9-5 ei ahda ja p1300
9-5 ei ahda ja p1300
Meno takkuaa kädet kyynärpäitä myöten paskassa ja oma tietämys loppu.
Potilaana 2005 9-5 2.3t aut. Mitsun td04 + 600dekat + p-pumppu aikoinaan vaihdettu walbbron 255.
Olisi pitänyt olla edes tyytyväinen aiempaan tilanteeseen kun epäilin viallista maffi kun mair jäi 1000-1100 mreg ollessa 1250 ja pinl oli 1900.
Muutaman kerran ryki manuaali puolella kiihdyttäessä täyskaasulla. Antoi vikakoodia p1300
Meno tasaantui muutamaksia päiväksi ja nyt saatiin samaa vikakoodi ainakun kierrokset kierrätti 5000rpm ja vasta silloin aloitti röpeltämisen ja sytytti vilkkuvan moottorivalon. Vikakoodina edelleen tuo p1300.
Sitten alkoi meno hiipua vieläkin reilummin. Nyt ahtaa enää pinl 1300 korkeintaa riippumatta oikean jalan asennosta ja mair nousee korkeintaan n. 650 mreg noustessa 1250 asti edelleen. Ei kierrä yli 5000rpm
Kokeiltu tulpata R letku mankkuvenalta. Ei vaikutusta
Irrotettu W letku mankkuvenalta. Ei vaikutusta.
Kokeiltu toisella Ilmamäärämittarilla. Ei vaikutusta.
Katsottu alipaine letkuja ja korjattu yksi murtunut letku. Ei vaikutusta. Uusin kaikki letkut kokonaan myöhemmin.
Mankkuvena irroitettu ja puhalleltu ja imetty eri liitännöistä. R puhaltamalla ei ilma liiku. Imemällä kalvo sisällä liikkuu kun tulppaa sähköliittimen sormella, muutoin fuskaa sieltä liittimestä. W puhaltamalla ja imellä ilmaliikkuu C ja päinvastoin. Kuuluuko toimia näin?
Ilmanputsari tarkistettu, ehja oli. Vaihdan kokonaan uuden kun käyn hakemassa.
Putkistoa kävin näyttämässä pakoputkihuollossa ja siellä olivat sitä mieltä, että ei olisi tukossa kun ottaa paikallaa hyvin kierroksia vaikka vedossa onkin tukkoisen oloinen. Täällä ollut foorumilla muutamia hieman vastaavilla oireilla, joissa putki ollut tukossa.
Autossa on tosiaan open sid ja ymmärän jotain arvoista mutta en tiedä mitä kaikkien kuuluisi näyttää ja mitä mahdollisesri kertovat viasta.
Potilaana 2005 9-5 2.3t aut. Mitsun td04 + 600dekat + p-pumppu aikoinaan vaihdettu walbbron 255.
Olisi pitänyt olla edes tyytyväinen aiempaan tilanteeseen kun epäilin viallista maffi kun mair jäi 1000-1100 mreg ollessa 1250 ja pinl oli 1900.
Muutaman kerran ryki manuaali puolella kiihdyttäessä täyskaasulla. Antoi vikakoodia p1300
Meno tasaantui muutamaksia päiväksi ja nyt saatiin samaa vikakoodi ainakun kierrokset kierrätti 5000rpm ja vasta silloin aloitti röpeltämisen ja sytytti vilkkuvan moottorivalon. Vikakoodina edelleen tuo p1300.
Sitten alkoi meno hiipua vieläkin reilummin. Nyt ahtaa enää pinl 1300 korkeintaa riippumatta oikean jalan asennosta ja mair nousee korkeintaan n. 650 mreg noustessa 1250 asti edelleen. Ei kierrä yli 5000rpm
Kokeiltu tulpata R letku mankkuvenalta. Ei vaikutusta
Irrotettu W letku mankkuvenalta. Ei vaikutusta.
Kokeiltu toisella Ilmamäärämittarilla. Ei vaikutusta.
