2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

Auto on siis 9-5 automaatti vuosimallia 2003 2.0t tällä hetkellä. Kertokaapas nyt fiksut saabigurut.Mitä kaikkea allekirjoittaneen pitää vaihtaa että saan inssille kelpaavan ajokin aeron B235R koneen myötä.
Joo voisin monien mielestä koittaa kepillä jäätä ja tarjota ajokkia uusine mootoreineen jos inssi olisi hyvällä tuulella ja
eikä alkaisi liiemmin peukaloruuvvia käyttämään ja kiristämään tietoa miksi auto on pirteä kuin peipponen.Eteen olen isommat 308mm jarrut hommannut.Ja taakse kuulemma 300mm jäähdytetyt tarviis viellä hommata.Siis laki vaatis.
Mutta kertokaapas mitä kaikkea muuta minun pitää väsätä jos haluan oikeasti siitä sen 2002 vuotisen aeron mukaisen auton tekniikaltaan mikä kuulemma vaaditaan B235R koneen vaihdon vuoksi.
Jarrut (kuulemma)pystyy softan kautta muuttamaan.Vai oonko ihan lepikossa??Toivottavasti en sentään kirjaimellisesti:)))
Kertokaa ihmeessä jos teille tulee mieleen muuta mitä pitäs/pitää laillisuuden nimissä homma.
Kiitos etukäteen asiallisista kommenteista.(mieluiten)

t.Jari "kossu"Koskimies
KOSSU Haminasta!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jos mä tekisin tuon muutoksen en kehuis ollenkaan mikä mylly siellä 2.0 muovinpalan alla on

muutoksiin en ota kantaa mitä tarvii :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mun mielestä 230 hv Aeroa on ollut 286 mm takalevyillä vai pitääkö vertailuautona käyttää tehokkainta Aeroa, eli 260hv jossa 300 mm jarrut takana. Mille tehoille ajattelit sen muutoskatsastaa?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

Kiitti ensinkin vastauksesta.
En aio kauheesti lisäillä siihen peruskaakkimäärään tehoja.
Suorsan Kimmon kanssa sitten lopullisesti päätetään kunhan siihen asti tullaan.
Hän teki aiempaan 2.0t autoon mihinkä tää nyt tulee viinasoftan viimeksikin.
Eli en haluu paljoa ylimääräisiä tehoja kun noillakin tällänen vanha pappa hyvin pääsee eteenpäin.

t.Jari
KOSSU Haminasta!
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

nalleolut kirjoitti:
Ke Maalis 15, 2023 15:02
jos mä tekisin tuon muutoksen en kehuis ollenkaan mikä mylly siellä 2.0 muovinpalan alla on

muutoksiin en ota kantaa mitä tarvii :mrgreen:
Kiitti viestistä.Niin se Kimmo Suorsakin mulle sanoi.Hän teki siihen 2.0t koneeseen viimeksi softan.En aio mitään
Hirveitä lisäyksiä niiden alkuperäisten hepojen päälle haluta.
Varmaan teidän "saabigurujen"neuvoista pitää ottaa vaari.Onhan siinä tietysti se promillen riski mutta
elämässähän pitää olla jännitystä:)

t.Jari "kossu"
Viimeksi muokannut Jari Koskimies, Ke Maalis 15, 2023 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KOSSU Haminasta!
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

mikan kirjoitti:
Ke Maalis 15, 2023 15:55
Mun mielestä 230 hv Aeroa on ollut 286 mm takalevyillä vai pitääkö vertailuautona käyttää tehokkainta Aeroa, eli 260hv jossa 300 mm jarrut takana. Mille tehoille ajattelit sen muutoskatsastaa?
Joku viestiketjuissa sanoi"faktana" että pitää olla ne 300mm välijäähyt takana.
KOSSU Haminasta!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jos karvalakki 2.0 :n saa koodattua aeron tehoille ni miksi vakio aeron tehoja tarttis lähteä muutoskatsastamaan???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

Kun ei ole ehjää 2.0t moottoria.
Ostin ton aeron moottorin Kaidelta jos tunnet.
Tosiaan pari 2.0 raatoa odottaa romikselle vientiä.
KOSSU Haminasta!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ilmaisinko itseni jotenkin oudosti..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

nalleolut kirjoitti:
Ke Maalis 15, 2023 16:38
jos karvalakki 2.0 :n saa koodattua aeron tehoille ni miksi vakio aeron tehoja tarttis lähteä muutoskatsastamaan???

Taisin käsittää väärin ton sun kysymyksesi.Olen luullut että kun vaihtaa pienemmän koneen tilalle isomman niin
pitäisi inssiltä lupaa pyytä.No se alkaa olla jo tiedossa etten mitään konttuurilla pyytele.Kaffea korkeintaan :lol:
KOSSU Haminasta!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ainakin raumalla on automaatti ei tarvii erikseen sitäkään kysellä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

nalleolut kirjoitti:
Ke Maalis 15, 2023 18:18
ainakin raumalla on automaatti ei tarvii erikseen sitäkään kysellä.
:P
:P
KOSSU Haminasta!
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, ahdetun koneen tehon lisääminen pitäisi lain mukaan aina muutoskatsastaa. Tässä tapauksessa yleensä riittää, että alusta ja jarrut ovat samanlaiset kuin tehokkaammassa mallissa. Aerossa oli isommat jarrut ja sport-alusta, joten sellaiset tarvitaan ja konttorille kun esittää merkkihuollon allekirjoittaman dokumentin, että nämä jutut ovat kuten Aerossa, niin muutoskatsastus pitäisi onnistua...

Vakio-aerokonetta ei tosin konttorilla huomata.mistään, kunhan ei venakopassa lue 2.3, vaan laittaa vanhan koneen 2.0 -kopan siihen, jos Aeron kopassa on tuo merkintä :twisted:

Eski
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Mun kopassa lukee turbo :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

Aa
Eski kirjoitti:
Ke Maalis 15, 2023 18:44
Jep, ahdetun koneen tehon lisääminen pitäisi lain mukaan aina muutoskatsastaa. Tässä tapauksessa yleensä riittää, että alusta ja jarrut ovat samanlaiset kuin tehokkaammassa mallissa. Aerossa oli isommat jarrut ja sport-alusta, joten sellaiset tarvitaan ja konttorille kun esittää merkkihuollon allekirjoittaman dokumentin, että nämä jutut ovat kuten Aerossa, niin muutoskatsastus pitäisi onnistua...

Vakio-aerokonetta ei tosin konttorilla huomata.mistään, kunhan ei venakopassa lue 2.3, vaan laittaa vanhan koneen 2.0 -kopan siihen, jos Aeron kopassa on tuo merkintä :twisted:

Eski
KOSSU Haminasta!
Vastaa Viestiin