Akku

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
jartsi
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:35
Paikkakunta: Kaarina

Akku

Viesti Kirjoittaja jartsi »

On Saab 9-5 2006 2.3 farkku muistaakseni 74 ah akku
mikä tuohon on se "oikean" kokoinen akku?
Tarttisko alkaa kasilla?
Jartsi
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja torque »

^
Energie+ 80Ah 720CCA akun viirufemmaan. Kooltaan isoin joka tuohon sopii ranettamatta ja ilmoitetut sähköluvut isoimmat mitä löytyi budjettiluokassa.
Ja puuilosta löytyi. Yhä jaksaa vuoden kokeilun jälkeen. Tais se vakio olla jotain 70Ah.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
jartsi
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:35
Paikkakunta: Kaarina

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja jartsi »

Tuo mun on kolmas vuosi menossa joskus tarvii
laitta latinkia kun täällä nurkissa pyörii (shoppailemassa)
emännän kanssa 10 starttia 10-20km ei paljon ehdi ladata.
Jartsi
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja torque »

^ joo kun tuossa aiemmin jossain ketjussa tarinoin, niin oma femman kanssa pitää hieman latailla kun kuulee että nyt ei pyöritä silleen tehokkaasti. Tiedä sit minne sähköt katoaa. No rouvalla aina se navi ja CD ratio päällä, ja ehkä sitä kännykkää latailee.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Pee
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja Pee »

Jälkiasennus soitin aiheuttaa ainakin alkupään viiru femmoissa akun tyhjentymistä.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja torque »

^ihan orginaali perus Denso, mitälie. Ja akun navat on ollut aina Ok. Vaan onhan se että on kaikenlaista sähkövärkkiä ihan sieltä tehtaan linjalta asennettu, vievät myös jotain. mm varashälytin. Siellä pihalla se valo vilkkuu öisin :)
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja aero »

jartsi kirjoitti:
La Loka 08, 2022 17:30
Tuo mun on kolmas vuosi menossa joskus tarvii
laitta latinkia kun täällä nurkissa pyörii (shoppailemassa)
emännän kanssa 10 starttia 10-20km ei paljon ehdi ladata.
Ei sellasta akkua olekaan, joka lyhösen ajon ajoprofiililla pääsisi latautumaan kunnolla ja pysymään latuussa. Jos ei säännöllisesti tule pidempää vetoa rykästyä niin kiinteä akkulaturi on parasta ikinä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Akku

Viesti Kirjoittaja Pakari »

aero kirjoitti:
Su Loka 09, 2022 11:57
jartsi kirjoitti:
La Loka 08, 2022 17:30
Tuo mun on kolmas vuosi menossa joskus tarvii
laitta latinkia kun täällä nurkissa pyörii (shoppailemassa)
emännän kanssa 10 starttia 10-20km ei paljon ehdi ladata.
Ei sellasta akkua olekaan, joka lyhösen ajon ajoprofiililla pääsisi latautumaan kunnolla ja pysymään latuussa. Jos ei säännöllisesti tule pidempää vetoa rykästyä niin kiinteä akkulaturi on parasta ikinä.
Ja siihen kun lisätään vähän akkukemiaa mukaan, eli kylmä/viileä akku ei ota virtaa vastaan samalla tavalla kuin lämmin. Akku on lisäksi aikamoinen "kylmävarasto" talvella. Se ei kovin nopeasti lämpene, vaikka monesti näin äkkisältään luulisi konetilassa tapahtuvan. Akun latautumiseen vaikuttaa latausaika, ei ajokilometrit. 10km matkan voi taittaa motarilla nopeasti, tai taajamassa tasaiseen valoihin pysähdellessä aika paljon kauemmin...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin