2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

leafhill kirjoitti:
To Maalis 23, 2023 04:18
Niinkuin täällä jo sanottiin, niin helpoimmalla pääsee kun on vaan hiljaa asiasta. Mulla ei ole ikinä katsastusmiehet huomanneet mitään tehoeroja siinä 20 metrin ajomatkan aikana. Tietysti jos erittäin tarkka ja tietävä katsastusmies on kyseessä niin voi erottaa garrett turbon mitsusta. Myös suurempi välijäähdytin herättää huomiota.

Myös itse katsastusasema vaikuttaa yleisesti asiaan. Joissain asemilla voidaan nipottaa kaikesta ja toisissa ei välitetä. Itsellä eräällä asemalla bongattiin heti isompi turbo ja välijäähdytin josta herra tokaisikin että "oot näköjään pistänyt isompaa turboa ja välijäähyä, mutta ei siinä mitään". Ei ollut seteleitä tai viinapulloja piilotettu :) .

Mutta mutta, suosittelen kyllä vaan olemaan hiljaa asiasta ja jos omatuntoa painaa niin vaihtaa ne Aeron jarrut. Muista sitten ettei 15' vanteet mahdu noiden Aeron jarrujen ja satuloiden kanssa.
Juuri näin, ja isompien jarrujenkin merkitys kyseenalainen, toki jos kaahaa jatkuvasti ja ajaa radalla niin ne on hyvät, mutta ei sen auton jarrutusmatka lisääntyneen tehon takia mihinkään pitene, saa vakiokoneellakin kelattua 200kmh vauhtia ja ihan samalla tapaa jotenkin pitää hidastaakin.

Toki reipas ajo lisääntynee tehon myötä mutta osaava kaveri ennakoi hidastustarpeet.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

Aika velho saa katsuri olla, jos erottaa 205L ja 235R koneet toisistaan katsastuksessa. Ei ainakaan mulla ole ollut koskaan katsurilla aikaa alkaa auton tehoja testailemaan. Ite varmaan vaihtaisin ne jarrut siinä vaiheessa kun pikkujarruissa alkaa olla palat/levyt loppu tai jotain muuta vikaa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Vastaa Viestiin