Check Engine kiihdytyksessä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Vm. 1998 2,3t Biopower ohjelmoitu 9-5:n sytyttää rajummassa kiihdytyksessä check engine valon normaaliajossa ei. Op-comilla saatiin vikakoodit P1312 ja P1334. Viitannee tulppa ja sytkäpuolelle, mutta millä sen varmistaisi? Mitkä tulpat kannattaisi hankkia tilalle, kun en tiedä suht uutena omistajana mitkä edellinen omistaja on sinne laittanut? Entä kannattako di-kasettia ostaa käytettynä ja orkkis vai tarvike?
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Katsomallahan se selviää mitkä kynttilät kattilassa on
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Jorisen tuossa vähän tulpista.
https://youtu.be/EQThfzdjhRY

Mitä tulee kasettiin, niin ilman muuta voi käyttää käytettyä, jos se kerta on kunnossa. Tarvikkeisiin en erehtyisi.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

PaulMuadDib kirjoitti:
Su Marras 27, 2022 21:16
Jorisen tuossa vähän tulpista.
https://youtu.be/EQThfzdjhRY

Mitä tulee kasettiin, niin ilman muuta voi käyttää käytettyä, jos se kerta on kunnossa. Tarvikkeisiin en erehtyisi.
Kiitos! Btw..mistäs sen tietää onko japanilaiset vai ranskalaiset tulpat?
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5640
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tulppien valmistusmaalla ei ole mitään merkitystä. Se että vuosia sitten, kun valmistus siirtyi tietyissä tulpissa Japanista Ranskaan tuli todennäköisesti muutama huono valmistuserä alkuun, niin se ei tarkoita sitä, että ne olisivat sen jälkeen olleet yhtään huonompia.

Itellä ja niin monella muullakin on ollut molempia, eikä oikein käsiteltynä ja asennettuina ehjillä työkaluilla ole mitään ongelmia. Itsekin oppirahat kerran maksaneena kun väänsin viallisella tulppa-avaimella vinoon sain eristeen murtumaan. Sitten hankin kunnollisen magneettihylsyn, jonka jälkeen ei ole vastaavaa päässyt tapahtumaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Pakari kirjoitti:
Su Marras 27, 2022 23:48
Tulppien valmistusmaalla ei ole mitään merkitystä. Se että vuosia sitten, kun valmistus siirtyi tietyissä tulpissa Japanista Ranskaan tuli todennäköisesti muutama huono valmistuserä alkuun, niin se ei tarkoita sitä, että ne olisivat sen jälkeen olleet yhtään huonompia.

Itellä ja niin monella muullakin on ollut molempia, eikä oikein käsiteltynä ja asennettuina ehjillä työkaluilla ole mitään ongelmia. Itsekin oppirahat kerran maksaneena kun väänsin viallisella tulppa-avaimella vinoon sain eristeen murtumaan. Sitten hankin kunnollisen magneettihylsyn, jonka jälkeen ei ole vastaavaa päässyt tapahtumaan.
Kiitokset!
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Jonestone kirjoitti:
Su Marras 27, 2022 23:27
Kiitos! Btw..mistäs sen tietää onko japanilaiset vai ranskalaiset tulpat?
Lukee siinä itse sytytystulpassa siinä kuusiokannan sivussa metalliin kaiverrettuna. Ei paketissa tai missään muuallakaan. Ihan jos kuriositeettina haluaa tietää. Niinkuin jo sanottiin, niin ei noin suurilla yhtiöillä, kuten NGK oikeasti ole sellaista ongelmaa, että yksi tehdas tuottaisi laatutavaraa ja toinen paskaa
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

duuduu kirjoitti:
Ma Marras 28, 2022 09:46
Jonestone kirjoitti:
Su Marras 27, 2022 23:27
Kiitos! Btw..mistäs sen tietää onko japanilaiset vai ranskalaiset tulpat?
Lukee siinä itse sytytystulpassa siinä kuusiokannan sivussa metalliin kaiverrettuna. Ei paketissa tai missään muuallakaan. Ihan jos kuriositeettina haluaa tietää. Niinkuin jo sanottiin, niin ei noin suurilla yhtiöillä, kuten NGK oikeasti ole sellaista ongelmaa, että yksi tehdas tuottaisi laatutavaraa ja toinen paskaa
Kiitos!
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Eipä ollut vika sytkäkasetissa, kun teki toisella samoin. Engine checkin lisäksi syttyi gearbox check valo. Tulpatkin on uusittu. :(
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5640
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Minkälaisella kasetilla kokeilit? Ja nollasittehan vikakoodit ennen kasetin vaihtoa? P1312 on lähes varmasti tulpista tai kasetista johtuva vikakoodi. Mitkäs tulpat siellä nyt sitten on?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Samanlainen Saab 55559955 kuin alkuperäinenkin. Vikakoodit oli nollattu ja uudet tulpat on NGK:n BCPR7ES-11. Uusi vikakoodi P0743 ei muita vaikka engine check valo paloikin.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5640
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Uusi vai käytetty?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Check Engine kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Käytetty, mutta otettu toimivasta laitteesta.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Vastaa Viestiin