Jakopään tekijää Etelä-Suomi / Kanta-Häme

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
aaro
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Su Tammi 04, 2009 19:49

Jakopään tekijää Etelä-Suomi / Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja aaro »

Itsellä ei tiloja, taitoa eikä tahtotilaa tiputtaa konetta pois, löytyykö tekijää?
Auto joutaa seisomaan viikolla tai viikonloppuna, ei siis tulenpalavaa kiirettä
OG 9-5t
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Jakopään tekijää Etelä-Suomi / Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja mestari »

eiks se onnistu kone paikallaan tehdä kuten 95 saabissa normaalisti
muutama kopandeeri eli puuhakassi matkaan ja sitte paikalliset saabistit siihen joukolla ruuvaamaan niin alta aikayksikon kaljat o juotu ja jako sekaisin autostakin :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Jakopään tekijää Etelä-Suomi / Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Termos »

mestari kirjoitti:
Ti Helmi 28, 2023 21:36
eiks se onnistu kone paikallaan tehdä kuten 95 saabissa normaalisti
muutama kopandeeri eli puuhakassi matkaan ja sitte paikalliset saabistit siihen joukolla ruuvaamaan niin alta aikayksikon kaljat o juotu ja jako sekaisin autostakin :mrgreen:
HEHEE :lol: :mrgreen:

Mutta juu, onnistuuhan se kone paikallaan, kahdellakin tapaa: Kansi paikoillaan ja kansi irti. Kansi paikoillaan on se riski öljyvuodoista, jos kansipahvi tykkää kyttyrää jakopäänkopan irroituksesta.

PCS:n Rikun aikoinaan antamat ohjehinnat ovat kaiketi vieläkin toleransseissa, ainakin karkeasti: Kansi paikoillaan reilu tonni ja kansi irti (+huolto sille) likemmä kaksi tonnia.
Olikohan jotain 1200 € kun Riku aikoinaan vaihtoi jakopään ja tasapainoakselien hilut kantta irroittamatta sigun -98 femmaan. Öljypohjan putsaus, kampuran sefan uusiminen ja uusi moniurahihna öljyn tahriman tilalle sisältyi tuohon. Orig. osia kaikki asennetut.

En muista laskutettuja työtunteja, etukäteen oli jo selvää, että 8 ei riitä, mutta 16 riitti.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Jakopään tekijää Etelä-Suomi / Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja mestari »

Jep jölypohja irti metodia on käytetty.korjasn juttuani eli 3keissiä siis riittänee talkoisiin. Nythän on hiihtolomat joten varmaan porukoilla on aikaa. :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin