pelkästään kaasuläpälle takaiskuventtiilin läpi. Pitää joskus katsoa tuota tulppausta, jos ongelmia ilmenee.mikan kirjoitti: ↑To Touko 02, 2024 09:57300 tkm ajettu ilmamassamittari kannattaa vaihtaa. Ei ole kuitenkaan iso investointi. Tietysti jos löytyy läheltä joku jolta lainata koekäyttöön.
Sytkäkasetista kannattaa katsoa ainakin onko siinä halkeamia. Jos on, niin todennäköisesti sekin kannattaa vaihtaa.
Mä suosittelisin koko EVAP-systeemi käytöstä poistoa. Vähän pitää letkuja tulpata ja vaihtaa kolmitie-liitos suoraan liitokseen. Täältä foorumista pitäisi löytyä ohje kuvan kera.
Kannattaako tuolle lambdalle tehdä mitään, jos ei siitä mitään vikakoodia ole?
Re: 9-5 Nykiminen vedättäessä
Oikeat tulpat on NGK BCPR7ES-11Samat kirjoitti: ↑To Touko 02, 2024 17:24Sytytyskasetissa oli yksi halkeama, joten kai se on tuokin laitettava tilaukseen. Sytytystulpat ilmeisesti Skandixinkin suosittelemat tälle mallille NGK BCPR6ES-11 (ja jotka asennettuna tällä hetkellä). Tuo EVAP on nyt tuolla päivitys versiolla, jossa edessä turbon luona suora liitos ja EVAP venttiililtä menee pelkästään kaasuläpälle takaiskuventtiilin läpi. Pitää joskus katsoa tuota tulppausta, jos ongelmia ilmenee.mikan kirjoitti: ↑To Touko 02, 2024 09:57300 tkm ajettu ilmamassamittari kannattaa vaihtaa. Ei ole kuitenkaan iso investointi. Tietysti jos löytyy läheltä joku jolta lainata koekäyttöön.
Sytkäkasetista kannattaa katsoa ainakin onko siinä halkeamia. Jos on, niin todennäköisesti sekin kannattaa vaihtaa.
Mä suosittelisin koko EVAP-systeemi käytöstä poistoa. Vähän pitää letkuja tulpata ja vaihtaa kolmitie-liitos suoraan liitokseen. Täältä foorumista pitäisi löytyä ohje kuvan kera.
Kannattaako tuolle lambdalle tehdä mitään, jos ei siitä mitään vikakoodia ole?
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
Re: 9-5 Nykiminen vedättäessä
Bensapumpun sihti tukossa tai ämpärissä letku irti/taitoksissa.
Toisin sanoen bensapula.
Toisin sanoen bensapula.
Re: 9-5 Nykiminen vedättäessä
-Hese- kirjoitti: ↑Pe Touko 03, 2024 20:30Oikeat tulpat on NGK BCPR7ES-11Samat kirjoitti: ↑To Touko 02, 2024 17:24Sytytyskasetissa oli yksi halkeama, joten kai se on tuokin laitettava tilaukseen. Sytytystulpat ilmeisesti Skandixinkin suosittelemat tälle mallille NGK BCPR6ES-11 (ja jotka asennettuna tällä hetkellä). Tuo EVAP on nyt tuolla päivitys versiolla, jossa edessä turbon luona suora liitos ja EVAP venttiililtä menee pelkästään kaasuläpälle takaiskuventtiilin läpi. Pitää joskus katsoa tuota tulppausta, jos ongelmia ilmenee.mikan kirjoitti: ↑To Touko 02, 2024 09:57300 tkm ajettu ilmamassamittari kannattaa vaihtaa. Ei ole kuitenkaan iso investointi. Tietysti jos löytyy läheltä joku jolta lainata koekäyttöön.
Sytkäkasetista kannattaa katsoa ainakin onko siinä halkeamia. Jos on, niin todennäköisesti sekin kannattaa vaihtaa.
Mä suosittelisin koko EVAP-systeemi käytöstä poistoa. Vähän pitää letkuja tulpata ja vaihtaa kolmitie-liitos suoraan liitokseen. Täältä foorumista pitäisi löytyä ohje kuvan kera.
Kannattaako tuolle lambdalle tehdä mitään, jos ei siitä mitään vikakoodia ole?
Lisäyksenä että Trollpartsilla vielä IMM tarjouksessa, osta ja vaihda.
https://www.trollparts.fi/tuote/ilmamas ... -55557008/ Bensansuodatin kannattaa toki tarkistaa mutta jos kasetissa on halkeama niin ehdottomasti vaihtoon.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3