Kylmästartti ongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
atkoponen
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 07:33

Kylmästartti ongelma

Viesti Kirjoittaja atkoponen »

Alkaa keinot loppua. 9-5 2,3 vm 01 käynnistyy kylmänä todella huonosti. Käy hetken "vajailla" pytyillä. Sitten toimii ok. Lämpinä käynnistyy normaalisti. Tech 2 ei näyttänyt yhtään vikakoodia moottorille. Vaihdettu sytkäkasetti alkuperäiseen uuteen. Tulpat vaihdettu kirjan mukaisesti. Vanhat tulpat siistit, eli ei viitteitä vuodoista. Alipaineletkut kaasuläpän ympärille uusittu. Alipaineletku oli poikki kaasuläpän kyljestä, mutta uusimalla vika ei korjaantunut. Onko vinkkejä?
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Kylmästartti ongelma

Viesti Kirjoittaja Julle »

Häviääkö jäähynestettä?
9-5 Aero - 00
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kylmästartti ongelma

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Alipaineletku ollut poikki niin seos on väärä. Järjestelmä kompensoinut sitä ja nyt ehjällä letkulla seos on väärä. Nollaa ensimmäiseksi ecu ja sen sopeutukset käyttämällä joko ecun sulake irti, tai ottamalla akunkenkä irti navasta hetkeksi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
atkoponen
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 07:33

Re: Kylmästartti ongelma

Viesti Kirjoittaja atkoponen »

Kiitos vinkistä. Käytin ecun molemmat sulakkeet irti mutta ongelma ei poistunut. Edelleen köhii kylmäkäynnistys. Pitääkö kuitenkin ecu ohjelmoida uudelleen, tai buutata Tech'illä?

Onko lisää vinkkejä? todettakoon vielä, että nesteitä ei häviä...
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kylmästartti ongelma

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kävitkö ajamassa vai tuliko köhiminen heti resetin jälkeen?

Onko auto vakio bensiini, vai muutettu etanolilla?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
atkoponen
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 07:33

Re: Kylmästartti ongelma

Viesti Kirjoittaja atkoponen »

Köhi buuttauksen jälkeen, ajoin lämpimäksi ja yön seisomisen jälkeen köhinä ennallaan. Vakio bensa.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kylmästartti ongelma

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tarkista kaikki pienet alipaineletkut. Yksi lähtee sieltä kaasuläpältä ja menee rintapellissä olevaan mankkuvenaan repsikan puolelta autoa. Kuljettajan puolelta autoa mankkuvenalta menee alipaineletku imusarjaan, ja auton keulan puolelta pitkä letku bypass venttiilille.

Polttoaineenpaineensäätimen alipaineletku myös tarkistukseen, se löytyy suutintukin päästä.

Kaasuläppäkotelon ja venttiilikopan välissä on takaiakiventtiili, joka yleensä katkeaa juuresta. Letku menee venttiilikopalle.

Ilmamassamittarin jälkeen metallinen imuputki "kobra" siihen keskelle menee yksi letku myös.

Polttoaineen sekaan kannattaa laittaa suuttimien puhdistusaine ja koittaa onko sillä vaikutusta. Kaikki edulliset ja helpot kohteen näin ensimmäiseksi.

Sitten jossain välissä jos em. toimet eivät auta, niin puristuspaineiden mittaus. Näissä on venttiilivikoja esiintynyt, joka näkyy kylmästarttiongelmina.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin