Selviää siitäkin notta suhiseeko jossain.9-5 Never Forget kirjoitti: ↑La Heinä 22, 2023 18:27Tallista ei löydy ohivuotomittaria, mutta puristuspainemittari olisi. Antaisiko se viitteen mahdollisesta ongelmasta, jota lähteä tutkimaan sitten tarkemmin ohivirtausten osalta? Vai onko mahdollista, että puristuspaineet olisivat kunnossa, mutta ohivirtausta silti tapahtuisi? Oletuksella siis, että ohivirtausta ei ole kaikissa pytyissä ja sen vuoksi puristuspainemittarin rulokset eivät nostaisi varoituslippua pystyyn.jooseppi78 kirjoitti: ↑Pe Heinä 21, 2023 14:20Auttasko jos käyttäs ohivuotomittauksessa? Selviäiskö sillä notta karkaako paineet vääriin paikkoihin?
Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
-
- "Viggen"
- Viestit: 600
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
Ja jos ei ole kunnossa niin "CEL" valo alkaa huomautteleemaan.tää olikin -07 huohotuksella jo, en ole siitä systeemistä ihan varma miten ne kaasut kiertelee, mutta takaiskut on syytä olla kunnossa ehdottomasti.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
Ja sehän näkyy ihan sieltä "painesäiilön" neste tasosta jos sitä ainetta katoaa liikaa lyhyessä ajassa.Kyllä valkoinen savu yleensä tähän asti on tarkoittanut jäähdytysnesteen palamista.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
Hyvä info sieltä, muistan lukeneeni täältä jostain noista Mitsu vs. Garrett eroista, vaan toistaseksi tässä pikkusaabissa Garretti toimii yhä, vaan sillä on "vain" alle 150 tkm takana. Kyllä hieman huoli jos tän viirufemman Garretti luovuttaa, mitä tilalle.Viirufemmojen lyhytkaulaisen Mitsun voi myös asentaa 2005 ja vanhempiin femmoihin, vaatii pientä muokkausta alkuperäisen kobran yläkiinnikkeeseen.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
Mitsu tilalle, tietenkin . Joko pitkäkaulainen nykyisellä kobralla, tai lyhytkaulainen sillä suurimmalla kärsällä. Hinta ratkaisee, ei siitä isosta kärsästä kannata lisää maksaa, ellei lyhytkaulainen ahdin ole edullisin vaihtoehto. Tai vaikka olisikin, niin se nykyinen kärsäkin kelpaa, kuten todettua.torque kirjoitti: ↑Su Heinä 23, 2023 22:13Hyvä info sieltä, muistan lukeneeni täältä jostain noista Mitsu vs. Garrett eroista, vaan toistaseksi tässä pikkusaabissa Garretti toimii yhä, vaan sillä on "vain" alle 150 tkm takana. Kyllä hieman huoli jos tän viirufemman Garretti luovuttaa, mitä tilalle.
Mutta joo, kyllähän se orig. Garrett on hyvä vaihtoehto, jos ei kaipaa lisää puhtia. Mitsu ilman softapäivitystä 2,0l -koneessa voi olla aika ennakoivaa ajoa vaativa kombo
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 09:51
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
Olikos Saabissakin samat kuviot puristuksien tutkimiseen kuin muissakin pirsse8ssä? Eli tulpat pois, ja bensapumpun sulake irti?
Muihin "tutkintahaaroihin" liittyen, niin jäähynesteen pinta ei ole paisuntasäiliöstä laskenut, tosin montaakaan kilsaa ei ole vielä takana sabutuksrn alettua.
Muihin "tutkintahaaroihin" liittyen, niin jäähynesteen pinta ei ole paisuntasäiliöstä laskenut, tosin montaakaan kilsaa ei ole vielä takana sabutuksrn alettua.
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
aivan. Tuollainen käsitys tullut täällä kun noita juttuja lukenut, Vaan kyllähän kunnossa oleva Garretti&RE85 ja joku stage, saa kelvata, vanhoja romuja nää kuitenkin on.Mitsu ilman softapäivitystä 2,0l -koneessa voi olla aika ennakoivaa ajoa vaativa kombo
Nykyinen viirufemma"murisee kuin karhu". (ja joo pakosarja yhä ehjä, tietääkseni)
Vollel'l viisimukisena, hieman toisenlainen pakoäänen sävy, vaan ei ole oikein intoa sillä huristella huvikseen.
Viimeksi muokannut torque, Ti Heinä 25, 2023 20:26. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
Minä nyppäisin suuttimien piuhat irti tai sammuttasin auton nykäsemällä sen bensapumpun sulakkeen pois. Ihan vaan sillä, ettei se vähäkään bensa menisi palamattomana puristuspainemittariin tai katalasaattoriin ruttuja mitatessa.9-5 Never Forget kirjoitti: ↑Ti Heinä 25, 2023 15:06Olikos Saabissakin samat kuviot puristuksien tutkimiseen kuin muissakin pirsse8ssä? Eli tulpat pois, ja bensapumpun sulake irti?
En tiedä onko tuolla määrällä oikeasti mitään merkitystä, mutta noin tekisin itse.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 09:51
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
Puristuksia löytyi 13 baria joka pytyssä. Mutta jokaisesta paine näytti heti myös laskevan. Liekö merkki ohivuodosta, tai sitten johtui puristusmittarista kun ei saanut paria kierrosta enempää kiinni, oli niin ruokoset kierteet tulpanrei'issä. (Tulppien vaihdosta huoltokirjan mukaan n. viisi vuotta ja 150tkm, vaikka vuosittain ollut ns. merkkihuollossa). Koitin kierteitä putsaillakin ja tulpat itsessään kohtuu kevyesti sitten kiertyivätkin kiinnii, mutta kumiletkusta kääntäen puristusmittari meni sen pari kierrosta vain.
