Check Engine kiihdytyksessä
Check Engine kiihdytyksessä
Vm. 1998 2,3t Biopower ohjelmoitu 9-5:n sytyttää rajummassa kiihdytyksessä check engine valon normaaliajossa ei. Op-comilla saatiin vikakoodit P1312 ja P1334. Viitannee tulppa ja sytkäpuolelle, mutta millä sen varmistaisi? Mitkä tulpat kannattaisi hankkia tilalle, kun en tiedä suht uutena omistajana mitkä edellinen omistaja on sinne laittanut? Entä kannattako di-kasettia ostaa käytettynä ja orkkis vai tarvike?
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Katsomallahan se selviää mitkä kynttilät kattilassa on
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Jorisen tuossa vähän tulpista.
https://youtu.be/EQThfzdjhRY
Mitä tulee kasettiin, niin ilman muuta voi käyttää käytettyä, jos se kerta on kunnossa. Tarvikkeisiin en erehtyisi.
https://youtu.be/EQThfzdjhRY
Mitä tulee kasettiin, niin ilman muuta voi käyttää käytettyä, jos se kerta on kunnossa. Tarvikkeisiin en erehtyisi.
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Kiitos! Btw..mistäs sen tietää onko japanilaiset vai ranskalaiset tulpat?PaulMuadDib kirjoitti: ↑Su Marras 27, 2022 21:16Jorisen tuossa vähän tulpista.
https://youtu.be/EQThfzdjhRY
Mitä tulee kasettiin, niin ilman muuta voi käyttää käytettyä, jos se kerta on kunnossa. Tarvikkeisiin en erehtyisi.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Tulppien valmistusmaalla ei ole mitään merkitystä. Se että vuosia sitten, kun valmistus siirtyi tietyissä tulpissa Japanista Ranskaan tuli todennäköisesti muutama huono valmistuserä alkuun, niin se ei tarkoita sitä, että ne olisivat sen jälkeen olleet yhtään huonompia.
Itellä ja niin monella muullakin on ollut molempia, eikä oikein käsiteltynä ja asennettuina ehjillä työkaluilla ole mitään ongelmia. Itsekin oppirahat kerran maksaneena kun väänsin viallisella tulppa-avaimella vinoon sain eristeen murtumaan. Sitten hankin kunnollisen magneettihylsyn, jonka jälkeen ei ole vastaavaa päässyt tapahtumaan.
Itellä ja niin monella muullakin on ollut molempia, eikä oikein käsiteltynä ja asennettuina ehjillä työkaluilla ole mitään ongelmia. Itsekin oppirahat kerran maksaneena kun väänsin viallisella tulppa-avaimella vinoon sain eristeen murtumaan. Sitten hankin kunnollisen magneettihylsyn, jonka jälkeen ei ole vastaavaa päässyt tapahtumaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Kiitokset!Pakari kirjoitti: ↑Su Marras 27, 2022 23:48Tulppien valmistusmaalla ei ole mitään merkitystä. Se että vuosia sitten, kun valmistus siirtyi tietyissä tulpissa Japanista Ranskaan tuli todennäköisesti muutama huono valmistuserä alkuun, niin se ei tarkoita sitä, että ne olisivat sen jälkeen olleet yhtään huonompia.
Itellä ja niin monella muullakin on ollut molempia, eikä oikein käsiteltynä ja asennettuina ehjillä työkaluilla ole mitään ongelmia. Itsekin oppirahat kerran maksaneena kun väänsin viallisella tulppa-avaimella vinoon sain eristeen murtumaan. Sitten hankin kunnollisen magneettihylsyn, jonka jälkeen ei ole vastaavaa päässyt tapahtumaan.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Lukee siinä itse sytytystulpassa siinä kuusiokannan sivussa metalliin kaiverrettuna. Ei paketissa tai missään muuallakaan. Ihan jos kuriositeettina haluaa tietää. Niinkuin jo sanottiin, niin ei noin suurilla yhtiöillä, kuten NGK oikeasti ole sellaista ongelmaa, että yksi tehdas tuottaisi laatutavaraa ja toinen paskaa
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Kiitos!duuduu kirjoitti: ↑Ma Marras 28, 2022 09:46Lukee siinä itse sytytystulpassa siinä kuusiokannan sivussa metalliin kaiverrettuna. Ei paketissa tai missään muuallakaan. Ihan jos kuriositeettina haluaa tietää. Niinkuin jo sanottiin, niin ei noin suurilla yhtiöillä, kuten NGK oikeasti ole sellaista ongelmaa, että yksi tehdas tuottaisi laatutavaraa ja toinen paskaa
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Eipä ollut vika sytkäkasetissa, kun teki toisella samoin. Engine checkin lisäksi syttyi gearbox check valo. Tulpatkin on uusittu.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Minkälaisella kasetilla kokeilit? Ja nollasittehan vikakoodit ennen kasetin vaihtoa? P1312 on lähes varmasti tulpista tai kasetista johtuva vikakoodi. Mitkäs tulpat siellä nyt sitten on?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Samanlainen Saab 55559955 kuin alkuperäinenkin. Vikakoodit oli nollattu ja uudet tulpat on NGK:n BCPR7ES-11. Uusi vikakoodi P0743 ei muita vaikka engine check valo paloikin.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Uusi vai käytetty?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Check Engine kiihdytyksessä
Käytetty, mutta otettu toimivasta laitteesta.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid