Tervehdys.
Sammutin auton ja ryhdyin keräämään tavaroita kaukosäädin-avain kädessäni. Napsautin vahingossa ovet lukkoon ollessani auton sisällä. Huomasin että keskikonsolissa oleva oven avaus/sulkemis -kytkin ei reagoinut, eivät myöskään ikkunakytkimet, eivätkä tietenkään ovien sisäkahvat. Kaukosäädin-avain tietysti avasi lukot.
Tuli mieleen harvinainen, mutta periaatteessa mahdollinen tilanne: jos avaimen paristo olisi tuona hetkenä loppunut tai kaukosäädin vaikkapa rikkoutunut, en keksi miten olisin päässyt ulos ikkunaa rikkomatta. Onko sisäpuolella mitään hätäavausmeksnismia, jonka avulla autosta pääsisi ulos?
Äkkiseltään en oikein edes tajua, miksi ovet menevät kaukosäätimellä tällä tavalla takalukkoon. Tuntuu itseasiassa aika vaaralliselta. Ajatuksissani voisin aivan hyvin autosta noustessa napsauttaa ovet lukkoon siten, että joku olisi vielä autossa sisällä. Nytpä osaan varoa sitäkin.
Auto on 9-5 Aero vm. 2007
Keskuslukituksen hätäavaus
Keskuslukituksen hätäavaus
Saab 9-5 Aero, 2007
Re: Keskuslukituksen hätäavaus
Idea on juuri siinä, ettei ikkunan rikkomalla tai karmia vääntämällä saa ovia helposti auki.
Et varmaankaan tullut kokeilleeksi auton käynnistämistä / virtojen päälle laittamista ja ikkunan avaamista virrat päällä?
Et varmaankaan tullut kokeilleeksi auton käynnistämistä / virtojen päälle laittamista ja ikkunan avaamista virrat päällä?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Keskuslukituksen hätäavaus
Jep. Avaimen tunnistus virtalukossa ja virtojen päällekytkeminen saa napit toimimaan. Noo aina voidaan jossitella, että jos samalla hetkellä olisi virtalukkokin mennyt rikki tai avaimen tunnistus hajonnut ja avaimesta paristo loppunut, niin entäs sitten.. No näitä tilanteita varten pidän varapariston kaukosäätimeen hanskalokerossa... Tuli tonnariajoilta tämä opittua, kun tonnarissa VSS on erillisestä kaukosäätimen toiminnasta riippuvainen seikka, ja sitä tonnaria ei saa käyntiin ilman toimivaa kaukosäädintä.. toisin kuin 9-5:sen saa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Keskuslukituksen hätäavaus
Ilmeisesti auto oli lukittu takalukkoon asti, eli painettu kaksi kertaa lukitusnappia?
Takalukkomoodin voi ohjelmoida pois käytöstä, jollain ei tarvitse pelätä autoon sisälle juuttumista.
Takalukkomoodin voi ohjelmoida pois käytöstä, jollain ei tarvitse pelätä autoon sisälle juuttumista.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02