Ja mulla Saab Ecopower.
2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
- Paikkakunta: Hamina
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
KOSSU Haminasta!
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
Taiskin olla B234 -koneessa tuo maaginen 2.3
Eski
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
- Paikkakunta: Hamina
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
KOSSU Haminasta!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
- Paikkakunta: Hamina
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
En tiedä mihin yksi viestini katosi.No varman sinn mihin päivä ei paista
Kirjoitin siis etten ole tota B235R konetta laisinkaan muutoskatsastaa vaan oletin että kun sen laittaa 2.0t tilalle
niin siihen tarvitsee jotain asioita konttorilla lakien muka muutella.No sen olen jo pättänyt etten huutele siellä
tilavuuksista ynnä muista mihin homma kaatus.Minulla on muuten ""vain" Garrettin turbo.Tollasilla teksteillä.
M53 .53 16 055.En tiedä saako noista mitään tolkua.Koita lähettää kännyllä kuvan.Sanoin vaan ton siksi että riittääkö tossa turbossa(tehdaskunnostettu)Puhti tohon koneeseen.Koitan sen föönin kuvan loihtia kohta sulle jos osaan
KOSSU Haminasta!
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
Ihan turhaan siellä konttorilla teet mitään rekisteröintihommia jos oli pellin alla mikä vaan t7 kone millä vaan tehoilla. Katsuri ei sitä tiedä onko siellä mitsu vai garret ja onko otettu 150hv vakioteho ulos vai onko 300hp virisofta. 300hp yli kun mennään niin joutuu turboa vaihtamaan sen näköseen etanaan että tarkempi katsuri saattaa miettiä mikäs on homman nimi.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
- Paikkakunta: Hamina
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
Kiitoksia sulle hyvistä ja erittäin asiallisista kommenteista.On tullut sellaistakin että"hanki elämä".Varmaan kysyin tyypin mielestä liian vaikeita tai tyhmiä kysymyksiä.Veikkaan että liian tyhmiä itseni tuntien.
KOSSU Haminasta!
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
^herra ehkä katsellut T7'ja aiemmin
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
- Paikkakunta: Hamina
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
- Paikkakunta: Hamina
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
Audiojack kirjoitti: ↑Pe Maalis 17, 2023 18:58Kyl katsastusmies aikoinaan huomasi meidän femmasta että oli TD04 vaihdettu GT17:n tilalle Mutta antoi asian olla.
Mulla ei taida olla ainakaan noita murheita
Tällä hetkellä on tulossa Garrett 15.Tehdaskunnostettu aparaatti.
Tietäjät vois kertoa( naurunhekotuksen)lomassa että tekeekö tolla turbolla B235R aparaatissa yleensä mitään.
Kaipa se ainakin jotain hönkii mäntien iloksi sisälle.
Hommasin sen vanhan samanlaisen lauenneen tilalle.No uuteen moottoriin laitan öljynpainemittarin
jospa sillä öljynpaineiden seurannalla voisi seurata ettei ainakaan niin helposti
mylly hajois öljyjen huonon kierron vuoksi.Kaikenlaisia vinkkejä otetaan vastaan.
KOSSU Haminasta!
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
Mistä hemmetistä se sen tajusi kun ei itsekään meinaa paikallaan erottaa kumpi siellä nököttää vai vaklasiko tekstin jostain alakautta?
Jonkinsortin harrastaja kyllä ollut, keskiverto katsuri ei tajua näissä katsoa edes takahelmoja tai tutkia takapuslia.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
Vaihtelee suuresti, pariin kertaan Saabit kyllä saanut hyvinkin tarkkaan katsottua, melkein kylmä hiki nousi kun näki sitä alustaa ronkkimassa.keskiverto katsuri ei tajua näissä katsoa edes takahelmoja tai tutkia takapuslia.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
Niinkuin täällä jo sanottiin, niin helpoimmalla pääsee kun on vaan hiljaa asiasta. Mulla ei ole ikinä katsastusmiehet huomanneet mitään tehoeroja siinä 20 metrin ajomatkan aikana. Tietysti jos erittäin tarkka ja tietävä katsastusmies on kyseessä niin voi erottaa garrett turbon mitsusta. Myös suurempi välijäähdytin herättää huomiota.
Myös itse katsastusasema vaikuttaa yleisesti asiaan. Joissain asemilla voidaan nipottaa kaikesta ja toisissa ei välitetä. Itsellä eräällä asemalla bongattiin heti isompi turbo ja välijäähdytin josta herra tokaisikin että "oot näköjään pistänyt isompaa turboa ja välijäähyä, mutta ei siinä mitään". Ei ollut seteleitä tai viinapulloja piilotettu .
Mutta mutta, suosittelen kyllä vaan olemaan hiljaa asiasta ja jos omatuntoa painaa niin vaihtaa ne Aeron jarrut. Muista sitten ettei 15' vanteet mahdu noiden Aeron jarrujen ja satuloiden kanssa.
Myös itse katsastusasema vaikuttaa yleisesti asiaan. Joissain asemilla voidaan nipottaa kaikesta ja toisissa ei välitetä. Itsellä eräällä asemalla bongattiin heti isompi turbo ja välijäähdytin josta herra tokaisikin että "oot näköjään pistänyt isompaa turboa ja välijäähyä, mutta ei siinä mitään". Ei ollut seteleitä tai viinapulloja piilotettu .
Mutta mutta, suosittelen kyllä vaan olemaan hiljaa asiasta ja jos omatuntoa painaa niin vaihtaa ne Aeron jarrut. Muista sitten ettei 15' vanteet mahdu noiden Aeron jarrujen ja satuloiden kanssa.
Saab 9-5 Aero -00, 350hv
viewtopic.php?f=29&t=192470
viewtopic.php?f=29&t=192470
Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.
Lisään vielä sen, että tuon 2.3T alaväännöllä ajaminen on erittäin miellyttävää. 210hv softalla automaatti erittäin alavääntöinen, ryömii mukavasti ja ampaisee hyvin liikkeelle.
Saab 9-5 Aero -00, 350hv
viewtopic.php?f=29&t=192470
viewtopic.php?f=29&t=192470