2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

nalleolut kirjoitti:
Ke Maalis 15, 2023 18:51
Mun kopassa lukee turbo :mrgreen:
Ja mulla Saab Ecopower. :facepalm_man:
KOSSU Haminasta!
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Taiskin olla B234 -koneessa tuo maaginen 2.3 :mrgreen:

Eski
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

:heart_eyes:
KOSSU Haminasta!
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

nalleolut kirjoitti:
Ke Maalis 15, 2023 16:38
jos karvalakki 2.0 :n saa koodattua aeron tehoille ni miksi vakio aeron tehoja tarttis lähteä muutoskatsastamaan???
En tiedä mihin yksi viestini katosi.No varman sinn mihin päivä ei paista :lol:
Kirjoitin siis etten ole tota B235R konetta laisinkaan muutoskatsastaa vaan oletin että kun sen laittaa 2.0t tilalle
niin siihen tarvitsee jotain asioita konttorilla lakien muka muutella.No sen olen jo pättänyt etten huutele siellä
tilavuuksista ynnä muista mihin homma kaatus.Minulla on muuten ""vain" Garrettin turbo.Tollasilla teksteillä.
M53 .53 16 055.En tiedä saako noista mitään tolkua.Koita lähettää kännyllä kuvan.Sanoin vaan ton siksi että riittääkö tossa turbossa(tehdaskunnostettu)Puhti tohon koneeseen.Koitan sen föönin kuvan loihtia kohta sulle jos osaan :mrgreen:
KOSSU Haminasta!
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Ihan turhaan siellä konttorilla teet mitään rekisteröintihommia jos oli pellin alla mikä vaan t7 kone millä vaan tehoilla. Katsuri ei sitä tiedä onko siellä mitsu vai garret ja onko otettu 150hv vakioteho ulos vai onko 300hp virisofta. 300hp yli kun mennään niin joutuu turboa vaihtamaan sen näköseen etanaan että tarkempi katsuri saattaa miettiä mikäs on homman nimi.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

Kiitoksia sulle hyvistä ja erittäin asiallisista kommenteista.On tullut sellaistakin että"hanki elämä".Varmaan kysyin tyypin mielestä liian vaikeita tai tyhmiä kysymyksiä.Veikkaan että liian tyhmiä itseni tuntien. :lol: :lol:
KOSSU Haminasta!
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Bapsu kirjoitti:
To Maalis 16, 2023 17:57
Katsuri ei sitä tiedä onko siellä mitsu vai garret ja onko otettu 150hv vakioteho ulos vai onko 300hp virisofta.
Kyl katsastusmies aikoinaan huomasi meidän femmasta että oli TD04 vaihdettu GT17:n tilalle :D Mutta antoi asian olla.
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja torque »

^herra ehkä katsellut T7'ja aiemmin :)
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

Varmaankin joskus 8O
KOSSU Haminasta!
Jari Koskimies
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Elo 12, 2021 23:16
Paikkakunta: Hamina

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Jari Koskimies »

Audiojack kirjoitti:
Pe Maalis 17, 2023 18:58
Bapsu kirjoitti:
To Maalis 16, 2023 17:57
Katsuri ei sitä tiedä onko siellä mitsu vai garret ja onko otettu 150hv vakioteho ulos vai onko 300hp virisofta.
Kyl katsastusmies aikoinaan huomasi meidän femmasta että oli TD04 vaihdettu GT17:n tilalle :D Mutta antoi asian olla.

Mulla ei taida olla ainakaan noita murheita :lol:
Tällä hetkellä on tulossa Garrett 15.Tehdaskunnostettu aparaatti.
Tietäjät vois kertoa( naurunhekotuksen)lomassa että tekeekö tolla turbolla B235R aparaatissa yleensä mitään.
Kaipa se ainakin jotain hönkii mäntien iloksi sisälle.
Hommasin sen vanhan samanlaisen lauenneen tilalle.No uuteen moottoriin laitan öljynpainemittarin
jospa sillä öljynpaineiden seurannalla voisi seurata ettei ainakaan niin helposti
mylly hajois öljyjen huonon kierron vuoksi.Kaikenlaisia vinkkejä otetaan vastaan. :roll:
KOSSU Haminasta!
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Audiojack kirjoitti:
Pe Maalis 17, 2023 18:58
Bapsu kirjoitti:
To Maalis 16, 2023 17:57
Katsuri ei sitä tiedä onko siellä mitsu vai garret ja onko otettu 150hv vakioteho ulos vai onko 300hp virisofta.
Kyl katsastusmies aikoinaan huomasi meidän femmasta että oli TD04 vaihdettu GT17:n tilalle :D Mutta antoi asian olla.
Mistä hemmetistä se sen tajusi kun ei itsekään meinaa paikallaan erottaa kumpi siellä nököttää vai vaklasiko tekstin jostain alakautta? :D

Jonkinsortin harrastaja kyllä ollut, keskiverto katsuri ei tajua näissä katsoa edes takahelmoja tai tutkia takapuslia.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Bapsu kirjoitti:
La Maalis 18, 2023 15:01
Jonkinsortin harrastaja kyllä ollut, keskiverto katsuri ei tajua näissä katsoa edes takahelmoja tai tutkia takapuslia.
Juu myönnettäköön, :saab: miehiä Lempäälän Autokatsastuksessa useampikin.
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja torque »

keskiverto katsuri ei tajua näissä katsoa edes takahelmoja tai tutkia takapuslia.
Vaihtelee suuresti, pariin kertaan Saabit kyllä saanut hyvinkin tarkkaan katsottua, melkein kylmä hiki nousi kun näki sitä alustaa ronkkimassa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
leafhill
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Syys 20, 2022 21:38

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja leafhill »

Niinkuin täällä jo sanottiin, niin helpoimmalla pääsee kun on vaan hiljaa asiasta. Mulla ei ole ikinä katsastusmiehet huomanneet mitään tehoeroja siinä 20 metrin ajomatkan aikana. Tietysti jos erittäin tarkka ja tietävä katsastusmies on kyseessä niin voi erottaa garrett turbon mitsusta. Myös suurempi välijäähdytin herättää huomiota.

Myös itse katsastusasema vaikuttaa yleisesti asiaan. Joissain asemilla voidaan nipottaa kaikesta ja toisissa ei välitetä. Itsellä eräällä asemalla bongattiin heti isompi turbo ja välijäähdytin josta herra tokaisikin että "oot näköjään pistänyt isompaa turboa ja välijäähyä, mutta ei siinä mitään". Ei ollut seteleitä tai viinapulloja piilotettu :) .

Mutta mutta, suosittelen kyllä vaan olemaan hiljaa asiasta ja jos omatuntoa painaa niin vaihtaa ne Aeron jarrut. Muista sitten ettei 15' vanteet mahdu noiden Aeron jarrujen ja satuloiden kanssa.
Saab 9-5 Aero -00, 350hv
viewtopic.php?f=29&t=192470
Avatar
leafhill
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Syys 20, 2022 21:38

Re: 2.0t koneen vaihto 2.3T aeron B235R myllyyn.

Viesti Kirjoittaja leafhill »

Lisään vielä sen, että tuon 2.3T alaväännöllä ajaminen on erittäin miellyttävää. 210hv softalla automaatti erittäin alavääntöinen, ryömii mukavasti ja ampaisee hyvin liikkeelle. :)
Saab 9-5 Aero -00, 350hv
viewtopic.php?f=29&t=192470
Vastaa Viestiin