Ja onko vinkkejä, millä ne letkut sais irti öljyloukusta? Vaikka kuinka koitti ujuttaa talttapäämeisseliä yms. yläpuolen painonappiin ja alapuolelta sormella tai toisella ruuvarilla, niin ei millään lähde mikään irti. (Ainakin se turbon cobralle menevän putken venttiili päästi ilman molempiin suuntiin.)
Ja onko vinkkejä, millä ne letkut sais irti öljyloukusta? Vaikka kuinka koitti ujuttaa talttapäämeisseliä yms. yläpuolen painonappiin ja alapuolelta sormella tai toisella ruuvarilla, niin ei millään lähde mikään irti. (Ainakin se turbon cobralle menevän putken venttiili päästi ilman molempiin suuntiin.)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 09:51
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
Letkut / putket sai lopulta irti, kun rälläköin vanhat siirtoleukapihdit sopivan kapeiksi ja niillä sai sitten painettua lukitusnapit pohjaan molemmin puolin liittimiä.
Nyt pitäisi vielä keksiä, millä öljyloukun saisi ujutettua pois moottoritilasta. Lähteäkö irrottaan laturia ja hihnan kiristintä, vaiko pakoputken ruostuneita ruuveja irrotteleen.
Nyt pitäisi vielä keksiä, millä öljyloukun saisi ujutettua pois moottoritilasta. Lähteäkö irrottaan laturia ja hihnan kiristintä, vaiko pakoputken ruostuneita ruuveja irrotteleen.
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
Copralle menevän kovamuovisen putken takaiskuventtiilin kuuluukin päästää jonkun verran molempiin suuntiin.Omassani oli keskellä pieni reikä joka kuulemma kuuluukin olla siinä...Enpä tiedä mitä sillä haetaan..Miksi yleensäkin ohi ilmamäärämittarin päästetään koneeseen ilmaa..
-Arska-
-Arska-
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 09:51
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
Päivityksenä omiin tämän ketjun viesteihin.
Valkeaa kitkerää paksua savua ei ole näkynyt sen koommin, kun imaisin "ylimääräiset" lootaöljyt pois. Sattumaa vai ei, mysteeriksi taitaa jäädä.
Öljyloukku tuli lopulta ulos laturin ja imusarjan välistä, alapää edellä. Ostin PCS:ltä uuden ja venttililliset putket, kannattaa mallata ennen asennusta "pöydällä"; miten hyvin putket menee paikoilleen. Mulla ei mennyt millään keskimmäinen putki uuteen loukkuun. Vanha putki meni, samoin uusi putki vanhaan loukkuun. Ei auttanut muu, kuin hioa keskimäistä loukun nysää paikoillaan koneen kyljessä, ei ollut kivaa puuhaa se.
Valkeaa kitkerää paksua savua ei ole näkynyt sen koommin, kun imaisin "ylimääräiset" lootaöljyt pois. Sattumaa vai ei, mysteeriksi taitaa jäädä.
Öljyloukku tuli lopulta ulos laturin ja imusarjan välistä, alapää edellä. Ostin PCS:ltä uuden ja venttililliset putket, kannattaa mallata ennen asennusta "pöydällä"; miten hyvin putket menee paikoilleen. Mulla ei mennyt millään keskimmäinen putki uuteen loukkuun. Vanha putki meni, samoin uusi putki vanhaan loukkuun. Ei auttanut muu, kuin hioa keskimäistä loukun nysää paikoillaan koneen kyljessä, ei ollut kivaa puuhaa se.
Re: Kitkerä valkoinen savutus tyhjäkäynnillä - automaattilootan ylitäyttö?
Valkoinen savu joka haisee kitkerälle voi johtua myös siitä että jarrutehostimelta on mennyt tiiviste joka päästää jarrunestettä alipaine linjan kautta imusarjaan ja siitä palotilaan. Toki kun turbo pitää paineisena imusarjan niin silloin ei näin käy mutta tyhjäkäunnillä kyllä..
Itsellä kävi näin vuosikymmeniä sitten tubottoman auton kanssa. Automaatti öljyn pääsy imusarjaan ei Aisinin kanssa olit ole mahdollista mutta vanhemmissa laatikoissa osallistui laatikon toimintaan myös auton imusarjan alipaine.Laatikossa sijaitseva kalvo kun rupesi vuotamaan niin veti laatikko öljyä moottoriin ja auto savutti mukavasti. Toki matkan teko keskeytyi kunnes lisäsi laatikkoon öljyä.. Tämäkin koettu...
-Arska-
Itsellä kävi näin vuosikymmeniä sitten tubottoman auton kanssa. Automaatti öljyn pääsy imusarjaan ei Aisinin kanssa olit ole mahdollista mutta vanhemmissa laatikoissa osallistui laatikon toimintaan myös auton imusarjan alipaine.Laatikossa sijaitseva kalvo kun rupesi vuotamaan niin veti laatikko öljyä moottoriin ja auto savutti mukavasti. Toki matkan teko keskeytyi kunnes lisäsi laatikkoon öljyä.. Tämäkin koettu...
-Arska-