Katsottu alipaine letkuja ja korjattu yksi murtunut letku. Ei vaikutusta. Uusin kaikki letkut kokonaan myöhemmin.
Mankkuvena irroitettu ja puhalleltu ja imetty eri liitännöistä. R puhaltamalla ei ilma liiku. Imemällä kalvo sisällä liikkuu kun tulppaa sähköliittimen sormella, muutoin fuskaa sieltä liittimestä. W puhaltamalla ja imellä ilmaliikkuu C ja päinvastoin. Kuuluuko toimia näin?
Ilmanputsari tarkistettu, ehja oli. Vaihdan kokonaan uuden kun käyn hakemassa.
Putkistoa kävin näyttämässä pakoputkihuollossa ja siellä olivat sitä mieltä, että ei olisi tukossa kun ottaa paikallaa hyvin kierroksia vaikka vedossa onkin tukkoisen oloinen. Täällä ollut foorumilla muutamia hieman vastaavilla oireilla, joissa putki ollut tukossa.
Autossa on tosiaan open sid ja ymmärän jotain arvoista mutta en tiedä mitä kaikkien kuuluisi näyttää ja mitä mahdollisesri kertovat viasta.
9-3 ttid +200hp -08
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
Re: 9-5 ei ahda ja p1300
Onko polttoainetta yli puolitankkia? Onko viinaa vai bensaa tankissa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 ei ahda ja p1300
Tappelin ainanaan vastaavan ongelman kanssa, ja syyksi paljastui päreinä oleva katti.
Toisella kertaa eri autossa lievempänä sama ongelma, siinä tarvike takapöntössä rojut sekaisin ja jarrutti pakokaasun virtausta.
Toisella kertaa eri autossa lievempänä sama ongelma, siinä tarvike takapöntössä rojut sekaisin ja jarrutti pakokaasun virtausta.
Re: 9-5 ei ahda ja p1300
Kerryttääkö nakuja sylinteteihin (Knk)?
Viallinen sytytyskasetti voi kertoa Trionicille, että nyt nakuttaa, sitten Trionic tiputtaa ahtoja.
Mulla oli aikoinaan tuollainen ongelma, vikakoodia siitä ei kyllä tullut.
Edit: MiFi-arvot kannattaa myös tarkistaa, löytyy yleensä opensidin moodista nolla. Tuolla juttua opensidin koodeista:
viewtopic.php?f=16&t=87456
Viimeksi muokannut Termos, Ke Touko 24, 2023 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 ei ahda ja p1300
Joo, omasta 9-3:sta piti tyhjentää 2. katti, kun oli sisuskalut ihan romuna. Onhan näitä nähty.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 ei ahda ja p1300
KnC1-4 kaikki alle 10 nuohan nollaantuvat kun vikakoodin nollaa. Mis1-4 alle 5 normaaliajossa. Sitten kun kierrättää ylös 4500rpm mihin hyytyy nyt jo meno niin alkaa Mis1-4 nousta nopeasti ja sytyttää välkkyvän moottori valon mikä sammuu hetken päästä.Termos kirjoitti: ↑Ke Touko 24, 2023 20:34Kerryttääkö nakuja sylinteteihin (Knk)?
Viallinen sytytyskasetti voi kertoa Trionicille, että nyt nakuttaa, sitten Trionic tiputtaa ahtoja.
Mulla oli aikoinaan tuollainen ongelma, vikakoodia siitä ei kyllä tullut.
Edit: MiFi-arvot kannattaa myös tarkistaa, löytyy yleensä opensidin moodista nolla. Tuolla juttua opensidin koodeista:
viewtopic.php?f=16&t=87456
Miten sinulla oireili? Ottiko kuitenkin kierroksia paikallaa kierrättäessä?
Kiertikö normaalisti paikallaan? Miten oireili? Välipönttö on vaihettu uuteen noin pari vuotta sitten. Miten oot tuon putken tukkoisuuden saannut selville? Ainut keino lienee putki irti turbolta ja testaamaan alkaako ahtaa?
Aiemmin oli bensaa ja viinaa tankkasin tankin aivan täyteen Nyt jäljellä varttitankki. E85. näyttää 741
9-3 ttid +200hp -08
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
Re: 9-5 ei ahda ja p1300
Tapaus katti tukossa: meno nuhaista kierroksista riippumatta. Mair ei seurannut mreq. 5000 rpm kaasu pohjassa, niin vilkkuva vikavalo ja P1300 vikakoodi. Paikallaan kierrättäessä ei tainnut huomata mitään erikoista.Mikkooo kirjoitti: ↑To Touko 25, 2023 00:12
Miten sinulla oireili? Ottiko kuitenkin kierroksia paikallaa kierrättäessä?
Kiertikö normaalisti paikallaan? Miten oireili? Välipönttö on vaihettu uuteen noin pari vuotta sitten. Miten oot tuon putken tukkoisuuden saannut selville? Ainut keino lienee putki irti turbolta ja testaamaan alkaako ahtaa?
Takapönttö tukossa: Aika liki samat oireet. Meno ei vain ollut yhtä tukkoista ja satunnaisesti P1300 isoilla kierroksilla kaasu pohjassa.
Ajoin katin rälläkällä irti, kun kaikki muu oli jo käyty läpi. Takapöntön osalta en muista, taisin senkin ottaa irti ja teurastaa. Oli jo päälle päinkin aika huonon näköinen.
Re: 9-5 ei ahda ja p1300
Se on otettava putki irti turbolta ja kokeilla ahtaako. Käyn ruiskii tänään jo pultteihin vähän irrotusöljyy ja toivon että lähtis huomeen suht helpolla auki.raimsshi kirjoitti: ↑To Touko 25, 2023 06:35Tapaus katti tukossa: meno nuhaista kierroksista riippumatta. Mair ei seurannut mreq. 5000 rpm kaasu pohjassa, niin vilkkuva vikavalo ja P1300 vikakoodi. Paikallaan kierrättäessä ei tainnut huomata mitään erikoista.Mikkooo kirjoitti: ↑To Touko 25, 2023 00:12
Miten sinulla oireili? Ottiko kuitenkin kierroksia paikallaa kierrättäessä?
Kiertikö normaalisti paikallaan? Miten oireili? Välipönttö on vaihettu uuteen noin pari vuotta sitten. Miten oot tuon putken tukkoisuuden saannut selville? Ainut keino lienee putki irti turbolta ja testaamaan alkaako ahtaa?
Takapönttö tukossa: Aika liki samat oireet. Meno ei vain ollut yhtä tukkoista ja satunnaisesti P1300 isoilla kierroksilla kaasu pohjassa.
Ajoin katin rälläkällä irti, kun kaikki muu oli jo käyty läpi. Takapöntön osalta en muista, taisin senkin ottaa irti ja teurastaa. Oli jo päälle päinkin aika huonon näköinen.
9-3 ttid +200hp -08
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
Re: 9-5 ei ahda ja p1300
Syy löytyi oli prekatti aivan silppuna putkessa ja tukki ilman läpipääsyn. Nyt ahtaa iloisest 1.1bar ja kyyti maistuu
9-3 ttid +200hp -08
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
9-5 -08"Rödatroll"viewtopic.php?f=29&t=143477&hilit=r%C3%B6datroll
9-5 2.3t aut. Td04 + 600cc dekat...
-
- "Viggen"
- Viestit: 602
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-5 ei ahda ja p1300
Tukkosiin pönttöihin helpohko seulontamalli jos vaan auton alle pääsee. Putki kuumenee nopsaan todella kuumaksi ennen tukkoista pönttöä ja pöntön jälkeen putki jatkuu huomattavasti viileämpänä.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: 9-5 ei ahda ja p1300
Hieno juttu että vika selvisi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01