Ridex tai muut halvat vetarit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Ridex tai muut halvat vetarit

Viesti Kirjoittaja arto »

Onko kukaan kokeillu, onko toiminu uutena / kestäny? Eli ravistusta ei sisämaljoista kaivata. Halvat on ainakin ;)
Jaa näköjää vanhempi malli, jossa ulompi nivel 33-hammasta.

Saiskohan tosta siirrettyä sisämaljan uudempiin vetareihin..
Viimeksi muokannut arto, Ke Elo 31, 2022 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ridex vetarit

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kato ny viä aeromotorssilta joku SKF tai muu hyvä. Ainakaan NG kolkkiin ei kummosta eroa ollu hinnas. Haet Saabin numerolla, jos ei listoilta löydy.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ridex vetarit

Viesti Kirjoittaja arto »

Hiljasta oli aerollakin. Lähinnä uudet sisämaljat kiinnostais, kun noita ehjiä ulompia niveliä ja akseleita on laatikollinen.

Eli onko kukaan tutkinu, sopiiko -98 malja noihin uudempiin akseleihin?

Tosin tiedä sitten mikä akseli esim. noissa ridexeissä on välissä...
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 956
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ridex tai muut halvat vetarit

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Ei kokemusta omasta kalustosta, mutta monelle asiakkaalle on jotain halpaa vetaria milloin miltäkin valmistajalta työnnetty kiinni erimerkkisiin kulkineisiin. Itse akseleissa tai nivelissä harvoin on ollut mitään mutistavaa, mutta usein on vuoden sisään saanut vaihtaa taas uuden takuuseen. Suojakumit olleet aika surkeaa laatua ja tämä sitten särkenyt niitä niveliä takuuaikana.
Eli jos itse itsellesi laitat, vaihtaisin ensin laadukkaat suojakumet niveliin eikä lisärasvakaan varmaan haitaksi ole.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ridex tai muut halvat vetarit

Viesti Kirjoittaja arto »

Mittasin tripodeja. Samat spoorit uudessa ja vanhassa. Ero tripodin spoorin pituudessa. vanha noin 24mm ja uusi 22mm. Eli ainakaan vanha tripodi ei mee suoraan uudempaan vetariin. Sorvissa pyöräyttää sopivaksi ;) Ulompien nivelien spooreja en tsekannu vielä.

Rockautolla oli tehdas kunnostettuja 50-85€, kulut tietty päälle ni 300€ pari...
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ridex tai muut halvat vetarit

Viesti Kirjoittaja arto »

Vanhempi -98 tripodi 23,5 mm pitkällä spoorilla ja sokka meni akseliin, jossa oli alunperin ollu 22mm pitkällä spoorilla oleva tripodi. Eli sain vanhan maljan naitettua uudempaan vetariin.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Ridex tai muut halvat vetarit

Viesti Kirjoittaja Termos »

Nuo maljat on kyllä aika herkkiä välyksen suhteen.

Itse tumpeloin 200tkm ajetusta Aerosta maljan irti siten, että en voinut varmistaa alkuperäistä kohdistusta.

Sehän juputti sitten 80-90kmh vauhdissa häiritsevästi, satasessa hiljeni.
Oli talvi, tietty talvikelin nopeusrajoituksetkin, niin en viitsinyt lähteä arpomaan niitä kahta muuta mahdollista kohdistusta maljalle.

Purkaamolta alle satasella 70tkm ajettu vetari ratkaisi ongelman.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ridex tai muut halvat vetarit

Viesti Kirjoittaja arto »

Näin on. Hyvät käytetyt alkaa olemaan käytetty ;)
Sillä aloin miettii noita halpoja, kun uudet orkkis maljat on kultaa.

No eurodrivelinen uudemmat 30 spooriset vetarit on kyllä huokeita, ehkä tulee kokeiltua jos ei hyviä käytettyjä löydy.
Vastaa Viestiin