06 AERO viiru automaatti luistaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Baassinen
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Helmi 09, 2020 13:10

Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa

Viesti Kirjoittaja Baassinen »

Miten muuten auto saadaan moottori/apurunkopaketin päälle, kun vehjettä aletaan kasaamaan? Ilmeiseti tämän jälkeen paketti nostetaan tunkilla niin liki, että pultit saa kiinni?
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

vkutvonen kirjoitti:
Ma Tammi 02, 2023 18:16
Bapsu kirjoitti:
Ma Tammi 02, 2023 12:59
Mikset vaan tiputtanut apurungon kanssa koko pakettia niin ei tarvitse turata moottorinorsun kanssa.
Milläs ne apurungon pultit saa ehjänä pois? Kai ne uudemmissa lähtee mutta entäs alkupään femmat.
Avaamalla. Ei mulla ainakaan ole vielä käynyt sitä että vastakappale lähtisi pyörimään tai pultti katkeaisi, ihan -99 femmasta alkaen auennut. Tarinaa kyllä kuullut että niinkin käynyt. Irrotusöljyä olen kyllä painanut menemään ahkerasti ennen avausta. Apurungon puslat joutuu joskus vaihtamaan kuitenkin niin samallahan ne joutuu jo avaamaan ne pultitkin.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Baassinen kirjoitti:
Ma Tammi 02, 2023 17:29
Bapsu kirjoitti:
Ma Tammi 02, 2023 12:59
Mikset vaan tiputtanut apurungon kanssa koko pakettia niin ei tarvitse turata moottorinorsun kanssa.
Koska minulla ei ole vehkeitä auton nostamiseen tarpeeksi korkealle, mutta moottoripaketti on helppo nostaa katossa olevasta koukusta ketjutaljoilla. Aivan varmasti se samaan pisteeseen asti kasattuna mahtuu myös takaisin paikalleen. Avainsana on nostaa paketti tarpeeksi pystyyn (jakopään puoli ylös).
Mä oon purkanut puskurin pois ja tunkannut hallitunkilla ja sopivilla välikappaleilla keulaa hiljalleen ylöspäin, pukkien allekkin voi lisätä tavaraa. Varovainen pitää olla toki, mutta onnistuu ihan pihallakin.

Lava paketin alle ja vetää paketin sitten lavalla pois keulan alta, pari kaveria nykäsee niin kyllä liikkuu, helpoin tapa saada paketti keulan alta eteen on ottaa köysi ja toinen lava keulan eteen ja kiskasta apurungosta itsestään se koko hässäkkä toiselle lavalle, hiekassa tuppaa lava uppoamaan ja ei etene enää vetämällä, ilman että siirtää itse paketin lavalta toiselle. Tyyli on vapaa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Baassinen
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Helmi 09, 2020 13:10

Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa

Viesti Kirjoittaja Baassinen »

Bapsu kirjoitti:
Ma Tammi 02, 2023 12:59
Mä oon purkanut puskurin pois ja tunkannut hallitunkilla ja sopivilla välikappaleilla keulaa hiljalleen ylöspäin, pukkien allekkin voi lisätä tavaraa. Varovainen pitää olla toki, mutta onnistuu ihan pihallakin.

Lava paketin alle ja vetää paketin sitten lavalla pois keulan alta, pari kaveria nykäsee niin kyllä liikkuu, helpoin tapa saada paketti keulan alta eteen on ottaa köysi ja toinen lava keulan eteen ja kiskasta apurungosta itsestään se koko hässäkkä toiselle lavalle, hiekassa tuppaa lava uppoamaan ja ei etene enää vetämällä, ilman että siirtää itse paketin lavalta toiselle. Tyyli on vapaa.
Okei, onnistuu se kai tuollakin tavalla. Ollaan asiasta vähän eri mieltä sitten, minun mielestäni nostaminen kuulostaa turvallisemmalta ja hallitummalta vaihtoehdolta. Varmaan jonkin verran vähemmällä purkamisella selviää alaspäin pudottaessa. Ja se takaisinlaitto tuossa alakautta hommassa hirvittää enemmän.
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Baassinen kirjoitti:
Ma Tammi 02, 2023 20:50
Bapsu kirjoitti:
Ma Tammi 02, 2023 12:59
Mä oon purkanut puskurin pois ja tunkannut hallitunkilla ja sopivilla välikappaleilla keulaa hiljalleen ylöspäin, pukkien allekkin voi lisätä tavaraa. Varovainen pitää olla toki, mutta onnistuu ihan pihallakin.

Lava paketin alle ja vetää paketin sitten lavalla pois keulan alta, pari kaveria nykäsee niin kyllä liikkuu, helpoin tapa saada paketti keulan alta eteen on ottaa köysi ja toinen lava keulan eteen ja kiskasta apurungosta itsestään se koko hässäkkä toiselle lavalle, hiekassa tuppaa lava uppoamaan ja ei etene enää vetämällä, ilman että siirtää itse paketin lavalta toiselle. Tyyli on vapaa.
Okei, onnistuu se kai tuollakin tavalla. Ollaan asiasta vähän eri mieltä sitten, minun mielestäni nostaminen kuulostaa turvallisemmalta ja hallitummalta vaihtoehdolta. Varmaan jonkin verran vähemmällä purkamisella selviää alaspäin pudottaessa. Ja se takaisinlaitto tuossa alakautta hommassa hirvittää enemmän.
Jep, kyllähän se yläkauttakin onnistuu mutta enempi äherrystä. Pumppukärryillä laitettiin paketti takasin eli joku levy kärryjen alle, keula sopivaan asentoon ja mallaa paketin kärryillä paikalleen ja pultit kiinni.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Vastaa Viestiin